آموزشآموزش فارکسراهنمایی

اندیکاتورهای پیشرو و متاخر

گروه بندی های اندیکاتور

اندیکاتورهای پیشرو و متاخر

ما قبلا از ابزارهای زیادی استفاده کرده ایم که می تواند به شما در تجزیه و تحلیل فرصت های تجاری بالقوه و فرصت های تجاری محدوده دار،کمک کند. در این درس ما قصد داریم به شما بیاموزیم که چگونه به طور ساده و موثر از این اندیکاتورها استفاده کنید.

ما می خواهیم شما به طور کامل با نقاط قوت و ضعف هر ابزار اشنا شوید، بنابراین می توانید متوجه شوید که کدام یک برای شما مفید است و کدام یک به درد شما نمی خورد. بیایید ابتدا درباره برخی مفاهیم صحبت کنیم. دو نوع اندیکاتور وجود دارد: هدایتی و متاخر.

اندیکاتورهای پیشرو و متاخر آموزش خصوصی فارکس

اندیکاتور پیشرو یک سیگنال را قبل از اینکه روند جدید یا معکوس تغییر کند، نشان می دهد. اندیکاتور متاخر پس از شروع روند، یک سیگنال می دهد و اساسا شما را مطلع می کند. شما احتمالا فکر می کنید، “اوووه، من دارم با شاخص های پیشرو ثروتمند می شوم!” از این رو شما قادر خواهید بود که در همان شروع از سود بهره مند شوید.

شما تمام روند را در دست خواهید داشت اگر که اندیکاتورهای پیشرو در تمام لحظات درست کار کند. اما اینگونه نخواهد بود. هنگامی که از اندیکاتورهای پیشرو استفاده می کنید، بسیاری از فریب ها و دروغ های این بازار را تجربه خواهید کرد. شاخص های پیشرو برای بدست آوردن سیگنال های جعلی که می توانند شما را گمراه کنند، مشهود هستند.

متوجه شدید که اندیکاتورهای پیشرو شما را گمراه می کنند؟ گزینه دیگر این است که از اندیکاتورهای متاخر استفاده کنید که به عنوان سیگنال های دروغین مستعد نیستند. اندیکاتورهای متاخر تنها پس از تغییر قیمت، سیگنال ها را نشان می دهند. اشکال این اندیکاتور این است که شما کمی دیر وارد یک موقعیت می شوید.

اغلب بزرگترین دستاورد یک روند در چند بار (bar) اول رخ می دهد، بنابراین با استفاده از یک اندیکاتور متاخر می توانید به شدت سود خود را از دست بدهید و این خیلی ازار دهنده است. برای اهداف این درس، همه شاخص های فنی ما به دو دسته تقسیم کنید:

  1. اندیکاتورهای پیشرو یا نوسانگر
  2. اندیکاتورهای متاخر، دنباله رو روند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا