آموزشآموزش رمز ارزاتریومارزهای دیجیتالبلاکچینلیست دیجیتال ارزها

اتریوم کلاسیک و اتریوم ETH VS ETC

ارزهای متفاوت با ریشه بلاک چین یکسان

تفاوت اتریوم کلاسیک و اتریوم

بهتر است قبل از توضیح تفاوت های این دو ارز با تولید شاخه (Fork) جدید در بلاک چین (Block Chain) آشنا شوید. برای تایید شاخه سخت (Hard Fork) جدید در سیستم، تمام ماینرها (Miner) می بایست شاخه جدید را تایید کنند.

اگر علارقم عدم تایید تمام ماینرها، شاخه سخت جدید شروع به کار کند و قوانین جدید در آن مانند کد هش جدید اعمال شود، ممکن است هر دو شاخه به کار خود ادامه داده و برای شاخه جدید ارز جدیدی در نظر گرفته شود.

سپس گروهی از ماینرها که با شاخه و قوانین جدید موافقت نکردند، بر روی همان ارز قدیم و شاخه قدیم با قوانین آن کار خود را ادامه خواهند داد. حال با آنکه منشاء هر دو ارز از بلاک چین بوده اما اکنون دارای قوانین، بلاک چین، شبکه و ماینرهای مجزا هستند.

در شبکه اتریوم هم برای اعمال قوانین جدید و بالا بردن امنیت خود شاخه جدیدی را تولید کرد که حتی توسط پایه گذاران این شبکه، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) و گاوین وود (Gavin Wood)، مورد تایید قرار گرفت اما کماکان برخی دیگر من جمله بری سیابرت (Barry Silbert) مدیر عمال کمپانی گری سکیل (Grayscale) ساخه جدید را قبول نکردند و به کار بر روی شاخه قدیم ادامه دادند.

اتریوم کلاسیک و اتریوم - در شبکه اتریوم هم برای اعمال قوانین جدید و بالا بردن امنیت خود شاخه جدیدی را تولید کرد

اتریوم (Ethereum – ETH) جدید دارای قوانین جدید و شاخه جدید به صورتی شکل گرفت که از بلاک چین شبکه اولیه 1،900،000 بلاک می گذشت. پس هر دو شاخه و ارز اتریوم (Ethereum – ETH) و اتریوم کلاسیک (Ethereum Classic – ETC) در این مقدار بلاک اولیه اشتراک دارند.

زمانی که سیستم اقدام به تشکیل شاخه جدید با قوانین جدید کرد هدفش بالا بردن سطح امنیت و رمزنگاری بود. برای ارتقاء سیستم و رمزنگاری، تمام کاربران و ماینرها می بایست طی قرارداد هوشمند استرداد، مبالغ گرفته شده برای قراردادهای جاری را بازگردانند.

این قرارداد استرداد توسط همه تایید نشد و خیلی از ماینرها با این استرداد مخالفت کردند. آنها به این عقیده بودند که تولید شاخه جدید با قوانین جدید، روح و اصول شبکه بلاک چین را که بر اساس عدم دخالت، انحراف و دستکاری افراد و نهادها بوده را نقض می کند.

در واقع با تایید شاخه جدید، این شائبه به وجود می آمد که سیستم بلاک چین توسط افراد خاصی کنترل می گردد و شعار عدم دخالت و نظارت نهادهای خاص از بین می رفت.

اظهار نظرهای متفاوتی درباره این شکاف و انشعاب شده است که حتی برخی بر این عقیده هستند که پافشاری برخی ماینرها بر اتریوم کلاسیک از طرف مخالفان شبکه اتریوم صورت گرفته تا این شبکه را تضعیف نمایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا