آموزشآموزش فارکسابتدایی

نحوه ی استفاده از شاخص هدایتی میانگین ADX

قدرت روند و معاملات موفق

نحوه ی استفاده از شاخص هدایتی میانگین

شاخص میانگین جهت، یا ADX به طور اختصار، نمونه دیگری از یک شاخص است. این میزان از 0 تا 100 متغیر است، با قرائت زیر 20 نشانگر روند ضعیف است و قرائت بیش از 50 نشانگر روند قوی است. بر خلاف استوکاستیک، ADX مشخص نمی کند که آیا روند صعودی یا نزولی است. در عوض، آن صرفا قدرت جریان روند را اندازه گیری می کند.

به همین دلیل، ADX به طور معمول برای شناسایی دامنه ی بازار یا شروع یک روند جدید استفاده می شود. نگاهی بیاندازیم به این نمودارها. در این مثال اول، ADX از اواخر سپتامبر تا اوایل ماه دسامبر کمتر از 20 است. همانطور که روی نمودار می بینید، یورو/فرانک در آن زمان در یک محدوده گیر افتاده بود.

نحوه ی استفاده از شاخص هدایتی میانگین ADX آموزش سرمایه گذاری در بورس و سهام

با شروع از ژانویه، ADX شروع به بالا رفتن از بالای 50 کرده، که نشان می دهد که روند صعودی ممکن است شروع شود. یورو/فرانک در زیر نقطه ی پایین شکشته و یک روند نزولی قوی را در پیش می گیرد.

حالا، اجازه دهید به مثال بعدی نگاه کنیم. ADX در روند صعودی استفاده می شود.  همانطور که در مثال اول دیدید، ADX در مدت کوتاهی در زیر 20 فرو می ریزد. یک روند صعودی قوی رخ داد. این 300 پیپی است. اگر یک مشکل با استفاده از ADX وجود دارد، آن است که دقیقا مشخص نیست که آیا شاخص خرید است یا شاخص فروش.

نحوه ی استفاده از شاخص هدایتی میانگین ADX آموزش میانگین متحرک

آنچه که این شاخص به شما می گوید این است که آیا شما می توانید در یک روند ادامه دار وارد شوید یا خیر. هنگامی که ADX دوباره شروع به کاهش کمتر از 50 می کند، می تواند به این معنا باشد که روند صعودی یا روند نزولی شروع به تضعیف می کند و ممکن است زمان مناسب برای قفل کردن سود باشد.

چگونه با استفاده از ADX معامله کنیم

یک راه برای معامله با استفاده از ADX این است که برای اولین بار قبل از تصمیم به خرید یا فروش، منتظر بمانید. ADX می تواند به عنوان تایید مورد استفاده قرار گیرد که آیا این جفت احتمالا می تواند در روند فعلی خود پیش برود یا نه!

راه دیگر این است که ADX را با یک شاخص دیگر ترکیب کنید، مخصوصا آنکه مشخص کند که آیا این جفت به پایین یا به سمت بالا هدایت می شود. ADX همچنین می تواند برای تعیین زمانی که باید یک معامله را به زودی بسته شود، مورد استفاده قرار گیرد.

به عنوان مثال، هنگامی که ADX شروع به لغزیدن به زیر 50 می کند، نشان می دهد که روند فعلی دارد ضعیف می شود. از آن زمان، این جفت احتمالا می تواند حالت جنبی به خود بگیرد، بنابراین ممکن است بخواهید قبل از این که این اتفاق بیافتد، آن پیپ ها را قفل کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا