آموزشقیمت گذاری آپشن

قیمت گذاری آپشن

قیمت گذاری گزینه مربوط به مقدار هر سهمی است که در آن یک آپشن معامله می شود

قیمت گذاری آپشن

قیمت گذاری گزینه مربوط به مقدار هر سهمی است که در آن یک آپشن معامله می شود. آپشن ها قراردادهای مشتق شده ای هستند که به صاحب (holder) و یا “خریدار” حق، اما نه تعهد، خرید یا فروش ابزار اساسی در قیمت توافق شده در یک تاریخ مشخص در آینده را می دهند. اگر چه صاحب آپشن متعهد به استفاده از این آپن نیست، نویسنده گزینه ( option writer) و یا “فروشنده” در صورت استفاده از آپشن، دارای تعهد خرید یا فروش این ابزار اساسی است.

بسته به استراتژی، آپشن های معاملاتی می توانند مزایای مختلفی از جمله امنیت ریسک محدود و مزیت اهرم را ارائه دهند. یک مزیت دیگرآپشن ها این است که می توانند نمونه کار های ا را در وضعیت نزولی، صعودی و یا خنثی بازار بالا ببرند و محافظت کنند. صرف نظر از اینکه چرا ما به ترید آپشن ها می پردازید و یا استراتژی هایی که استفاده می کنید، مهم است بدانید که چگونه آپشن ها قیمت گذاری می شوند.

در این آموزش، ما نگاهی به عوامل مختلفی که بر قیمت گذاری آپشن ها تاثیر می گذارند می اندازیم و همچنین چندین مدل محبوب قیمت گذاری آپشن ها که برای تعیین ارزش نظری گزینه ها استفاده می شود را معرفی می کنیم. [آپشن ها یک راه عالی برای اضافه کردن انعطاف پذیری به نمونه کارها شما هستند، اما درک تاریخ انقضا و محاسبه نقاط شکست می تواند چالش بر انگیز باشد. اگر شما علاقه مند به تجارت در گزینه ها هستید، ممکن است بخواهید گزینه Options Investopedia برای دوره های مبتدی را بررسی کنید. در عرض پنج ساعت ویدئو، تمرین و محتوای تعاملی، گزینه های قیمت گذاری، تکنیک های مدیریت ریسک و مفاهیم پیشرفته، مانند گسترش و straddles را خواهید آموخت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا