آموزشآموزش فارکسپیش دبستانی

چرا ترید فارکس – تجارت در فارکس در برابر تجارت در بازار سهام

فارکس یا سهام ؟ کدام یک پیروز است ؟

چرا ترید فارکس – تجارت در فارکس در برابر تجارت در بازار سهام

در حدود 2800 بازار سهام در بازار بورس نیویورک وجود دارد و البته 3100 عدد دیگر هم در NASDAQ موجود می باشد. و اما شما کدام یک را برای ترید کردن انتخاب خواهید کرد ؟ آیا زمان زیادی دارید تا صرف شناختن شرکتهای مختلف کنید ؟

در معاملات ارز معین، ده ها ارز ترید می شود. اما تمام دست اندر کاران بازار 4 جفت ارزهای اصلی را ترید می کنند. آیا راحت تر نیست که روی همین 4 جفت تمرکز کنید تا هزاران ارز دیگر ؟

چرا ترید فارکس - سهام یا فارکس ؟

به قدرت بازار فارکس نگاه کنید، او بسیار جذاب و مطمئن است ! آیا بازار سهام شانسی در مقابلش دارد ؟

این فقط یکی از صدها نکته ی مثبت راجع به بازار فارکس در مقابل بازار سهام است. تعداد دیگری از این نکات در زیر آورده شده اند.

بازار 24 ساعته

این بازار یک بازار 24 ساعته است. بیشتر کارگزاران از 4 بعد از ظهر دوشنبه تا 4 بعد از ظهر روز جمعه کار می کنند و البته با ارائه ی خدمات به مشتریان هفت روز در هفته و روزی 24 ساعت.

با توانایی ترید کردن در ساعت های کاری بازار آمریکا، آسیا و اروپا، شما می توانید برنامه ی خاص ترید خود را تنظیم کنید.

حداقل کمیسیون یا بدون کمیسیون

اکثر کارگزاران فارکس هیچ هزینه ی اضافی برای معاملات و یا کمیسیونی برای ترید کردن ارز به صورت آنلاین و یا با تلفن پرداخت نمی کنند.

همراه با گسترش منسجم، مداوم و پایدار و بسیار شفاف، تمام هزینه های بازار فارکس از بقیه ی بازار ها کمتر می باشد. بیشتر کارگزاران از طریق (bid/ask spread) به خاطر خدماتی که ارائه می دهند پول دریافت می کنند.

اجرای فوری سفارشات بازار

معاملات شما بلافاصله طبق شرایط عادی بازار اداره می شوند. در این شرایط معمولا قیمتی که در زمان سفارش شما نشان داده می شود، همان قیمت شما می باشد. شما به طور مستقیم قادر خواهید بود که قیمت ها در زمان واقعی را اداره کنید.

به ذهن بسپارید خیلی از کارگزاران توقف، محدودکردن و دستور پذیرش سفارشات را فقط در شرایط عادی بازار تضمین می کنند.

تجارت در طول اتفاقات مهم از فضای خارجی بازار دیگر شرایط عادی محسوب نمی شود. سفارشات معمولا لحظه ای پر می شوند اما در شرایط بسیار ناپایدار بازار اجرای سفارشات ممکن است به تاخیر بیفتد.

فروش در کوتاه مدت بدون افزایش

برخلاف بازار سهام، در بازار ارز هیچ محدودیتی برای فروش در زمان کوتاه وجود ندارد. فرصت برای ترید کردن ارز در این بازار وجود دارد بدون اینکه زمانی یا مسیری برای آن تعیین شود.

از آنجایی که این بازار همیشه شامل خرید یک ارز و فروش ارز دیگری می باشد، تعصب ساختاری در آن وجود ندارد. بنابراین شما به تمام ترید ها با روند افزایشی یا کاهشی در این بازار به طور یکسان دسترسی خواهید داشت.

نیازی به واسطه نیست

مبادلات متمرکز مزایای بسیاری را برای تریدر فراهم می کند. با این حال یکی از مشکلات موجود واسطه است. هر واسطه ای که بین فروشنده، خریدار یا مامور امنیتی و یا ابزار ترید شده قرار گیرد هزینه ای به دنبال خواهد داشت که این هزینه ها یا مختص زمان است یا مالی است.

از سوی دیگر ترید، قراردادهای لحظه ای (spot) غیر متمرکز هستند. این بدین معنی است که قیمت گذاری ها از زبان معامله گرهای گوناگون ارز می تواند متفاوت باشد. رقابت بین آنها بسیار سخت و شدید است که همیشه اطمینان می دهند که بهترین معامله را انجام می دهید.

معامله گرهای فارکس دسترسی سریع تر و هزینه های ارزانتر را دریافت می کنند.

برنامه های خرید و فروش بازار را کنترل نمی کنند

چند بار شنیده ای که موسسه ی A،سهام x را فروخته و z را خریده؟ بازار سهام بازار حساسی نسبت به خرید و فروش های عظیم است . در ترید اسپات، وسعت بازار فارکس سبب می شود که احتمال کنترل یک ارز خاص توسط یک موسسه یا بانک خیلی ضعیف باشد.

بانک ها، بودجه های حمایتی،دولت،خانه های تبدیل ارز به خرده فروشی و شبکه ی بزرگی از افراد که مستقل کار می کنند فقط بعضی از شرکت کننده گان در این بازارند که نقدینگی در آن بی سابقه است.

احتمال تاثیر گذاری تحلیلگران و شرکت های کارگزاری بر روی بازار بسیار پایین است

آیا اخیرا تلویزیون تماشا کرده اید؟ راجع به فلان سهام اینترنتی چیزی شنیده اید؟ و یا راجع به نظر فلان تحلیلگر که برخلاف پایین آمدن ارزش فلان سهام اصرار دارد که آن سهام خریداری شود؟

این ماهیت این روابط است. مهم نیست که دولت چه کاری انجام دهد و این نوع فعالیت ها را مردود بشمارد، ما هرگز آخر این راه را ندیده ایم و نمی بینیم.

روابط برای هر دو طرف سودمند است و تحلیلگران برای خانه های کارگزاری کار می کنند که به شرکت ها به عنوان مشتری نیازمندند که یک شرکت اگر امتیاز بالایی در این بازار کسب کند دیگر هرگز کنار گذاشته نخواهد شد.

ارز به عنوان بازار اصلی بیلیون ها دلار در آمد برای بانک های جهان ایجاد می کند. این ضرورت بازارهای جهانی است. تحلیلگران ارز خارجی تاثیر بسیار کمی بر نرخ ارز دارند، آنها فقط بازار فارکس را تحلیل می کنند.

مزایا بازار فارکس بازار سهام
ترید 24 ساعته بله خیر
حداقل کمسیون یا بدون کمیسیون بله خیر
اجرا و اداره ی فوری سفارشات بازار بله خیر
بدون واسطه بله خیر
بازاری بدون محرک بله خیر
فروش در زمان کوتاه بدون افزایش بله خیر

در جنگ بین بازار سهام و بازار فارکس و امتیازاتی که فارکس گرفته معلوم می شود که پیروز میدان است. آیا این امتیاز به یک بر هیچ به دو بر هیچ در برابر ارز فیوچر می رسد؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا