آموزشآموزش فارکسراهنمایی

استفاده از اندیکاتور های مومنتوم – Momentum

تایید معاملات برای موفقیت بالاتر

استفاده از اندیکاتورهای مومنتوم – Momentum

اندیکاتورهایی که می توانند یک روند را مشخص کنند، قبلا به عنوان MACD و میانگین متحرک شناخته شده اند. این اندیکاتور ها روندهای را پس از ایجاد شدن، با هزینه ورود با تاخیر تعیین می کنند. نکته ی مثبت این است که احتمال اشتباه کمتری وجود دارد.

استفاده از اندیکاتورهای مومنتوم Momentum بهترین استراتژی معاملاتی مومنتوم

در نمودار روزانه پوند/دلار بالا، ما 10 EMA (آبی)، 20 EMA (قرمز) و MACD قرار داده ایم. در حدود 15 اکتبر، 10 EMA از بالای 20 EMA عبور کرد، که یک crossover صعودی است. به طور مشابه، MACD یک crossover صعودی ایجاد می کند و یک سیگنال خرید ارائه می دهد.

اگر در آن زمان یک معامله خرید را شروع کردید، از این روند صعودی خوب لذت خواهید برد. بعدها، هر دو میانگین متحرک و MACD چندین سیگنال فروش دادند. و با توجه به روند نزولی قوی که اتفاق افتاد، با توجه به این معاملات فروش، سود زیادی به دست آورند.

حالا اجازه دهید به یک نمودار دیگر نگاه کنید تا بتوانید ببینید که این سیگنال های متقاطع گاهی می توانند سیگنال های نادرستی را ارائه دهند. ما دوست داریم آنها را “Fake-outs” نامگذاری کنیم. در روز 15 مارس، MACD یک crossover صعودی ایجاد کرد در حالی که میانگین متحرک هیچ نشانه ای برای آن نداشت.

استفاده از اندیکاتورهای مومنتوم Momentum آموزش ورس سایت آموزش بورس

اگر بر روی این سیگنال خرید از MACD اقدام کردید، در حقیقت فریب خوردید. به همین ترتیب، سیگنال خرید MACD تا پایان ماه May، با هیچ میانگین حرکتی crossover همراه نشد. اگر در آن زمان و در آنجا وارد یک معامله خرید شدید، ممکن است خود را برای ضرر اماده کرده باشید، زیرا قیمت بعد از آن کاهش یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا