آموزشآموزش فارکسابتدایی

نحوه استفاده از شاخص MACD

معاملات موفق به کمک مک دی

نحوه استفاده از شاخص MACD

MACD یک واژه ی ساخته شده بر اساس حروف اول این کلمات می باشد. (Moving Average Convergence Divergence) که به میانگین متحرک همگرایی/واگرایی ترجمه می شود. این ابزار برای شناسایی میانگین های متحرک که نشان دهنده روند جدیدی است، چه صعودی یا نزولی، استفاده می شود.

بر این اساس، اولویت اول ما در معاملات این است که قادر به پیدا کردن روند باشیم. چرا که اینجا است که بیشترین پول ساخته شده است.

نحوه استفاده از شاخص MACD آموزش اندیکاتور مک دی

با یک نمودار MACD، معمولا سه عدد را می بینید که برای تنظیمات آن استفاده می شود.

  • عدد اول، تعداد دوره هایی است که برای محاسبه میانگین متحرک سریعتر، استفاده می شود.
  • عدد دوم، تعداد دوره هایی است که در میانگین متحرک کندتر، استفاده می شود.
  • عدد سوم تعداد ستون هایی است که برای محاسبه میانگین متحرک از تفاوت بین میانگین های سریع و آهسته تر متحرک استفاده می شود.

به عنوان مثال، اگر شما 12، 26، 9 را به عنوان پارامترهای MACD (که معمولا تنظیمات پیش فرض برای اکثر نرم افزارها است) را ببینید، این گونه می توانید آن را تفسیر کنید:

  • 12، نشان دهنده 12 کندل قبلی از میانگین متحرک سریعتر است.
  • 26، نشان دهنده 26 کندل قبلی از میانگین متحرک کندتر است.
  • 9، نشان دهنده 9 بار قبلی از تفاوت بین دو میانگین متحرک است. این بارها با خطوط عمودی که به نام هیستوگرام (خطوط سبز در نمودار بالا) هستند، نمایش داده شده اند.

در مثال بالا، میانگین متحرک سریعتر، میانگین متحرک بین میانگین های متحرک دوره ی 12 و 26 است. میانگین متحرک کندتر براساس میانگین خطوط MACD قبلی طراحی شده است. یک بار دیگر، بر اساس مثال بالا این یک میانگین متحرک 9 دوره ای است.

این بدان معنی است که ما میانگین 9 دوره ی از خطوط MACD سریع را حساب می کنیم و آن را به عنوان میانگین متحرک کندتر در نظر می گیریم. این حتی خطوط اصلی را هموارتر می کند که در حقیقت خطوط دقیق تری به ما می دهد.

هیستوگرام به سادگی تفاوت بین میانگین متحرک سریع و آهسته را می کشد. اگر شما به نمودار اصلی ما نگاه کنید، می توانید ببینید که چون دو میانگین متحرک از هم جدا هستند، هیستوگرام بزرگتر می شود.

این واگرایی نامیده می شود. زیرا میانگین حرکت سریع تر “از هم دور می شوند” یا از میانگین حرکت کندتر، دور می شود. همانطور که میانگین های متحرک به یکدیگر نزدیکتر می شوند، هیستوگرام کوچکتر می شود. این همگرایی نامیده می شود. زیرا میانگین حرکت سریع تر “همگرا می شوند” یا به میانگین متحرک کندترنزدیک می شوند.

چگونه با استفاده از MACD معامله کنیم

از آنجا که دو میانگین متحرک با سرعت های مختلف وجود دارد، آن میانگینی که سریع تر است واکنش سریعتری به حرکت قیمت نشان می دهد نسبت به میانگین کندتر.هنگامی که یک روند جدید رخ می دهد، خط سریع ابتدا واکنش نشان می دهد و در نهایت از خط آهسته عبور می کند.

نحوه استفاده از شاخص MACD آموزش بورس اندیکاتور های هوشمند

هنگامی که این “crossover” اتفاق می افتد و خط سریع شروع به “انحراف” می کند یا حرکت از خط کند دور شود، اغلب نشان می دهد که یک روند جدید شکل گرفته است.از نمودار بالا، می توانید ببینید که خط سریع به زیر خط آهسته برخورد می کند و به درستی یک روند نزولی جدید را نشان می دهد.

توجه داشته باشید که وقتی خطوط برخورد می کنند، هیستوگرام به طور موقت ناپدید می شود. این به این دلیل است که تفاوت بین خطوط در زمان برخورد صفر می باشد. همانطور که روند نزولی آغاز می شود و خط سریع از خط آهسته دور می شود، هیستوگرام بزرگتر می شود، که نشانه خوبی از روند قوی است.

بیایید نگاهی به یک مثال بیاندازیم. در نمودار 1 ساعته یورو/دلار به بالا حرکت می کند، خط سریع به بالای خط آهسته برخورد کرده و هیستوگرام ناپدید شده است. این نشان می دهد که روند نزولی کوتاه مدت در نهایت معکوس خواهد شد.

از آن زمان، یورو/دلار همین که روند صعودی خود را اغاز می کند به سمت بالا شلیک می شود. تصور کنید اگر شما بعد (crossover) خرید را انجام دهید، تقریبا 200 پیپ را به دست می آورید!

یک نقطه منفی برای MACD وجود دارد. به طور طبیعی میانگین های حرکتی تمایل دارند از قیمت ها عقب بیافتند، بر این اساس، فقط میانگین قیمت های قدیمی است.

از آنجا که MACD نشان دهنده میانگین های متحرک سایر میانگین های متحرک است و با یک میانگین متحرک دیگر همخوانی دارد، می توانید تصور کنید که تاخیر زیادی در نشان دادن قیمت ها در آن وجود دارد. با این حال، MACD هنوز هم یکی از ابزارهای مورد علاقه بسیاری از معامله گران است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا