آموزشآموزش فارکسابتدایی

فیبوناچی و استفاده ی هوشمند از آن

فیبوناچی همیشه عاری از خطا نیست

فیبوناچی و استفاده ی هوشمند از آن

فیبوناچی بازگشتی همیشه عاری از خطا نیست. ما گفتیم که سطح پشتیبانی و مقاومت در نهایت شکسته می شود. خب، ببینید که چگونه لِول فیبوناچی برای پیدا کردن سطوح حمایت و مقاومت استفاده می شود. سطوح فیبوناچی بازگشتی همیشه کار نمی کنند و عاری از خطا و اشتباه هم نمی باشند.

فیبوناچی و استفاده ی هوشمند از آن فیبوناچی قدرتمند ترین ابزار تعقیب روند

بیایید مثالی را بررسی کنیم که در آن ابزار فیبوناچی بازگشتی درست عمل نمی کند و شکست می خورد. در زیر یک نمودار 4 ساعته پوند/دلار ترسیم شده است. در اینجا می بینید که این جفت ارز در روند نزولی قرار دارد، بنابراین شما تصمیم گرفتید از ابزارفیبوناچی بازگشتی خود استفاده کنید تا یک نقطه ی شروع خوب را پیدا نمایید.

فیبوناچی و استفاده ی هوشمند از آن سطوح گسترش اکستنشن فیبوناچی

شما از Swing High در سطح 1.5383، با نوسان قیمت 1.4799 استفاده می کنید. می بینید که این جفت در سطح 50.0٪ برای چند شمع قبلی ایستاده است. شما به خودتان می گویید: “اوه، این سطح 50٪ همان منطقه بازگشت است! زمان معامله (short) است.”

شما فروش خود (short) را در بازار انجام می دهید و شروع می کنید به خیال پردازی درباره ی راندن یک مازراتی در کنار اسکارلت جانسون که در صندلی کنار شما حضور دارد.

حالا، اگر شما واقعا در آن سطح سفارش دادید، رویاهای شما نه تنها دود می شود، بلکه اگر خطر بوجود امده را درست کنترل نکنید، ضربه ی بدی به حساب کاربری شما وارد می شود. به آنچه اتفاق افتاده نگاهی بیندازید.

فیبوناچی و استفاده ی هوشمند از آن آموزش سرمایه گذاری در بورس و سهام

به نظر می رسد که (Swing Low) در پایین روند نزولی بوده و بازار شروع به تجمع در بالای نقطه Swing High کرده است.

درس اینجا چیست؟

در حالی که سطوح اصلاح فیبوناچی به شما احتمال موفقیت بیشتری را می دهد، مانند دیگر ابزارهای فنی، آنها همیشه کار نمی کنند. شما نمی دانید که ایا قیمت قبل از شروع روند دوباره به سطح 38.2٪ برگردند یا نه. گاهی اوقات ممکن است قبل از بازگشت به سطوح 50.0٪ یا 61.8٪ روند بازگردد.

گاهی اوقات قیمت فیبوناچی را نادیده می گیرد و تمام سطوح را از بین می برد. به یاد داشته باشید، پس از پیدا کردن حمایت یا مقاومت، بازار همیشه روند قبلی خود را از دست نخواهد داد. اما به جای آن به راه خود ادامه می دهد تا از swing high یا swing low بگذرد.

یکی دیگر از مشکلات رایج در استفاده از ابزار فیبوناچی بازگشتی این است که از کدام Swing Low و Swing High استفاده شود. مردم در نمودارها به صورت متفاوت نگاه می کنند، به بازه های زمانی متفاوت می نگرند و دارای تعصبات اساسی خود هستند.

به همین دلیل است که شما نیاز دارید که مهارت های خود را بالا ببرید و ابزار فیبوناچی بازگشتی را با ابزارهای دیگر در جعبه ابزار فارکس ترکیب کنید تا به شما امکان موفقیت بیشتر را بدهد. در درس بعدی ما به شما نحوه استفاده از ابزار فیبوناچی بازگشتی در ترکیب با سایر اشکال سطح حمایتی و مقاومت و کندل استیک ها را نشان می دهیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا