آموزشآموزش فارکسابتدایی

آناتومی کندل استیک – شمع ژاپنی

بررسی بخش های مختلف یک شمع ژاپنی

آناتومی شمع ژاپنی

بگذارید بخش های مختلف یک شمع ژاپنی رابررسی کنیم.

بدن جذاب

مثل انسان ها، بدن شمعدان ها سایز مختلف دارند و هنگامی که بحث تجارت فارکس به وسط می آید، هیچ چیز هیجان انگیزتر از چک کردن بدن شمع نیست!

آناتومی شمعدان ژاپنی دانلود رایگان کتاب الگوهای شمعی ژاپنی استیو نیسون pdf

بدنه ی بلند نشان دهنده خرید و فروش قوی است. هر چقدر بدن بلندتر و کشیده تر باشد، فشار خرید یا فروش شدیدتر می شود. این بدان معنی است که خریداران یا فروشندگان قوی تر بوده و کنترل را به دست دارند. بدن های کوتاه به این معنی است که خرید و فروش بسیار کم و محدود است.

در زبان فارکس، گاو نر به معنی خریداران و خرس به معنی فروشندگان است.

آناتومی شمعدان ژاپنی خرید کتاب الگوهای شمعی ژاپنی

شمع های طولانی سفید نشان دهنده ی فشار خرید قوی است. هرچه شمع های سفید بلندتر باشند، بسته (close) با فاصله ی بیشتری در بالای باز (open) قرار می گیرد. این نشان می دهد که قیمت ها به طور قابل توجهی از باز به بسته افزایش یافته اند و خریداران تهاجمی هستند.

شمع بلند سیاه (پر شده) فشار فروش قوی را نشان می دهد. هر چه شمع سیاه ژاپنی بلندتر باشد، بسته (close) با فاصله ی بیشتری در پایین باز (open) قرار می گیرد. این نشان می دهد که قیمت ها بسیار کاهش یافته اند و و فروشندگان تهاجمی هستند.

سایه های مرموز

سایه های بالا و پایین روی شمعدان های ژاپنی، سرنخ های مهمی درباره جلسه معاملاتی ارائه می دهند. سایه های بالایی نشان می دهد که قیمت به مقدار بالاتری از بدن شمع نیز رسیده بود اما سپس بازگشت. سایه های پایینی نشان می دهد که قیمت به مقدار پایین تری از بدن شمع نیز رسیده بود اما سپس بازگشت.

شمع با سایه های بلند نشان می دهد که اقدامات تجاری به خوبی با گذشتن از باز و بسته شدن قیمت رخ داده اند. شمع ژاپنی با سایه های کوتاه نشان می دهد که اکثر اقدامات تجاری در نزدیکی قیمت باز و بسته محدود شده است.

آناتومی شمعدان ژاپنی رازهای نمودار شمعی ژاپنی در تحلیل تکنیکال

اگر یک شمع ژاپنی سایه طولانی بالا و سایه کوتاه پایین داشته باشد، به این معنی است که خریداران قیمت ها را بالاتر می برند. اما برای یک یا چند دلیل، فروشندگان وارد شدند و قیمت ها را به عقب راندند تا پایان جلسه را در نزدیکی قیمت قبلی باز برگردانند.

اگر یک شمع ژاپنی دارای سایه طولانی پایین و سایه کوتاه بالا باشد، این بدان معناست که فروشندگان قیمت ها را به اجبار پایین کشیدند. اما به هر دلیلی، خریداران وارد بازارشدند و قیمت ها را بالا بر گردانند تا در پایان جلسه قیمت ها نزدیک قیمت قبلی بازبرگردانده شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا