آموزشآموزش فارکسابتدایی

الگوی کندل استیک با خطوط حمایت و مقاومت

نگاهی به الگو های شمع برای معاملات صحیح

شمع با خطوط حمایت و مقاومت

در این بخش، ما به این الگو های کندل پایه ای که در بخش های قبلی یاد گرفتیم برای تصمیم گیری صحیح معاملاتی نگاهی می اندازیم. به یاد داشته باشید که الگوی کندل استیک برای معاملات به تنهایی بی فایده است. شما همیشه باید رفتار بازار و اینکه قیمت به شما چه اطلاعاتی می دهند را در نظر داشته باشید.

اما قبل از شروع، فقط چند کلمه راجع به احتیاط صحبت می کنیم. با هر شاخص فنی یا ابزار، اگر کندل ها به روند بازگشتی (reversal) و یا ادامه دهنده (continuation) اشاره داشتند، این بدان معنی نیست که این اتفاق واقعا قرار است رخ دهد.

استفاده از شمع با همراه خطوط مقاومت و حمایت

از آنجایی که خطوط حمایت و مقاومت، مناطقی را تعیین می کند که خریداران و فروشندگان از آنها دفاع می کنند، با نگاه کردن به چگونگی واکنش شمع ها به آنها به شما کمک می شود تا حرکت بعدی قیمت را پیش بینی کنید. در اینجا یک مثال واقعی آورده شده است.

در این سناریو، می توانید ببینید که مقاومت در اطراف سطح 1.4900 می باشد. شما به شدت می خواهید که وارد شوید، اما تصمیم می گیرید که به جای آن صبر کنید زیرا شمعی که به این سطح برسد، بسیار صعودی به نظر می رسد.

الگوی کندل استیک با خطوط حمایت و مقاومت رازهای نمودار شمعی ژاپنی در تحلیل تکنیکال

دو شمع بعد، یک الگوی سه پله داخلی نزولی را مشخص می کند. که به عنوان یک سیگنال نزولی قوی در نظر گرفته می شود. با استفاده از شکل گیری الگوی کندل استیک نزولی که تایید فروش است، شما پا پیش می گذارید و فروش یا همان (short) جفت ارز را انجام می دهید.

الگوی کندل استیک با خطوط حمایت و مقاومت کتاب کندل استیک های ژاپنی

از آنجا که یک معامله گر باهوش هستید، شما یک توقف ضرر را بالاتر از مقاومت تعیین می کنید. با توجه به سطح بالایی از صبر و دانش از تشکیل الگوی شمع، شما به احتمال زیاد فرصت ها را به نفع خود افزایش می دهید. بیایید ببینیم بعد از اینکه شما فروش (short) را انجام دادید چه اتفاقی می افتد.

الگوی کندل استیک با خطوط حمایت و مقاومت کندل استیک چیست

این جفت تقریبا بلافاصله به نفع شما تغییر می کند و شما صدها پیپ به جیب می زنید. شما به نزدیکترین نمایندگی خودرو می روید و یک خودروی عجیب و غریب ورزشی می خرید و یک جت که با رنگ ماشین تان هم خوانی داشته باشد.

الگوی کندل استیک با خطوط حمایت و مقاومت شمعدان با پشتیبانی و مقاومت

شما ممکن است فکر کنید “چرا باید لِول حمایت و مقاومت را با الگوی کندل استیک به کار ببرم؟ من می توانم سیگنال های بسیار بیشتری را فقط با کندل استیک ها دریافت کنم و پول بیشتری ببرم!” برای پاسخ دادن به این سوال، یک نگاه دیگر به نمودار فرضی تجارت خود بیاندازید.

الگوی کندل استیک با خطوط حمایت و مقاومت نامعتبر شدن الگوی مستعطیل در تحلیل تکنیکال

ما برخی از سیگنال های تجاری بالقوه را براساس شکل گیری شمعدان ها برجسته کردیم. نگاهی بیاندازید! اگر شما فقط بر اساس کندل استیک ها ترید کنید، بسیاری از معاملات شما با ضرر همراه خواهند شد. به سادگی با به کارگیری کندل استیک ها با خطوط حمایت و مقاومت، شما شانس خود رابرای برنده شدن افزایش خواهید داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا