آموزشآموزش فارکسدانشجو - سال دوم

نیوزلند

نیوزیلند نیز به عنوان Aotearoa شناخته می شود

نیوزلند

اگر فیلم ارباب حلقه ها را دیده اید، احتمالا می دانید که میانه زمین در جایی در تپه های نیوزیلند واقع شده است.

نیوزیلند بیش ازاینکه خانه ای برای فردو بگینز و دوستان هابیتش باشد، نیز یکی از همسایگان نزدیک استرالیا در اقیانوسیه، منطقه جنوبی اقیانوس آرام است.

این کشور از دو جزیره اصلی، جزیره شمالی و جزیره جنوبی و چند جزیره کوچک تشکیل شده است.و مشهور است به اینکه میزبان جمعیت گوسفندانش از مردم بیشتر است، نیوزیلند خانه ی حدود چهار میلیون نفر ساکن است. به نظر می رسد که شهر نیویورک تنها 48.4 میلیون نفر جمعیت داشته باشد.

نیوزلند اقتصاد نیوزلند واحد پول نیوزلند چیست

نیوزیلند نیز به عنوان Aotearoa شناخته می شود، که به معنی “سرزمین ابر سفید بلند” درMaori است ، که یکی از مهم ترین زبان های کشور است.

كشورهاي قاره استراليا ارز کشور نیوزلند NZD

نیوزلند

نیوزیلند: آمار، ارقام و ویژگی ها

  • همسایگان: استرالیا، فیجی، تونگا
  • اندازه: 104،483 مایل مربع
  • جمعیت: 4،537،081 (123)
  • تراکم: 42.7 نفر در هر مایل مربع
  • پایتخت: ولینگتون (جمعیت شهر 179،466)
  • رئیس دولت: ملکه الیزابت دوم
  • رئیس دولت: نخست وزیر بیل انگلیسی
  • ارز: دلار نیوزیلند (NZD)
  • واردات اصلی: ماشین آلات و تجهیزات، وسایل نقلیه و هواپیما، نفت، الکترونیک، منسوجات، پلاستیک
  • اصلی صادرات: Hobbits، راسل کرو، سنگ معدن و فلزات؛ پشم، غذا و حیوانات زنده؛ سوخت، ماشین آلات و تجهیزات حمل و نقل
  • شرکای وارداتی: چین 16.4٪، استرالیا 15.2٪، ایالات متحده 9.3٪، ژاپن 6.5٪، سنگاپور 4.8٪، آلمان 4.4٪
  • شرکای صادراتی: استرالیا 21.1٪، چین 15٪، ایالات متحده 9٪، ژاپن 7٪
  • منطقه زمانی: GMT +12
  • وب سایت: http://www.newzealand.govt.nz

اکتشاف اقتصادی

این کشور با جمعیت بسیار کم، دارای اقتصاد نسبتا کوچکی است. تولید ناخالص داخلی آن، که در سال 2011 به 123 میلیارد دلار رسید، 65 رتبه در میان اقتصادهای جهان را به خود اختصاص داده است.

اما نیوزیلند را دست کم نگیرید … این کشور با داشتن یک بازیکن قدرتمند در تجارت، بسیار ماهر است!

فعالیت اقتصادی آنها تا حد زیادی وابسته به تجارت باعمدتا با Land Down Under (استرالیا)، Land of the Rising Sun (ژاپن) و عمو سام (U.S.) است.

این یک اقتصاد صادراتی است که صادرات اصلی آن مانند سنگ معدن، فلزات و پشم، یک سوم تولید ناخالص داخلی آن را تشکیل می دهد. همچنین بسیاری از گاو و فرآورده های لبنی خود را صادر می کند. گوشت گوزن Angus برایتان اشنا نیست؟

صنایع اصلی آن کشاورزی و گردشگری هستند و تنها بخش کوچکی از تولید و تکنولوژی دارند.

از این رو، واردات آن از کشورهای دیگر عمدتا شامل ماشین آلات سنگین، تجهیزات، وسایل نقلیه و محصولات الکترونیکی است.

از آنجایی که این کشور بسیاری از موانع سرمایه گذاری خارجی را برداشته است، بانک جهانی از نیوزیلند به عنوان یکی از کشورهای کسب و کار دوستانه در جهان بعد از سنگاپور یاد می کند..

سیاست پولی و مالی

بانک مرکزی نیوزیلند (RBNZ) مسئول سیاست پولی و مالی کشور است.

در حال حاضر توسط آلن بلولار فرماندارکنترل می شود، RBNZ جلسات سیاست پولی را هشت بار در سال برگزار می کند. RBNZ به حفظ ثبات قیمت، تنظیم نرخ بهره و نظارت بر خروجی و نرخ ارز کمک میکند.

برای دستیابی به ثبات قیمت، RBNZ باید اطمینان حاصل کند که تورم سالانه 1.5٪ بانک مرکزی را هدف قرار می دهد … در غیر این صورت، دولت حق دارد که فرماندار RBNZ را از کار بیرون کند (ما شوخی نمی کنیم).

RBNZ ابزارهای زیر را در زنجیره سیاست پولی خود دارد:

نرخ رسمی (OCR)، که بر نرخ بهره کوتاه مدت تاثیر می گذارد، توسط فرماندار RBNZ تعیین می شود.

بانك مركزي با قرض دادن 25 ميليون يورو بالاتر از اين نرخ به بانکهای تجاری و قرض گرفتن 25 ميليون يوروپایین تر از OCR از بانكهاي تجاري، مي تواند بانك مركزي نرخ بهره را براي افراد و شركت ها كنترل كند.

عملیات بازار باز برای تامین هدف نقدی یا میزان ذخایرنگهداری شده در بانک های تجاری مورد استفاده قرار می گیرد.

با پیش بینی هدف پول نقد روزانه، RBNZ قادر به محاسبه حجم پول برای تزریق در اقتصاد برای رسیدن به هدف است.

شناخت NZD

دلار نیوزیلند به نام “کیوی” نامگذاری شده است. این کلمه نام یک پرنده است! این یک هواپیما است! نه، صبر کن، این واقعا یک پرنده است.

نقشهه و شهر های نیوزلند به فارسی

کیوی نیز نماد ملی برای نیوزیلند است … اما اجازه دهید روی کیوی به عنوان ارز و ویژگی های جالب آن تمرکز کنیم.

کالاها را به من نشان بده

از آنجایی که اقتصاد نیوزیلند بیشتر وابسته به صادرات کالاها و محصولات کشاورزی است، عملکرد کلی اقتصادی این منطقه با قیمت کالاها مرتبط است.

اگر قیمت کالاها افزایش یابد، میزان پولی که برای صادرات نیوزیلند پرداخت می شود نیز افزایش می یابد و پس از آن سهم بیشتری را به تولید ناخالص داخلی کشور اختصاص می دهد. از آنجایی که یک تولید ناخالص داخلی بالاتر نشان دهنده یک عملکرد اقتصادی قوی است، می تواند منجر به بالا رفتن ارزش کیوی شود.

برعکس، کاهش قیمت کالاها منجر به کاهش ارزش پولی صادرات و سهم کوچکتر در تولید ناخالص داخلی می شود. یک تولید ناخالص داخلی پایین تر می تواند موجب کاهش ارزش کیوی شود.

من دست در دست دلاراسترالیا حرکت می کنم

از آنجایی که استرالیا شریک تجاری اول نیوزلند است، عملکرد اقتصادی استرالیا تاثیر زیادی بر روی نیوزیلند دارد.

به عنوان مثال، زمانی که اقتصاد استرالیا خوب عمل می کند، شرکت های استرالیا فعالیت های وارداتی خود را بالا می برند و حدس بزنید که چه کسی از ان سود می برد؟ البته نیوزیلند!

… و درست مثل AUD، من از انجام معاملات لذت می برم!

درست مثل استرالیا، نیوزیلند در مقایسه با سایر اقتصادهای بزرگ مانند ایالات متحده آمریکا، U.K. یا ژاپن نرخ بهره بالاتری دارد.

اختلاف نرخ بهره بین اقتصادها اغلب به عنوان شاخص های جریان پولی عمل می کند.

از آنجایی که سرمایه گذاران ترجیح می دهند که درآمد بیشتری دریافت کنند، آنها سرمایه گذاری های پایین تر را در مقابل دارایی های ارزنده و یا ارزهای بالاتر به فروش می رسانند. به عبارت دیگر، نرخ بهره بالاتر، پول بیشتری در جریان می اندازد.

من مهاجرا بیشتری می خواهم، لطفا.

از آنجایی که جمعیت نیوزیلند کمتر از نصف تعداد افرادی است که در شهر نیویورک زندگی می کنند، افزایش مهاجرت به کشور تأثیر زیادی بر اقتصاد دارد. این به این دلیل است که با افزایش جمعیت، تقاضا برای کالاها و مصرف کلی افزایش می یابد.

اوه، من به هوا هم حساس هستم

اقتصاد نیوزیلند نیز به طور عمده توسط صنعت کشاورزی خود هدایت می شود، بدین معنا که شرایط آب و هوایی شدید مانند خشکی تاثیر منفی زیادی بر کل اقتصاد کشور دارند.

این امواج گرما در استرالیا نیز شایع است، که بیشتر از طریق آتش سوزی های جنگل، که تقریبا 1٪ از تولید ناخالص داخلی خود را در معرض آسیب قرار می دهد، شایع است. که این امر برای دلار نیوزلند هیچ سودی به همراه ندارد …

شاخص های اقتصادی مهم NZD

تولید ناخالص داخلی – همانند هر کشور دیگری، تولید ناخالص داخلی (GDP) به عنوان یک کارت گزارش اقتصادی برای نیوزیلند خدمت می کند. با خدمت به عنوان ارزیابی عملکرد اقتصادی کلی برای نیوزیلند، این تقاضا روی NZD تاثیر می گذارد.

شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) – شاخص قیمت مصرف کننده تغییرات در قیمت ها را اندازه گیری می کند. به عنوان یک اندازه گیری از تورم، آن را به طور دقیق توسط RBNZ در تعیین تغییرات در سیاست پولی چک می کند. آنها قصد دارند ثبات قیمت را حفظ کنند، ایا خاطرتان است؟؟

تعادل تجارت – از آنجا که نیوزیلند یک اقتصاد صادرات محور است، معامله گران اغلب به تراز تجاری خود نگاه می کنند تا تقاضای بین المللی محصولات نیوزیلند را ارزیابی کنند.

چه چیزی باعث حرکت NZD می شود؟

رشد اقتصادی

رشد تولید ناخالص داخلی مثبت نشان دهنده وضعیت اقتصادی قوی نیوزیلند است که باعث افزایش تقاضا برای ارز می شود. رشد تولید ناخالص داخلی ناشی از عملکرد اقتصادی ضعیف کشور، کاهش تقاضا برای NZD را به دنبال دارد.

سرازیر شدن در صادرات

تقاضای بیشتر برای محصولات نیوزیلند اغلب به تولید ناخالص داخلی بالاتر می انجامد و سپس ارزش NZD را افزایش می دهد. در مقابل، صادرات پایین تر سهم کوچکتری را در تولید ناخالص داخلی ایجاد می کند و ارزش NZD را کاهش می دهد.

افزایش قیمت کالا

افزایش قیمت کالاها باعث افزایش ارزش پولی صادرات نیوزیلند شده و تولید ناخالص داخلی آن را افزایش می دهد. از سوی دیگر، افت قیمت کالاها باعث کاهش ارزش پولی صادرات می شود و تولید ناخالص داخلی آن کاهش می یابد.

تجارت NZD / USD

از آنجا که ارز مبادله دلار آمریکا است، تغییرات در ارزش در Greenbacks اندازه گیری می شود.

در موقعیت 100000 واحد NZD / USD، هر حرکت پیپ به ارزش 10 دلاراست و این در حالی است که در یک موقعیت 10000NZD / USD ، هر پیپ حرکتی به ارزش 1 دلار دارد.

محاسبات حاشیه بر اساس دلار آمریکا صورت می گیرد.

به عنوان مثال، اگر نرخ NZDUSD فعلی 0.7000 باشد و لورج 100:1باشد، 700 دلار در حاشیه برای یک موقعیت 100000 NZD مورد نیاز است. یک موقعیت 10000 NZD، 70 دلار در حاشیه نیاز دارد.

شما می بینید که به دلیل ارزش نسبتا کم قیمت کیوی نسبت به دلار آمریکا، به کمترین میزان حاشیه در میان سایر ارزهای اصلی نیاز دارد. این بدان معنی است که تجارت کیوی ارزان تر است!

تاکتیک تجارت دلار نیوزلند/دلار آمریکا

گزارش های اقتصادی قوی از نیوزیلند منجر به افزایش ارزش دلار نیوزلند می شود، بنابراین اگر احتمال خوبی داشته باشید کهقرار است خبرهای اقتصادی خوبی منتشر شود ، این می تواند نشانه ای برای خرید NZD / USD باشد.

از سوی دیگر، گزارش های اقتصادی ضعیف، کاهش NZD را منجر می شود. اگر یک گزارشی در آینده احتمالا ضعیف تر نسبت به آنچه انتظار می رود، قرار است انتشار یابد، می تواند فرصتی برای فروش NZD / USD باشد.

به غیر از تماشای گزارش های اقتصادی، توجه به رفتار قیمت کالاها نیز می تواند به عنوان تاثیری بر قیمت NZD / USD عمل کند.

در تاریخ اخیر، قیمت کالاها در حال افزایش است، در حالی که تقاضا برای دارایی های خطرناک نیز قوی است. در این زمان سرمایه گذاران پول خود را در دارایی های پر رونق مانند طلا و سایر کالاها قرار می دهند و دلار پایین تر را به فروش می رسانند. در نتیجه، ارزش کیوی مبتنی بر کالای قوی به شدت در برابر دلار آمریکا، بالا می رود.

از سوی دیگر، هنگامی که میزان ریسک ،سرمایه گذاران را مجبور به عقب نشینی به حوضه امن (دلار امریکا) می کند،ارزش NZD در برابر دلارآمریکا، پایین تر می اید.

درست مثل AUD، NZD نیز یک نامزد خوب برای انجام تجارت است. از آنجا که انجام معاملات شامل خرید ارز با نرخ بهره بالا و فروش ارز با نرخ بهره پایین است، نرخ بهره نسبتا بالای نیوزیلند حمایتی برای NZD فراهم می سازد .

 سیاست پولی نیوزلند دلار آمریکا و دلار نیوزلند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا