آموزشپولهای الکترونیکدرگاه پرداخت

وسترن یونیون (Western Union) چیست؟

یکی از معتبرترین کمپانی های نقل و انتقال پول در دنیا

وسترن یونیون (Western Union) چیست؟

وسترن یونیون (Western Union) یکی از معتبرترین کمپانی هایی است که سرویس نقل و انتقال پول در دنیا را به کاربران خود ارائه می دهد. با نماد معاملاتی WU در مارکت S&P 500، معامله گران می توانند سهام این کمپانی بزرگ را معامله کنند.

این کمپانی بزرگ در سال 1851 در کشور آمریکا تاسیس شد و از ابتدا سرویس تلگراف را به مشتریان خود ارائه می کرد. سپس از سال 1971 شروع به ارائه سرویس نقل و انتقال پول بین کاربران و مشتریان خود کرد.

وسترن یونیون (Western Union) یکی از معتبرترین کمپانی هایی است که سرویس نقل و انتقال پول

در سال 1995 کلیه سرویس های تلگراف را خاتمه داد و با تمرکز بر روی سرویس های انتقالات مالی، مشغول به ارتقاء سطح کیفی خدمات خود کرد.

در همان سال 1995، شرکت First Data در ایالت کلورادو این کمپانی را خریداری کرد. این کمپانی سهام وسترن یونیون را در سال 2006 به فروش رساند تا بار دیگر این برند معتبر تحت نام خودش مشغول به ارائه خدمات باشد.

کاربران خدمات این کمپانی را جهت انجام نقل و انتقالات بین بانکی استفاده می کردند که سپس در سال 2010 با اضافه کردن خدمات پرداخت از طریق اپلیکیشن موبایل سرویس های خود را افزایش داد.

اکنون با سیستم مرکز کلرینگ اتوماتیک (Automated Clearing House) که به خدمات خود اضافه کرده است، سرویس های به روزتر و بهتری را با روش های مختلف واریز و برداشت به مشتریان خود ارائه کرده است. با بیش از 550 هزار نماینده و 100 هزار دستگاه خود پرداز، شاید بتوان این کمپانی را در زمره شرکت های شبه بانکی دانست.

وسترن یونیون - اکنون با سیستم مرکز کلرینگ اتوماتیک (Automated Clearing House) که به خدمات خود اضافه کرده است

این شرکت در سال 2016، 791 نقل و انتقال مالی انجام داد و بیش از 80 میلیارد دلار را در 200 کشور دنیا بین حساب های مشتریان خود منتقل کرده است. این نقل و انتقالات در 130 ارز متفاوت انجام شده است.

در سال 2017، با توافقی که بین این کمپانی و نهادهای نظارتی کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (Federal Trade Commission)، وزارت دادگستری (Justice Department)، خانه وکلا آمریکا (U.S. Attorneys’ Offices) و برخی دیگر نهادهای فدرالی آمریکا انجام شد و وسترن یونیون 586 میلیون دلار بابت ضمانت این قرار داد پرداخت کرد.

در مقابل توانست مجوز عدم انجام پول شویی را به همراه کلاهبرداری و تقلب در انجام نقل و انتقالات مالی را بدست آورد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا