آموزشاستراتژی اسپرد آپشن

اسپرد افقی

ترید از بین ماه های مختلف اما قیمت انجام گزینه ی یکسان عبور می کند

اسپرد افقی

هنگامی که از قیمت انجام گزینه مشابهی در اسپرد استفاده می کنیم، باید از ماه های متفاوت استفاده کنیم. در غیر ان صورت، ترید ما به حالت خنثی در می آید (سفارش خرید و فروش با قیمت انجام گزینه ی یکسان منجر به لغو کردن ترید می شود). در اسپرد های افقی ترید از بین ماه های مختلف اما قیمت انجام گزینه ی یکسان عبور می کند. پویایی سود / ضرر به صورت اساسی با آن هایی که در اسپرد های نزولی و صعودی عمودی دیدیم متفاوت هستند. شکل زیر خلاصه ای از ترکیبات کلیدی خرید و فروش را که طیف عمودی، افقی و مورب را تعریف می کنند، نشان می دهد.

کلید ترکیب خرید / فروش که تعاریف عمودی، افقی و مورب را تعریف می کند.

نرخ نزول

از آنجایی که اسپرد های افقی شامل آپشن خرید و فروش با نرخ نزول زمان (rate of time decay) متفاوتی هستند (به طور مثال ارزش تتا در هر آپشن یکسان نیست زیرا هرکدام از آپشن ها به ترتیب و پس از دیگری منقضی می شوند)، این نوع از اسپرد ها به نام اسپردهای زمان یا تقویم (calendar or time spread) شناخته می شوند. بنابر این، منبع سود آن ها نرخ نزول زمان متفاوتی در اسپرد ها با دو آپشن leg است.

اسپرد زمان افقی بیشتر در مواقعی که به قیمت های پایه ای نگاهی خنثی داشته باشید، مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که از تفاضل نرخ های نزول زمان سود می برد، حرکت در دارایی های اساسی را دوست ندارد. حرکت بیش از حد دارایی های اساسی در هردو جهت، منجر به زیان میشود که همیشه هم اندازه با بدهی (قیمت خرید) اسپرد است. یکی دیگر از بعد های مهم این اسپردها قرار گرفتن در معرض تغییرات در نوسان است که در پوزیشن وگا اندازه گیری می شود.

به یاد بیاورید که پوزیشن وگا به درجه ای نسبت داده می شود که در آن استراتژی نسبت به تغییرات نوسان، سود یا ضرر می کند. در اسپرد های زمان افقی از آنجایی که شما نزدیک به ماه جدید هستید و از ماه گذشته دور هستید، دارای تفاضل وگا در اسپرد آپشن ها هستید. این به این معنا است که ماه پیشین همیشه نسبت به ماه پیش رو وگای بیشتری خواهد داشت. زیرا دارای پریمیوم بیشتی است.

وگای بلند مدت (Long Vega)

بنابراین، اگر شما ماه گذشته را بخرید، شما اسپردی با وگای طولانی تری نسبت به وگای کوتاه ایجاد می کنید که به این معنی که اسپرد از افزایش نوسان سود خواهد برد. هنگامی که ما این اسپردهای زمان را معکوس می کنیم (خرید نزدیک و فروش ماه پیشین)، پوزیشن وگا معکوس شده است و شما را در معرض افزایش نوسانات قرار می دهد (و به طور بالقوه از کاهش نوسانات سود می برد).

پوزیشن وگا از اسپرد زمان افقی از فروش ماه پیش رو و خرید ماه پیشین ساخته شده است که این معاملات را برای چشم انداز خنثی مشکل ساز می کند. اگر میخواهید که سهام در محدوده ی باریکی بماند، بعید به نظر می رسد که نوسانات افزایش یابد و این امر از دیدگاه وگا به اسپرد کمک می کند. از سوی دیگر، اگر افزایش سطح نوسان داشته باشید، ممکن است به کاهش خطر واقعی کمک کند. (و فقط در صورتی که سطح کاهش یابد متضاد است)

در ادامه با مثال MSFT، بیایید بگوییم که سهام در 85 ترید می شود و چشم انداز بی طرفی دارد. ما می توانیم از طریق فروش قرارداد خرید ATM و خرید قرار داد خرید آپشن، با قیمت انجام گزینه ی یکسان ماه پیشین، یک اسپرد زمان افقی تنظیم کنیم (گفته می شود June 85 را فروختیم و October 85 را خریدیم). به یاد داشته باشید، همان ساختار را می توان با استفاده از قرار داد خرید اعمال کرد و بر نتایج تاثیر نمی گذارد، زیرا پریمیوم باید برای دستگاه های خودپرداز تقریبا برابر باشد (یعنی همان).

قیمت آپشن ها در پایین نمایش داده شده است.همان طور که جدول نمایش می دهد، ماه نزدیک در 1.70 (170$) و قرارداد October در 4.20 (420$) ترید می شوند. بنابراین اگر ما June را بفروشیم October را بخریم، 250$ برای اسپرد پرداخت کرده ایم که حداکثر مقدار ضرر ما را تعیین می کند. ارزش تتا و وگا برای نشان دادن نکات ذکر شده در بالا نمایش داده شده است.

جزئیات زمان اسپرد افقی

هزینه ی این اسپرد 250 دلار خواهد شد که تفاوت بین خرید October 82.5 و فروش June 82.5 است. اگر شما فکر می کنید که افت سهام به صفر می رسد، این نشان دهنده بیشترین ضرر شماست. اگر سهام به صفر برسد، ارزش هر دوی این آپشن ها صفر خواهد بود و شما در اکتبر 420 دلار از دست خواهید داد و در ژوئن 170 دلار به دست می آورید که نشان دهنده ی ضرر 250 دلاری است. به عبارت دیگر، اسپرد تنها برای محدود کردن ضرر های شما به زیر سمت صفر خواهد رفت.
در صورت برنده شدن، اگر اسپرد باریک شود، شما پتانسیل بستن قرارداد در زمان سود دهی را دارید. اسپرد زمانی باریک می شود که ماه پیش رو سریع تر از ماه پیشین ارزش خود را از دست بدهد. همانطور که در شکل بالا می بینید، ارزش های تتا یکسان نیستند: June 82.5 ارزش 2.87$ را به صورت روزانه به دست می آورد و اما October 82.5 در حال از دست دادن ارزش 1.64 $ در هر روز است.

در تفاضل نرخ نزول (+1.23$ روزانه)، اگر سهام اساسی حرکتی قوی در هر دو جهت نداشته باشد (سطح نوسانات زیاد تغییر نکرده است)، این موقعیت برای نشان دادن سود های غیرقابل تحقق همچنان ادامه خواهد یافت. توجه داشته باشید که ترید پوزیشن وگا طولانی ، با افزایش + 21.20 دلار October برای هر درصد افزایش نوسان، که توسط یک وگای منفی کوچک تر تنها – 9.83 دلار در هر تغییر نوسان متعادل می شود. بنابراین، پوزیشن Vega، + 11.37 دلار است.
اگر اسپرد بیش از تعداد روزهای باقی مانده در ترید برنامه ریزی شود (با توجه به این که نرخ باید سرعت بگیرد) ، اگر قیمت دارایی های اساسی تغییر نکند، همانطور که در زیر نشان داده شده است، بازده حدود 100 دلار خواهد بود. اما اگر تغييرات نوساني رخ دهد، اين امر در تغييرات اعمال نمي شود.

سود و زیان زمان خرید اسپرد افقی

اگر نوسانات بدون تغییر بماند خوب است و این تنها در صورتی اتفاق می افتد که سهام ها به سختی حرکت کنند. اما اگر تغییرات در نوسانات پایه و یا نوسانات احتمالی به هر دلیلی رخ دهد، تصویر به هم ریخته می شود. (اگر سرمایه گذاران پیشروی بزرگی را پیش ببرند نوسانات ضمنی بدون حرکت می تواند افزایش یابد).

این ترید میتواند با کاهش نوسانات آسیب ببیند و با افزایش آن تقویت شود، زیرا آن اسپرد کلاسیک زمان افقی، یک وگای طولانی مدت است. به عنوان یک نتیجه، این نوع تجارت ممکن است به خوبی با کسب درآمد روبه رو شود اگر شما به دنبال افزایش نوسانات ضمنی تولید شده توسط تقاضای احتمالی در خرید و پیش از هر گونه اعلام بزرگ باشید. البته، شما نیاز به طولانی Vega با یک اسپرد زمان پیش رو برای جلوگیری از افزایش نوسانات ضمنی، و امیدوارانه خارج شدن قبل از آن کاهش دارید.

به طور خلاصه، اسپرد زمان افقی پتانسیل سود را از تفاضل نرخ نزول زمان های متفاوت دارد، اما بهتر است که از این به عنوان بازی های نوسانی طولانی استفاده شود. با معکوس کردن این ترید، ممکن است بتوانید از کاهش نوسانات ضمنی پس از رویداد خبری که سطح فعلی نوسانات را به سطوح بالاتر از حد معمول (از نوسانات میانگین) افزایش می دهد سود ببرید.

نوسان کوتاه

در این مورد، شما امیدوار هستید که از نوسانات کوتاه مدت سود به دست آورید، که می تواند با ریسک کوچک با اسپرد زمان معکوس به دست آید. اسپرد زمان معکوس به سادگی سفارش اسپرد فروش ماه پیش رو را به خرید ماه پیش رو به تغییر می دهد و موقعیت ماه پیشین را از طولانی به کوتاه مدت تغییر می دهید. همانطور که در جدول زیر مشاهده می کنید، در حال حاضر موقعیت وگا منفی است که یعنی از کاهش نوسانات سود می برد. اما ترید در معرض پوزیشن منفی تتا نیست، به این معنی که از کاهش ارزش زمانی، ضرر می کند.

معکوس جزییات زمان اسپرد افقی

برای به پایان دادن به اولین مثال ما از اسپرد افقی MSFT، شکل آپشن خرید افقی سود / ضرر حداکثر پتانسیل سود این نوع ترید را نشان می دهد. به عنوان مثال، اگر MSFT در جمعه سوم ماه ژوئن 82.5 باقی بماند (ماه آپشن خریدی که ما فروختیم)، ما تمام پریمیوم جمع آوری شده از فروش این آپشن را حفظ خواهیم کرد. در همین حال، خرید اکتبر 82.5 در آن زمان برای ضرر به پایان خواهد رسید. اما از فروش قرار داد خرید ماه ژوئن، ضرر از سود به دست آمده کمتر خواهد شد و سود کلی به دست خواهد آمد.

همانطور که به بالا یا پایین حرکت می کنید، پتانسیل سود کاهش می یابد و در نهایت خسارات احتمالی را به همراه خواهد داشت. در این مورد، اسپرد، گسترش نمی یابد و به جای آن کاهش می یابد و تلفات بالقوه را به وجود می آورد. این امر در حرکت بالا و پایین اتفاق می افتد زیرا پویایی پوزیشن دلتا برای تفاضل نرخ کاهش ارزش زمان، سود را فراهم می آورد. با این حال، در نظر داشته باشید که افزایش بسیار کمی در نوسانات می تواند به طور چشمگیری چشم انداز سود را در اینجا بهبود بخشد (نه در نمودار).

معکوس کردن اسپرد

بیایید نگاهی دوباره به معکوس کردن این اسپرد بیاندازیم. هنگامی که این اسپرد افقی را معکوس می کنیم، پوزیشن Greekها نیز معکوس می شود، به طوری که پوزیشن به پوزیشن تتای منفی تبدیل میشود (شما در حال ضرر با افت ارزش زمان هستید). این به این معناست که ترید نیازمند یک مجموعه کاملا جدید از شرایط برای سود بالقوه است. به طور

خلاصه، شما می خواهید این تجارت را با یک بازار با یک حرکت انفجاری با کاهش نوسانات مرتبط (به طور ضمنی) قرار دهید.
به طور معمول، این اتفاق در پایین بازار در سهام به عنوان ترس از دست دادن و پریمیوم در گزینه های زمانی که سهام تغییر می کند رخ می دهد. همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است، حداکثر سود را می توان در شدت حرکت قیمت پیدا کرد. در غیر این صورت، افت ارزش زمانی باعث تولید ضرر و زیان در آپشن نزدیک که بیشتر از هر گونه سود بالقوه در آپشن فروخته شده ی ماه پیش است، میشود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا