ثروتمندانخانواده ثروتمندسرمایه گذاری

خانواده کوخ – The Koch Family

خانواده کوخ

Koch Industries، شرکتی چند ملیتی و دومین شرکت خصوصی بزرگ جهان است که در زمینه های نفت، املاک و مستغلات، دامداری، تجارت کالا، مواد شیمیایی، کود، کالاهای خانگی و امورات مالی فعالیت می کند.

Fred C. Koch بنیان گذار آن، این شرکت را به عنوان یک پالایشگاه نفت در سال 1940 راه اندازی کرد، اما پسرانش Charles و David مدیریت آن را به دست گرفتند و دو شرکت برادران Bill و Frederick را در سال 1983 خریداری کردند.

شکست ویلیام و فردریک کوچ در تصاحب شرکت خانوادگی شان منجر به خروج این دو برادر از تجارت با دریافت 800 میلیون دلار در سال 1983 شد.

این اتفاق، اختیارات و قدرت دو برادر دیگر، یعنی چارلز و دیوید را در جهت توسعه ی صنایع کوچ افزایش داد به طوری که امروزه این شرکت، دومین شرکت خصوصی بزرگ در کشور با فروش بیش از از 100 میلیارد دلار در سال می باشد.

ویلیام و فردریک که احساس می کردند متضرر شده اند، بیش از یک دهه را صرف شکایت از دوبرادرشان کردند که البته فایده ای هم نداشت؛ در حقیقت، امروزه ثروت آنها تنها کسری از ثروت دیگر برادران قدرتمندشان است که در میان ده نفر اول از فهرست ثروتمندان کشور قرار دارند.

ویلیام اداره ی شرکت oxbow را بر عهده دارد که در زمینه ی تولید مواد اولیه ی صنعتی و انرژی فعال است؛ فردریک هم که عاشق هنر بود، نتوانست آنچنان که باید به موفقیت و شهرت برسد.

این شرکت چند رشته ای توسط پدر خانواده، سر فردیک، بنیان نهاده شد که اولین بار با طراحی و توسعه ی یک فرایند جدید در پالایش نفت در دهه ی 1920 به ثروت رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا