ثروتمندانخانواده ثروتمندسرمایه گذاری

خانواده والتن – The Walton Family

خانواده والتن

سام والتن امپراطوری فروشگاه های خرده فروشی خانوادگی خویش را در یک دوره زمانی نسبتا کوتاه به راه انداخت. او کارش را در انواعی از خواروبارفروشی ها در اواخر دهه 1940 و اوایل 1950 آغاز کرد.

در جولای 1962 او اولین فروشگاه وال مارت را افتتاح کرد و نام این فروشگاه را که در شهر راجرز ایالت ارکانزاس قرار داشت وال مارت دیسکانت سیتیWalmart Discount City گذاشت.

والتن در این صنعت انقلاب به پا کرد .وی باچشم پوشی از رقابت در نواحی بزرگ شهری توجه خود را معطوف به شهرهای کوچک کرد. او بیشترین قراردادهای توزیع، انتخاب و عرضه را هدایت کرده است.

ششمین وارث او 54 درصد از سهام وال مارت را داراست. در سال 2015 این کمپانی با تقریبا 2.1 میلیون نفر کارمند بزرگترین کارفرمای غیردولتی در جهان بود.

در ماه ژوِئن سال 2013 مدیران Walmart تصمیم گرفتند تا تعداد اعضا هیئت مدیره خود را از 15 به 12 کاهش دهند_ تصمیم نهایی این مدیران برآن بود تا کوین سیستروم پایه گذار اینستاگرام و ماریسا مایر مدیر عامل شرکت بحران زده یاهو را در جمع خود نگهدارند.

جیم والتون بازنشسته با پسرش استوارت جایگزین شد. استوارت اولین نوه سام بود که عضو این هیئت شد. برادر جیم به نام راب والتون که به مدت دو دهه رئیس هیئت مدیره بود، در سمت سرپرست رئیس هیئت مدیره، در کنار مدیر کنونی که به داماد خانواده والتون یعنی گِرِگ پِنِر تعلق داشت، ابقا شد.

هم اکنون بخش اصلی و مهم ارثیه خانواده والتون توسط سه فرزند او راب، جیم و آلیس و همچنین عروس او کریستی و پسرش لوکاس به علاوه دو دختر بود والتون به نام های آن والتون کروئنکه و نانسی والتون لوری که در قید حیات هستند نگهداری می¬شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا