آموزشآموزش فروش در بازار نزولی

آموزش فروش استقراضی Short selling

فروش استقراضی سبب می شود تا آنچه را که مالکیت آن را ندارید به فروش برسانید

آموزش فروش استقراضی Short selling

آیا تا به حال نسبت به سهام خاصی این عقیده را داشته اید که به احتمال خیلی زیاد در حالت روند نزولی است و از ارزش آن کاسته خواهد شد؟ اگر پیشروی عظیم در یک بخش خاص (مانند تکنولوژی در اواخر دهه 1990 یا کالاها از سال 2003 تا 2007)، شما را به این باور برساند که اصلاح قابل توجهی امکان پذیر است، شما می خواهید از این دیدگاه پول بدست آورید؟ یا بگوییم که می خواهید از کاهش اجتناب نا پذیر در بازار نزولی سود به دست آورید؟ فروش استقراضی شما را قادر می سازد تا به طور بالقوه از هر یک از این سناریو ها بهره ببرید.

فروش استقراضی سبب می شود تا آنچه را که مالکیت آن را ندارید، به فروش برسانید. این یک مفهوم کلیدی است، اما ممکن است از خودتان بپرسید که چگونه چنین چیزی امکان پذیر است؟ به عبارت ساده، شما با استفاده از قرض کردن یک نوع دارایی و یا ابزار که قصد فروش کوتاه مدت آن را در قیمت کنونی بازار دارید، فروش استقراضی را اجرا می کنید. اگر زمانی که قیمت ها پایین آمد و شما آن دارایی و ابزار را دوباره خریداری کردید، آن را به صاحبش باز می گردانید و از اختلاف قیمت خرید و فروش خود، سود خواهید برد.

همانطور که می بینید، فروش استقراضی، از اصول سرمایه گذاری متعارف خرید در قیمت پایین و فروش با قیمت بالا پیروی می کند، اما با یک تفاوت مهم که توالی خرید و فروش است. در حالی که پروسه ی معامله ی خرید، پیش تر از معامله ی فروش است، سرمایه گذاری خرید، در فروش استقراضی، معامله ی فروش پیش از معامله ی خرید روی می دهد.

هنگامی که فروش استقراضی را ایجاد می کنید، شما یه موقعیت فروش کوتاه مدت را و یا shortfall را به وجود آورده اید. یک موقعیت فروش نشان دهنده یک تعهد است که باید در برخی موارد بسته یا پوشانده شود. این تعهد “پوشش کوتاه”، همانطور که در ادامه توضیح داده می شود، باعث افزایش یکی از بزرگترین خطرات فروش استقراضی می شود.

فروش استقراضی با نام shorting، selling short و یا going short نیز شناخته می شود. کوتاه بودن یک دارایی به معنای نزولی بودن آن و انتظار کاهش قیمت آن است. فروش کوتاه مدت سبب به وجود آمدن واژه های بسیاری درلغت نامه های سرمایه گذاری شده است که در بخش های بعدی راجب آن ها صحبت خواهیم کرد.

سفته بازان و هجر ها از فروش استقراضی استفاده می کنند. سفته بازان از فروش استقراضی برای سرمایه گذاری بر روی کاهش احتمالی یک دارایی خاص یا یک بازار وسیع استفاده می کنند. هجر ها از این استراتژی برای محافظت از دستاوردها یا کاهش تلفات در دارایی یا نمونه کارها استفاده می کنند. توجه داشته باشید که سرمایه گذاران نهادی و افراد باهوش اغلب به طور همزمان به صورت هجر و سفته باز در استراتژی های فروش استقراضی شرکت می کنند. هزينه هاي هج از جمله ی بیشترین سرمایه گذاری های فروش استقراضی هستند و اغلب از موقعيت هاي فروش در سهام يا بخش هاي انتخابي استفاده مي كنند تا موقعيت هاي خرید خود را در سهام ديگر حفظ كنند.

فروشندگان کوتاه مدت اغلب به عنوان افراد خیره چشم و سخت گیری که از طریق شرکت های رو به ورشکستگی سود می برند، شناخته می شودند. با این حال، واقعیت این است که فروشندگان استقراضی، عملکرد صحیح بازارهای را با تأمین نقدینگی تسهیل می کنند و همچنین به عنوان یک مانع بر سر سرمایه گذاران که ممکن است مستعد ابتلا به ارزش سهام بیش از حد، به ویژه در دوره های غیرواقع و غیرمنطقی باشند، عمل می کنند. در صورت عدم بررسی واقعی توسط فروشندگان استقراضی، سهام ممکن است در سطوح خیلی بالا و ارزش گذاری های مضحک ترید شود؛ سرمايه گذاراني که اين ذخاير را در اين سطوح پرانرژي خريداري مي کنند، ممکن است در تصحيحي که به دنبال آن به وجود می آید، با ضرر های بزرگی مواجه شوند.

تعداد انگشت شماری از معاملات استقراضی موفق به چیزهای افسانه ای شده اند. یکی از معروف ترین معامله هایاستقراضی فروش جورج سوروس، فروش استقراضی پوند انگلیس در سپتامبر 1992 است که باعث می شود پول از مکانیسم نرخ ارز اروپایی خارج شود و 1 میلیارد دلار را در معامله جبران کند. یکی دیگر از فروش های دیدنی و جذاب، شرط بندی سهامدار صندوق جان پاولسون در برابر دلار آمریکا بود که شرکتش را 15 میلیارد دلار در سال 2007 سرمایه گذاری کرد.

اخیرا مدیر عامل صندوق بیمه Biel Ackman در مورد مکمل های تغذیه ای شرکت Herbalife چندین سربرگ جذب کرده است و کارل ایکان، یکی از غول های دیگر صندوق بیمه، به دست آورده است. کشمکش بین Ackman و ایکان – که 22.9 میلیون سهام یا 24.6٪ از Herbalife متعلق به مارس 2017 تبدیل به یک جنگ کلاسیک بین “فروش” و “خرید”، و ممکن است سال ها تصمیم داشته باشد تا در بازار بماند.

فروش استقراضی توسط بسیاری از سرمایه گذاران به عنوان یک استراتژی فوق العاده خطرناک دیده می شود، زیرا روند بلند مدت بازار سهام به طور کلی به سمت بالا است و از لحاظ تئوری هیچ حد بالایی برای افزایش میزان سهام وجود ندارد. اما در شرایط مناسب، فروش استقراضی می تواند یک استراتژی سرمایه گذاری قابل قبول و سودمند برای تجار و سرمایه گذاران با تجربه ای است که سطح بالایی از تحمل خطر را دارند و با خطرات ناشی از افزایش ناگهانی آشنا هستند، باشد. سرمایه گذاران نسبتا بی تجربه به خوبی می توانند در مورد جنبه های اساسی فروش استقراضی با استفاده از ابزار یادگیری مانند این آموزش، برای گسترش ابزار سرمایه گذاری خود تلاش کنند.

این تفسیر توسط الویس پیکاردو تهیه شده است که مدیر نمونه کارها با HollisWealth® (بخش Scotia Capital Inc.، یکی از اعضای صندوق حمایت سرمایه گذاران کانادایی و سازمان تنظیم مقررات سرمایه گذاری کانادا) است. این ارائه رسمی HollisWealth نیست. دیدگاه ها، از جمله هر توصیه ای که در این ارائه بیان شده اند، از سوی ارائه دهنده هستند و لزوما از فروشنده نیست. تمام سرمایه گذاری ها شامل ریسک و پیش از سرمایه گذاری می شوند، باید با یک حرفه سرمایه گذار، ریسک های خاصی مورد بحث قرار گیرد. ® علامت تجاری ثبت شده از بانک نووا اسکوشیا، تحت مجوز استفاده می شود.
این تفسیر ممکن است حاوی اظهارات پیش بینی شده بر اساس انتظارات و پیش بینی های فعلی در مورد عوامل اقتصادی عمومی آینده باشد. اظهارات پیشین به علت خطرات و عدم اطمینان ذاتی است که ممکن است غیرقابل پیش بینی باشد و انتظارات و پیش بینی های ممکن در آینده نادرست باشد. اظهارات پیشین، تضمین کارآیی آینده نیستند و شما باید از اعتماد بیش از حد به آنها جلوگیری کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا