آموزشآموزش فروش در بازار نزولی

زمان بندی

زمان هایی وجود دارند که شانس موفقیت فروش افزایش می یابد

زمان بندی

هنگامی که صحبت از فروش استقراضی می شود، مسئله ی بسیار مهم زمان بندی آن است. معمولا روند کاهش سهام بسیار سریعتر از افزایش آن اتفاق میافتد و افزایش شدید در یک سهام ممکن است در عرض چند روز یا چند هفته با روند نزولی و فاکتور های تاثیر گذار بر آن ازبین برود. بنابراین احتیاج است تا فروشنده ی استقراضی در زمان بندی درست و کوتاهی اقدام به فروش سهام و یا دارایی استقراضی کند. اگر خیلی دیر برای ورود به ترید اقدام کنید، می تواند سبب از دست دادن فرصت های عظیمی شود، زیرا ممکن است قسمت عظیمی از کاهش قیمت آن تا به آن لحظ اتفاق افتاده باشد. از سوی دیگر، ورود به تجارت خیلی زود ممکن است به دلیل هزینه های موجود و زیان های احتمالی، به دلیل موقعیت های فروش، به شدت افزایش یابد، که اگر سریعا سهام افزایش یابد، دشوار خواهد بود.

گفته می شود که زمان هایی وجود دارند که شانس موفقیت فروش افزایش می یابد، مانند:

در یک بازار نزولی: روند غالب برای یک بازار سهام یا بخشی از آن در بازار نزولی، کاهشی است. بنابراین تریدر هایی که معتقدند که “روند دوست شما” است، فرصت بیشتری برای سود در فروش استقراضی در طول یک بازار نزولی خواهند داشت. فروشندگان استقراضی در محیط هایی قرار می گیرند که در آن کاهش بازار سریع، گسترده و عمیق مانند مانند بازار های نزولی جهانی در سال 2008-09 – است، زیرا آنها در طول چنین دوره هایی سود می کنند.

هنگامی که پایه و اساس سهام یا بازار خراب می شوند: اساسا سهام می تواند به دلایل مختلف بدتر شود: کاهش درآمد یا رشد سود، افزایش چالش های کسب و کار، افزایش هزینه های ورودی که بر حاشیه ها فشار می آورند و … برای بازار گسترده، بدتر شدن مبانی، می تواند یک سری داده های ضعیف تر را نشان دهد که نشان دهنده ی احتمال کاهش رشد اقتصادی، تحولات اقتصادی جغرافیایی مانند تهدید جنگ و یا سیگنالهای تکنیکال نزولی مانند دستیابی به سطوح جدید در کاهش حجم، از دست رفتن بازار و غیره است. ممکن است فروشندگان استقراضی ترجیح دهند منتظر بمانند تا روند نزولی قبل از قرار دادن معاملات استقراضی تأیید شود، نه این که انتظار داشته باشیم که حرکت کند. این به این دلیل است که ممکن است سهام یا بازار برای هفته ها یا ماه ها با وجود پایه های تخریب شده، به طور معمول در مراحل نهایی بازار صعودی باشد.

شاخص های تگنیکال روند نزولی را تایید کنند: ممکن است فروش استقراضی احتمال بیشتری را نیز در پی داشته باشد که روند نزولی با چندین نشانگر فنی تایید شده است. این می تواند شامل یک شکست در زیر سطح حمایت کلیدی درازمدت، یک میانگین متناوب حرکتی نزولی مثل تقاطع مرگ یا death cross (که زمانی رخ می دهد که MA روزانه 50 روز پایین تر از MA روزانه 200 روزه است)، واگرایی های نزولی و غیره باشد.

با افزایش شایعات خوش بینانه، ارزيابي ها در سطوح بالايي به دست آيند: گاهی اوقات ارزیابی ها برای بخش های خاص یا برای کل بازار ممکن است به سطح بسیار بالاتری در بین خوش بینی های شگرف برای چشم انداز دراز مدت این بخش ها یا اقتصاد وسیع برسد. متخصصان بازار این مرحله از چرخه سرمایه گذاری را “قیمت برای کمال” می نامند، چرا که سرمایه گذاران در زمانی که انتظارات بلندمدت آنها برآورده نشوند، ناامید می شوند. به جای آنکه به سمت فروش استقراضی حمله کنند ، فروشندگان ممکن است منتظر بمانند تا بازار یا بخشی از آن رونق بگیرد و فاز پایین آن را آغاز کند، از آنجایی که کینز می گوید – “بازار می تواند غیر منطقی طولانی تر از آنچه شما می توانید باقی بماند”

زمان مناسب برای فروش استقراضی زمانی است که فاکتور های بالا با هم ترکیب شده است. این احتمالا در مراحل اولیه یک بازار صعودی که معمولا پس از بالا بردن مقیاس بزرگتر رخ می دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا