آموزشراهنمای معاملاتی آپشن

آپشن Greek: ریسک و پاداش دلتاDelta

ارزش دلتا وابسته به زمان باقی مانده تا تاریخ انقضا و قیمت انجام آپشن های وابسته به قیمت اساسی دارایی های پایه است

آپشن Greek: ریسک و پاداش دلتاDelta

دلتا رایج ترین و ساده ترین گزینه ی برای درک Greek است که نرخ تغیییر قیمت یک آپشن را با توجه به افزایش 1.00 دلاری در قیمت دارایی های پایه، اندازه گیری می کند. ارزش دلتا وابسته به زمان باقی مانده تا تاریخ انقضا و قیمت انجام آپشن های وابسته به قیمت اساسی دارایی های پایه است.

به طور مثال، جدول زیر آپشن هایی AAPL را که در سه ماه آینده منقضی می شوند و قیمت فعلی آن ها 157.44 دلار است را نشان می دهد. آپشن in-the-money (آپشنی که در آن قیمت خرید پایین تر از قیمت فعلی دارایی پایه باشد) با قیمت انجام شده ی 139.0 دلار دارای دلتای 0.908 است که یعنی با هر افزایش 1.00 دلاری در AAPL قیمت در حدود 0.91 دلار رشد می کند. با این حال آپشن out-of-the-money (آپشنی که در آن قیمت خرید بیشتر از قیمت فعلی دارایی پایه باشد) با قیمت انجام شده ی 160.00 دلار دارای دلتای 0.427 است که یعنی با افزایش 1.00 دلاری در AAPL تنها 0.43 دلار افزایش پیدا می کند.

قیمت آپشن در مقابل قیمت دارایی

برای شناخت و درک بهتر مفهوم دلتا به یک مسیر مسابقه فکر کنید که در آن لاستیک ها نشان دهنده دلتا و پدال گاز نشان دهنده قیمت پایه است. آپشن های پایین دلتا مانند ماشین های مسابقه ای با رینگ های اقتصادی هستند، در حالی که شما سرعت می گیرید، کشش زیادی نخواهید داشت. از سوی دیگر، آپشن های بالای دلتا همانند لاستیک های مسابقه ای هستند که با لمس پدال گاز، مقدار زیادی کشش را نشان می دهند. مقادیر دلتای نزدیک به 1.0 یا -1.0 بالاترین سطح کشش را ارائه می دهند.

به عنوان مثال، فرض کنید که یکی از آپشن های out-of-the-money دارای دلتا 0.25 است و یکی دیگر از آپشن های in-the-money دارای دلتا 0.80 است. 1.00 دلار افزایش قیمت سهام پایه موجب افزایش 0.25 دلار در اولین آپشن و افزایش 0.80 دلاری در آپشن دوم خواهد شد. معامله گرانی که بیشترین کشش را دنبال می کنند، می خواهند دلتا های بالایی را در نظر بگیرند، گرچه این گزینه ها گران تر از نظر هزینه های خود هستند، زیرا احتمالا در معرض انقراض هستند.

احتمال به وجود آمدن In-the-Money

دلتای معمولا برای تعیین احتمال بودن تبدیل آپشن به In-the-Money در زمان انقضا مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال، خرید آپشن out-of-the-money با دلتای 0.20، تقریبا 20% احتمال دارد که در تاریخ انقضایش به آپشن In-the-Money تبدیل شود، جایی که به عنوان یک آپشن خرید In-the-Money با دلتای 0.95 تقریبا 95٪ احتمال دارد که در انقضا به In-the-Money تبدیل شود. فرض این است که قیمت ها از توزیع نرمال منطقی پیروی می کنند.

در سطح بالا، این بدان معنی است که تریدرها می توانند از دلتا برای اندازه گیری یک آپشن یا ارزیابی یک استراتژی مشخص استفاده کنند. دلتاهای بالا ممکن است بیشتر برای استراتژی های با ریسک بالا و پاداش بالا با نرخ پایین برنده مناسب باشد، در حالی که دلتاهای پایین ممکن است برای استراتژی های کم خطر با نرخ بالای برنده مناسب باشد.

ارزیابی جهت ریسک

دلتا هنگام تعیین جهت ریسک نیز استفاده می شود. دلتاهای مثبت برای بازار طولانی مدت، دلتاهای منفی برای بازارهای کوتاه و دلتاهای خنثی برای بازارهای بی طرف هستند. هنگام خرید یک قرار داد آپشن، شما یک دلتا مثبت را می خواهید زیرا قیمت همراه با قیمت دارایی پایه افزایش می یابد. هنگامی که شما یک قرارداد فروش را می گیرید، دلتا منفی را می خواهید که قیمت آن در صورت افزایش قیمت دارایی ها کاهش پیدا کند.

ممکن است تریدرها از این فرضیه ها در هنگام ساخت استراتژی استفاده کنند. به عنوان مثال، یک تریدر که یک استراتژی آپشن خنثی را اجرا می کند، می تواند موقعیت دلتا را به حداقل برساند. جدول زیر موقعیت دلتای دلخواه را برای انواع استراتژی های انتخابی نشان می دهد که می تواند به تریدرها در برای یافتن فرصت ها کمک کند.

هجینگ یک موقعیت

اصطلاح دلتا در مورد هر دو دارایی های مالی و آپشن های آنها به کار می رود، گرچه دارایی های واقعی دلتای مطلق 1.0 را دارند زیرا آنها دلار را با دلار حرکت می دهند. به عنوان مثال، سرمایه گذاری که دارای 100 سهم است، 100 دلتا در سبد خود دارد.

ممکن است اگر سرمایه گذار ، فکر می کند که سهام ممکن است یک تحول پیش رو داشته باشد، بخواهد سبد سهام خود را در برابر چنین تعصب طولانی محافظت کند. در این مورد، ممکن است آنها تصمیم بگیرند که آپشن های خرید پوشش داده شده که دلتای منفی ارائه می دهند را تحریر کنند. دلتای 30- از این آپشن های خرید پوشیده شده می تواند کل مجموعه را به 170 کاهش دهد. البته دلتا با گذشت زمان تغییر می کند، بنابراين ممکن نيست هزينه همان مقدار خطر را در طول زمان پوشش دهد.

خط پایانی

دلتا برای تعیین اینکه چگونه قیمت آپشن به تغییر در سهام پایه واکنش نشان می دهد مفید است. این پویایی می تواند برای درک بهتر برآورد احتمالی بودن پول در زمان انقضا، محاسبه چگونگی محافظت از نمونه کارها یا به سادگی درک اینکه آپشن ها احتمالا بیشتر از یک حرکت در قیمت دارایی اساسی بهره مند خواهند شد، مفید باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا