آموزشراهنمای معاملاتی آپشن

آپشن Greek: موقعیت Greek

به معنای ارزش Greek در موقعیت های مطلق یا موقعیت های خالص در استراتژی هایی می باشد

آپشن Greek: موقعیت Greek

موقعیت Greek به زبان ساده به معنای ارزش Greek در موقعیت های مطلق یا موقعیت های خالص در استراتژی هایی می باشد که شامل آپشن های بسیاری است. در حالی که ممکن است این مفهوم بسیار ساده به نظر برسد، تصاویر و نمودار های آن کمی پیجیده تر خواهد شد، زیرا ارزش آن در طول زمان تغییر می کند.

به عنوان مثال، ما می دانیم که همه فروش ها دلتای منفی دارند، زیرا وقتی قیمت دارایی های پایه افزایش می یابد ارزش آنها کاهش می یابد. همچنین می دانیم تمامی خرید های طولانی دارای دلتای مثبت هستند زارا با افزایش قیمت دارایی های پایه، ارزش آن ها افزایش می یابد. اما زمانی که یه خرید و فروش طولانب با قیمت انجام شده ی یکسان داشته باشیم، چه اتفاقی می افتد؟ موقعیت دلتا چگونه خواهد شد؟ تصاویر و نمودار ها پیچیده تر خواهند شد.

جواب آسان این است که ممکن است اگر خرید طولانی مدت در at-the-money با دلتای +0.5 و فروش طولانی مدت در at-the-money با دلتای -0.5 باشد، موقعیت دلتای خنثی خواهد داشت. با این وجود، دلتای یکسان مثبت و منفی همدیگر را خنثی می کنند و سبب صفر شدن دلتا خواهند شد.

تغییرات دلتا

مشکل این است که این تنها در یک نقطه واحد و در یک زمان واحد است. با گذشت زمان، به احتمال زیاد دلتا تغییر خواهد کرد و موقعیت آن دیگر نمی تواند بخنثی باشد. یک آپشن خرید طولانی که دلتا را تا 0.75٪ افزایش می دهد و یک آپشن خرید کوتاه که دلتا را به 0.25- افزایش می دهد ممکن است دلتا را به 0.50+ برساند. این بدان معنی است که تریدر در حال حاضر به صورت خالص در بازار است و در موقعیت بی طرف که آنها در ابتدا قصد داشتند قرار ندارد.
دو موضوعی که در پایین ذکر می شود، سبب برجسته کردن مفهوم موقعیت Greek می شود:

1- موقعیت Greek ثابت نیست زیرا همیشه شانس با حرکت قیمت دارایی های پایه ای و سایر متغیرهای مانند فروپاشی زمان و نوسان است.

2- حرکت در قیمت دارایی های پایه می تواند ارزش موقعیت Greek را تغییر دهد و در برخی موارد علامت آن را از مثبت به منفی و یا برعکس چرخانده یا معکوس کند.

تعداد کل موقعیت های ممکن برای هر استراتژی فراتر از محدوده ی این آموزش است، اما مهم است بدانیم که تریدرها باید موقعیت های انتخابی خود را در طول زمان برای تعیین نحوه تغییر Greek، بررسی کنند. سپس، آنها می توانند برای تصحیح هر کدام از آن ها اقدام کنند تا اعتبار فعلیشان در بازار را تقویت کنند.
تریدر ها می توانند از موقعیت Greek برای تنظیم استراتژی های انتخاب خود در هنگام تغییر شرایط استفاده کنند. به طور

مثال، تبدیل at-the-money به out-the-money و فروش آن ها به جای خرید سبب یک خفگی کوچک می شود. فرض کنید که دلتا در هر آپشن فروش کوتاه مدت 0.25+ و برای خرید کوتاه مدت 0.25- است. هر دوی در حال حاضر دارای دلتای خاص خود است، اما وقتی که ترکیب شده، مانند straddle ، بی طرف هستند.

خط پایانی

موقعیت Greek نشان دهنده ی ارزش خالص گزینه ها با استراتژی های مختلف است. شما باید درک کنید که موقعیت Greek هرگز ثابت باقی نمی مانند و تغییرات در طول زمان ممکن است اقدامات خاصی را انجام دهند تا آنها را با رضایت کلی خود در مورد بازار مطابقت دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا