آموزشاستراتژی اسپرد آپشن

اسپرد عمودی

یک استراتژی آپشنی است

اسپرد عمودی

تا به الان دیده ایم که اسپرد، به سادگی ترکیب دو leg که یکی از آن ها بلند و دیگری کوتاه می باشد، است. حال بیایید به جزئیات بیشتری بپردازیم تا متوجه شویم که چگونه اسپرد سبب محدودیت ریسک می شود. پس از بررسی ریسک و پاداش اسپرد در مقابل قیمت آتی، قدم بعدی این است که نحوه ی کار هر اسپرد یافتن بازاری که با در نظر داشتن تغییرات ریسک های هر یک از اسپرد از دیدگاه پوزیشن Greek ها بهترین عملکرد را با ساختار اسپردهای در دسترس دارد، است.

اسپرد عمودی چیست؟

گرفتن دو طرف در ترید آپشن و در قالب اسپرد، سبب ایجاد پویایی متضاد می شود. ریسک آپشن بلند مدت با پاداش آپشن کوتاه مدت به تعادل می رسد و برعکس.به طور مثال، اگر قصد خرید آپشن out of the money (OTM) را در MSFT داشته باشید و سپس آپشن بعدی out of the money (FOTM) را بفروشید، شما آنچه را که به نام اسپرد عمودی است، ایجاد کرده اید. اسپرد عمودی یک استراتژی آپشنی است که در آن شما به صورت همزمان خرید و فروش دو آپشن از همان نوع را با همان تاریخ انقضا، اما با قیمت انجام شده ی مختلف خرید و فروش می کنید. زمانی که شما آپشن ها را به این روش ترکیب می کنید، شما چیزی را که به عنوان موقعیت مثبت ترید دلتا شناخته می شود خواهید داشت. موقعیت منفی Delta اشاره به اسپرد گزینه است که فروش خالص بازار است.

به طور مثال اگر MSFT کمتر ترید کنند، شما آپشن خرید on the long OTM را از دست می دهید و آپشن خرید on the short FOTM را به دست خواهید آورد. اما نرخ های سود و ضرر یکسان نیستند: در تغییر نرخ قیمت آپشن ها تفات وجود دارد، زیرا زنجیره ی قیمت های انجام شده ی خرید آپشن متفاوتی دارند و علاوه بر اینارزش دلتای آن ها نیز متفاوت است.

اگر MSFT کاهش پیدا کند، آپشن OTM که دلتای بزرگتری دارد، تغییرات(کاهش) بیشتری را در ارزش نسبت به تغییرات آپشن خرید FOTM (افزایش) تجربه می کند. تمامی موارد دیگر یکسان است. کاهش در MSFT سبب کاهش ارزش آپشن اسپرد می شود که در مورد این نوع اسپزد – خرید اسپرد صعودی – همیشه به معنی از دست دادن غیر واقعی در حساب شما است. اما از دست دادن کوچکتر از آن است که اگر شما فقط در خرید OTM بودید.

از سوی دیگر، اگر MSFT بالا برود، جهت مخالف رخ می دهد. آپشن خرید بلند مدت OTMافزایش قیمت بیتری را نسبت به آپشن خرید کوتاه مدت FOTM تجربه می کند که سبب می شودافزایش قیمت اسپرد می شود. برای ساده تر شدن موضوع، ما در هر دو مورد فرض کردهایم که حرکت MSFT درست پس از گرفتن پوزیشن اسپرد است و گذشت زمان به عنوان یک فاکتور مطرح نیست.

چرا از اسپرد عمودی استفاده کنیم؟

ریسک های ناشی از اشتباه با استفاده از اسپرد کاهش می یابد، اما به همین نسبت نیز پاداش را کاهش می دهد. با این حال، ترید اسپرد کنترل بیشتری از نتایج غیر منتظره ی بازار را به دست می گیرد و به شما اجازه می دهد که از سرمایه خود بهتر استفاده کنید. سرمایه ی بیشتری برای استفاده با دیگر معاملات و فرصت برای تنوع بیشتر داشته باشید.

پس از دیدن اینکه چگونه اسپرد در یک سطح بسیار اساسی کار می کند، وقت آن است که مکانیزم اسپرد را با نگاهی به آنچه که گسترش بدهی نامیده می شود بررسی کنیم، و سپس معکوس آن – اسپردی که اعتبار خالص را در حساب شما در هنگام باز شدن یا گسترش اعتبار ایجاد می کند بررسی می کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا