آموزشآموزش اصول ابتدایی آپشن

معرفی انواع آپشن ها

آپشن ها جزء قدیمی استراتژی های ترید روزانه نیستند

معرفی انواع آپشن ها

آپشن ها جزء قدیمی استراتژی های ترید روزانه نیستند. اما این مسئله در حال تغییر است و این روزها، بسیاری از شرکت های تجارت روزانه به اعضای خود امکان تجارت آپشن های خود را ارائه می دهند. همچنین تریدر ها دریافته اند که می توانند با استفاده از تکنیک های کلاسیک ترید روزانه در خرید و فروش آپشن ها موفق شوند. همچنین لازم به ذکر است که آپشن های معاملاتی روزانه یکی از استراتژی های کم هزینه برای سرمایه گذاران است؛ زیرا با استفاده از آپشن ها، معامله گران می توانند با سرعت و به طور معمول با خطر کمتر از اوراق بهادار مانند سهام، اوراق قرضه و صندوق های سرمایه گذاری مشترک وارد و خارج شوند. یکی از مزایای عمده در ارتباط با آپشن ها این است که هزینه ی آنها به مراتب کمتر از خرید دارایی های اساسی (مانند سهم های سهام) است. بنابراین، به جای خرید و یا فروش سهم های سهام، معامله گر می تواند به سادگی یک آپشن را خریداری کند و همان تعداد سهم را با پول بسیار کم کنترل کند.

آپشن چیست؟

آپشن نوعی مشتق مالی است. در واقع آپشن یک قرارداد حقوقی است که به خریدار حق خرید یا فروش دارایی اساسی را در یک قیمت خاص را در یک دوره معین یا در یک تاریخ خاص (تاریخ اجرا) می دهد. فروشنده همچنین دارای تعهد برای انجام معامله است که به فروش و یا خرید، اگر خریدار تصمیم به “اجرا” آپشن قبل از انقضای آن را داشته باشد، می دهد. کمیسیون اوراق بهادار و بورس ایالات متحده، خرید و فروش آپشن های سهام را رگوله می کند.

چه چیزی در قرارداد آپشن ذکر می شود ؟

• قرارداد اپشن باید موارد زیر را مشخص کند:
• نوع آپشن (آپشن call یا آپشن put)
• دارایی اساسی
• واحد تردی (تعداد سهم)
• قیمت انجام گزینه (قیمت که در آن آپشن می تواند مورد استفاده قرار گیرد)
• تاریخ انقضا

بسیاری از تریدر های روزامه که در معاملات آتی فعالیت می کنند، به ترید آپشن ها نیز می پردازند زیرا بسیار به هم شبیه هستند. به عنوان مثال، آن ها غالبه بر اساس ابزار های مالی یکسان هستند و ساختار قراردار آن نیز کاملا شبیه به هم است.

با این حال روش معامله معاملات آتی بسیار متفاوت با معامله ی آپشن ها است. در واقع محدوده ی وسیع تری از آپشن ها در دسترس اس و قوانین معاملات آن نیز متفاوت است. آپشن ها را می توان نه تنها در بازارهای آتی، بلکه در شاخص های سهام و نیز در سهام های شخصی خریداری کرد. آپشنش ها را می توان به طور جداگانه معامله کرد، یا می توان آنها را در رابطه با قراردادهای آتی یا معاملات بورس خریداری کرد، تا نوع بیمه ای متفاوت در تجارت ایجاد شود.

آپشن ها اهرم یا لوریج را ارائه می دهند و توانایی هج ومحدود کردن زیان را دارند. با این حال، بدون درک درست و استراتژی های تجاری صحیح، آپشن ها را می توان در دسته ی سرمایه گذاری های خطرناک طبقه بندی کرد، و این صفت اغلب سبب ترس تریدر های جدید می شود.

چالش های ترید روزانه با آپشن ها

زمانی که تریدر روزانه از آپشن ها استفاده می کند با چندین مشکل مواجه می شود، که هی یک از آن ها غیر قابل حل نیست.

1.با توجه به عنصر ارزش زمان پریمیوم آپشن، مانند آپشن های near-the-money، ممکن است حرکت قیمت کاهش یابد. اگر چه ارزش ذاتی ممکن است همراه با قیمت سهام پایه بالا برود اما این افزایش تا حدی به دلیل از دست دادن ارزش زمان تضعیف می شود. با این حال، به یاد داشته باشید که ارزش زمان برای معاملات روزانه کاملا محدود است.

2.پراکندگی bid-ask معمولا برای آپشن ها وسیع تر از سهام است. این عمدتا به دلیل کاهش نقدینگی بازار آپشن ها است. این مسئله می تواند تا حد 0.5 متفاوت باشد، که به سود محدود تجارت معمول روزانه می رسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا