آموزشراهنمای ابتدایی قرارداد آتی

حاشیه یا Margins

وامی است که از طرف شرکت کارگزار به شما داده می شود تا بتوانید ابزار های معاملاتی را خریداری کنید

حاشیه یا Margins

حاشیه در واقع وامی است که از طرف شرکت کارگزار به شما داده می شود تا بتوانید ابزار های معاملاتی را خریداری کنید. این ابزار به شما اجازه می دهد تا به پوزیشن های بزرگتری وارد شوید. این عملکرد به این دلیل است که ابزار leverage یا اهرم را به وجود می آورد که هردوی ضرر و سود را تقویت می کند. به این ترتیب، باید از حاشیه به دقت استفاده کنید تا از تلفات فاجعه بار جلوگیری کنید.

علاوه بر اهرمی که در اختیار شما قرار می گیرد، حاشیه به شما اجازه می دهد تا جایی که سعی می کنید از پایین آمدن قیمت ها سود ببرید فروش کوتاه مدت داشته باشید. وقتی شما از فروش کوتاه مدت استفاده می کنید، شما ترید خود را با قرض گرفتن پول از کارگزار خود آغاز می کنید و سپس شروع به فروش آن ها می کنید. هنگامی که قصد بستن ترید را داشته باشید شما قرار داد را دوباره بازخرید می کنید.

چرا e-mini احتیاج به حاشیه دارد؟

مفهوم حاشیه، در سهام، قرار دادهای آتی و فارکس متفاوت است زیرا ترید فارکس شامل خرید چیزی محسوس(قسمتی از شرکت و یا ارزهای خارجی) و تجارت آتی شامل خرید و فروش قرار داد هایی که در تاریخی مشخص در آینده به وقوع می پیوندند است. حاشیه برای سهام و فارکس به عنوان پول قرض گرفته شده است، در حالی که حاشیه در قرار داد های آتی به عنوان سپرده اولیه در نظر گرفته شده است. اگر یک حساب حاشیه داشته باشید، بر اساس میزان پولی که به عنوان حاشیه استفاده می کنید، بهره می پردازید. نرخ بهره حاشیه بسته به میزان خرید فعلی کارگزار و میزان پولی که شما قرض می گیرید متفاوت است.

حداقل حاشیه

قبل از اینکه بتوانید با حاشیه ترید کنید و یا فروش کوتاه داشته باشد، باید مقدار مشخصی از پول را به عنوان حداقل حاشیه سپرده کنید. حداقل حاشیه برای قراردادهای آتی توسط صرافی که این قراردادها را ارائه می کنند تعیین می شود. به یاد داشته باشید که این مقدار تنها یک حداقل است و ممکن است برخی از شرکت های کارگزاری نیاز به سپرده بیشتری داشته باشند.

حاشیه ی اولیه

حاشیه اولیه حاشیه ای است که تریدر ها برای وارد شدن به پوزیشن با پول خود پرداخت می کنند. همچنین به عنوان مورد نیاز آینده شناخته شده است، این نرخ با قرارداد، تاریخ قرارداد و شرکت کارگزاری متفاوت است. حاشیه اولیه یک درصد از ارزش کامل قرارداد یک پوزیشن است و برای اطمینان از اینکه تریدر ها در حساب های خود به اندازه کافی پول نقد برای پوشش زیان استفاده می کنند به کار می رود. حاشیه اولیه توسط صرافی ها و در پاسخ به تغییر فعالیت های بازار، مانند موارد زیر تعیین می شود:

  • تغییرات حجم
  • تغییرات عرضه و تقاضا
  • تغییرات در سیاست مالی
  • رویدادهای بزرگ جغرافیایی
  • حوادث طبیعی

به طور کلی، نرخ حاشیه اولیه زمانی که حرکت قیمت روزانه نوسان کمتری دارد کاهش می یابد و در طول دوره افزایش نوسانات افزایش می یابد. شرکت های کارگزاری خصوصی می توانند نیازهای بیشتر حداقل حاشیه را نسبت به مبادلات تعیین شده جهت محدود کردن مخاطرات خود قرار دهند.

حاشیه نگهداری

این حاشیه کمترین مقداری است که باید در حساب حاشیه ی خود داشته باشید. در این جا یک مثال است. فرض کنید شما به یک پوزیشن وارد شدید تا قرار داد دسامبر 2017 ES را در 2578.00 را خریداری کنید. صرافی احتیاج به 4900 دلار حاشیه ی اولیه و 4500 دلار نگهداری حاشیه دارد. اگر نوسانات قیمت در ES مبلغ حساب شما را به زیر 4500 دلار (مقدار حاشیه نگهداری) ببرد، شما باید مبلغ اضافی را برای برگردندن ارزش حساب خود به حاشیه اولیه مورد نیاز پرداخت کنید (همچنین می توانید یک تماس حاشیه دریافت کنید). دستاوردهای بالقوه و ضرر و زیان موقعیت هر زمان که قیمت قرارداد تغییر می کند، متفاوت است. سود یا زیان نهایی زمانی تعیین می شود که موقعیت بسته شده و یا زمانی که قرارداد منقضی شده باشد.

مارجین کال

اگر حساب شما پایین تر از مقدار حاشیه نگهداری باشد، یک مارجین کال دریافت خواهید کرد. مارجین کال تقاضای کارگزار شما برای اضافه کردن پول به حساب تجاری شما برای برآوردن الزامات حاشیه نگهداری است. اگر تقاضا برآورده نشود، کارگزار شما می تواند هر موقعیتی را باز کند تا بتواند حساب را تا به حداقل مقدار بازگرداند. کارگزار شما می تواند موقعیت (ها) را بدون اطلاع شما ببندد. حتی اگر کارگزار به شما فرصت دهد که حساب خود را افزایش دهید، آنها هنوز هم می توانند بدون داشتن مشاوره به شما پول خود را به فروش برسانند. اگر حساب شما نزدیک به سطح نگهداری حاشیه باشد، ممکن است بتوانید از مارجین کال با بستن موقعیت از دست رفته جلوگیری کنید.

تریدر های الگوی روزانه

اگر چه معامله گران معاملات آتی هدف قوانین تریدر های روزانه ی FINRA (که نیازمند حداقل مبلغ حساب 25000 دلار هستند) نیستند، معامله گران روزانه ممکن است نیازهای حاشیه ای متفاوتی نسبت به تریدر های یک شبه داشته باشند. اگر شما به عنوان یک معامله گر روزنامه شناسایی شده اید – به عنوان کسی که در طی پنج روز کاری چهار یا بیشتر ترید را انجام می دهد، کارگزار شما ممکن است الزامات حاشیه خاصی را در حساب معاملاتی روزانه شما اعمال کند.

ریسک تجاری مارجین

  • تجارت با حاشیه شامل خطرات زیادی است. اداره تنظیم مقررات مالی (FINRA) خطرات زیر را که باید از آن مطلع باشید لیست کرده است.
  • این شرکت می تواند شما را مجبور به فروش موقعیت های باز برای رسیدن به مارجین کال کند.
  • شرکت می تواند موقعیت را با تماس با شما ببندد.
  • شما نمیتوانید انتخاب کنید که کدام موقعیت را برای جلوگیری از مارجین کال ببندید.
  • شما به تماس های حاشیه ای خود اضافه کنید.
  • شما می توانید بیشتر از سپرده گذاری در حساب حاشیه خود، از دست بدهید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا