آموزشاصول اولیه بازار آتی

مقدمه

توافقی برای خرید یا فروش یک ابزار مالی یا کالای اساسی در یک تاریخ و قیمت مشخص در آینده است

قرارداد بنیادی آتی

مقدمه

قرار داد بنیادی آتی ، توافقی برای خرید یا فروش یک ابزار مالی یا کالای اساسی در یک تاریخ و قیمت مشخص در آینده است. هر قرارداد آتی حجم مشخصی از یک کالای یا ابزار مالی را ارائه می دهد. به طور مثال، بیشترین قرار داد های بنیادی آتی ترید شده نفت خام است که قراردادی تا حجم 1000 بشکه دارد. از سوی دیگر، هر قرارداد ذرت از 5000 بوشل یا 127 تن ذرت تشکیل شده است.

[قراردادهای آتی بسیار شبیه به قراردادهای آپشن هستند، زیرا آنها هر دو حق و نه تعهد خرید و یا فروش یک ابزار مالی در یک تاریخ مشخص و قیمت در آینده را دارند. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد آپشن های معاملاتی باشید، گزینه Investopedia Options for Beginners Course یک مرور جامع با بیش از پنج ساعت ویدئو، تمرینات و محتوای تعاملی بر اساس تقاضا ارائه می دهد. شما همه چیز را از آنچه بر قیمت یک گزینه تا استراتژی های مدیریت ریسک پیشرفته تاثیر می گذارید یاد خواهید گرفت.

بعضی از قراردادهای آتی برای تحویل فیزیکی این دارایی ها و برخی دیگر برای پرداخت نقدی تنظیم می شوند. به طور کلی، اکثر سرمایه گذاران برای بالا بردن ریسک و سفته بازی و نه برای تحویل فیزیکی کالاها، قرار داد های آتی را ترید می کنند و این فعالیت اصلی بازار نقدی / فیزیکی است.

بازار آتی بزرگترین قطب مالی است که از رقابت شدید میان خریداران و فروشندگان حمایت می کند و همچنین یک مرکز مدیریت ریسک قیمت را نیز فراهم می کند. نقدینگی این بازار بسیار زیاد است و شامل برخی از ابزارهای فعال تجاری در جهان است. به عنوان مثال، قرار داد e-mini S & P 500 یک قرارداد آتی سهام است که حجم معاملات روزانه آن بیش از 1.6 میلیون قرارداد است.

به طور کلی، معاملات آتی در معرض خطر بیشتری نسبت به خرید و فروش سهام هستند و در درجه اول به دلیل استفاده اهرم این چنین در نظر گرفته می شوند. با این حال، در بین تنوع کثیر ابزار ها، معاملات آتی ابزارهای تجاری محبوبی در میان شرکت کنندگان بازار از تریدر های خرده فروشی گرفته تا شرکت های تجاری با فرکانس بالا هستند. اگر از تجارت در بازارهای آتی استفاده می کنید، مهم است با عملکرد حرکت بازار ها آشنا باشید. در اینجا یک مقدمه سریع برای کمک به شما برای شروع کار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا