آموزشآموزش فارکسدانشجو - سال دوم

کانادا

این کشور قاره شامل ده استان و سه قلمرو است و به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته جهان شناخته می شود

کانادا

این مکان مشهوری است که برخی از چیزهای شگفت انگیز در جهان مانند بسکتبال، بیسبال، شربت افرا و Smarties در ان تولید شده است.

کانادا، که منطقه جغرافیایی آن بیشتر شمال امریکا را در بر گرفته، از اقیانوس اطلس به سمت شرق تا اقیانوس آرام گسترش می یابد.

این کشوریل قاره شامل ده استان و سه قلمرو است و به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته جهان شناخته می شود.
از لحاظ مساحت، کانادا پس از روسیه از لحاظ جغرافیایی بزرگترین در جهان است!

با توجه به اندازه و مشارکت های خود در جهان، شما فقط می توانید تصور کنید که کانادا و ارز داخلی آن، دلار کانادا، برای تجارت فارکس مهم هستند.

کانادا تغییرات اقتصادی نقشه کانادا به فارسی

کانادا

کانادا: آمار و ارقام

  • همسایگان: ایالات متحده آمریکا
  • اندازه: 3،854،085 مایل مربع
  • جمعیت: 35،427،524
  • تراکم: 8.3 نفر در هر مایل مربع
  • پایتخت: اتاوا
  • رئیس دولت: ملکه الیزابت دوم، نماینده دیوید لویید جانستون، فرماندار عمومی است
  • نخست وزیر: جاستین تردو
  • ارز: دلار کانادا (دلار کانادا)
  • واردات اصلی: ماشین آلات و تجهیزات، وسایل نقلیه موتوری و قطعات، الکترونیک، نفت خام، مواد شیمیایی، برق، کالاهای مصرفی با دوام
  • صادرات اصلی: جاستین بیبر، وسایل نقلیه موتوری و قطعات، ماشین آلات صنعتی، هواپیما، تجهیزات ارتباطات راه دور، الکترونیک، مواد شیمیایی، پلاستیک، کود، چوب خمیر، چوب، نفت خام، گاز طبیعی، برق، آلومینیوم، استیو ناش، سیدنی کراسبی
  • واردات مشارکتی: ایالات متحده 50.6٪، چین 11٪، مکزیک 5.5٪
  • صادراتی مشارکتی: ایالات متحده 74.5٪، چین 4.3٪، انگلیس 4.1٪
  • مناطق زمانی: GMT -8، GMT -7، GMT -6، GMT -5، GMT -4
  • وب سایت: http://www.canada.gc.ca/home.html

اکتشاف اقتصادی

کانادا به عنوان کشور مبتنی بر منابع در نظر گرفته می شود که اساسا به این معنی است که بیشتر رشد اقتصادی که از اوایل تجربه کرده است از بهره برداری و صادرات منابع طبیعی خود است.

براساس گزارش صندوق بین المللی پول، اقتصاد کانادا دهمین اقتصاد بزرگ در جهان است که بخشی از G8 جهان را تشکیل می دهد. این رتبه به عنوان هفتمین تولید کننده طلا و هفتمین تولید کننده ی نفت سیاه است.

علیرغم صنعت قوی و صنعتی ساخت،بیشترین بخش تولید ناخالص داخلی کانادا در بخش خدمات خود قرار دارد.

در بخش خدمات پیشرفته آن سه نفر از هر چهار کانادایی کار می کند و حدود 70 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می دهد.

دفعه بعد که شما با یک کانادایی ملاقات می کنید، پیش بروید و با وی شرط بندی کنید که او در صنعت خدمات کار می کند. اغلب اوقات شما پیروز خواهید شد

اقتصاد کانادا در ژانویه سال 1989، زمانی که توافقنامه تجارت آزاد به اجرا در آمد، به طور کامل پیشرفت کرد.

این توافق اساسا تمام تعرفه ها (یعنی مالیات بر تجارت) بین ایالات متحده و کانادا را حذف کرد. در واقع، کانادا هم اکنون بیش از 70 درصد کالا خود را به ایالات متحده صادر می کند.

سیاست پولی و مالی

بانک مرکزی کانادا (BOC)، زمانی که برای تعیین سیاست پولی کشور انتخاب می شود، قدرت اصلی است.

تصمیم گیری در مورد سیاست های پولی توسط شورای حاکم صورت می گیرد که شامل فرماندار بانک، معاون ارشد و چهار معاون فرماندار دیگر است.

بر خلاف اکثر بانک های مرکزی، BOC زمان مشخصی برای تغییر سیاست های خود را ندارد. این شورا هر روز کاری را می پذیرد و می تواند سیاست پولی را در هر زمان به دلخواه خود تغییر دهد.

وظیفه اصلی بانکی مشابه با سایر بانک های مرکزی است و هدف آنها اطمینان از این است که ارزش دلار کانادا پایدار و نرخ تورم کشور در حدود 1 تا 3 درصد است. BOC این کار را از طریق عملیات بازار آزاد و تنظیم ثابت نرخ بانکی انجام می دهد.

BOC عملیات بازار باز خود را با استفاده از یک روش به نام سیستم انتقال ارزش بزرگ (LVTS) انجام می دهد. LVTS بانک های تجاری سراسر کانادا را قادر می سازد تا قرض بگیرند و به یکدیگر پول بدهند تا بتوانند در عملیات روزانه خود انجام دهند.

در حال حاضر، نرخ بهره متشکل از این معاملات، نرخ بانکی است. با تغییر نرخ بانکی، BOC می تواند اساسا جریان پول را در اقتصاد کنترل کند.

با تغییر نرخ بانکی، BOC می تواند اساسا جریان پول را در اقتصاد کنترل کند.

برای نشان دادن این مسئله، فرض کنید نرخ بانکی روی 2.00٪ تنظیم شده است.

در یکی از جلسات خود، BOC متوجه می شود که CAD دارد ارزش خود را خیلی بیشتر از حد انتظار از دست می دهد ، که سبب می شود تا کسب و کار به افزایش قیمت کالاها و خدمات ارائه شده بپردازد.. BOC سپس تصمیم می گیرد نرخ بانکی را به 2.50٪ افزایش دهد.

با پیگیری نرخ بهره بانکی، نیاز به پرداخت وام به وام دهندگان افزایش می یابد و به احتمال زیاد بانک ها، کسب و کارها و مصرف کنندگان دریافت بدهی های اضافی را کاهش می دهند.

در حال حاضر، از آنجا که در جیب مصرف کنندگان پول کمتری وجود دارد، احتمال خرج آنها کاهش می یابد و مانع از تورم بیشتر می شود. چه چیزی می تواند باعث افزایش قیمت ها شود ، زمانی که هیچ کس چیزی نمی خرد، درست است؟

شناختن CAD

شما ممکن است تعجب کنید که چرا CAD به نام پرنده ملی کانادا، Loonie نامگذاری شده است … خوب، این به این دلیل است که طراحی حکاکی روی سکه های کانادا می باشد ! این خواص باحال دیگر Loonie را بررسی کنید:

نفت و من

از لحاظ تاریخی، قیمت نفت سیاه با USD / CAD بسیار مرتبط است. قاعده کلی این است که هر زمان که قیمت نفت شروع به بالا رفتن کند، CAD معمولا ان را دنبال می کند.

اگر قیمت نفت در عرض چند سال آینده افزایش یابد، شما می خواهید دست به فروش USD / CAD بزنید!

ساعت کار من کوتاه است …

USD / CAD در بیشتر ساعات روز در دامنه ی کوتاهی حرکت می کند.

این تنها زمانی است که معامله گران ایالات متحده، Cheerios خود را در زمان همپوشانی جلسه معاملاتی اروپا و جلسه معاملاتی ایالات متحده که جفت شروع به حرکت می کنند، می خورند.

… بر خلاف بهترین دوست من USD …

یک عامل کلیدی برای نگاه کردن به معاملات USD / CAD این است که جهت آن به اقتصاد ایالات متحده نزدیک است. به خاطر داشته باشید، ایالات متحده و کانادا بیش از اینکه همسایه باشند در تجارت سنگین با هم شرکت می کنند.
هنگامی که اقتصاد ایالات متحده رشد قابل ملاحظه ای را تجربه می کند، اقتصاد کانادا معمولا درست پشت سر آن است! بنابراین هر زمان که تصمیم می گیرید CAD را بفروشید، کمی وقت بگذارید تا ببینید که ایالات متحده آمریکا چه قدرخوب (یا ضعیف) است.

… اما من هنوز در طول جلسه ای که در آمریکا برگزار می شود خشن عمل می کنم.

CAD تا زمان جلسه معاملاتی ایالات متحده، حدود ساعت 1:00 بعد از ظهر GMT، معمولا حرکت نمی کند. CAD در دوره بازرگانی آسیا و جلسه معاملاتی صبح امروز، حرکت کمی را در ارائه می دهد.

شاخص های اقتصادی مهم برای CAD

شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) – همانند سایر بانک های مرکزی، هدف بانک مرکزی کانادا این است که اطمینان حاصل شود که تورم از کنترل خارج نخواهد شد. از آنجائیکه شاخص قیمت مصرف کننده افزایش و (یا کاهش) را در قیمت کالاهای مصرفی و خدمات دنبال می کند، این گزارش دقیقا توسط معامله گران ارزشیابی می شود.

تولید ناخالص داخلی (GDP) – تولید ناخالص داخلی وسیعترین میزان فعالیت اقتصادی کانادا است. این نشان می دهد که آیا کشور در حال رشد است یا خیر.

تعادل تجارت – درست مانند دیگر کشورهای مبتنی بر کالاها، اقتصاد کانادا بسیار حساس به تغییرات در فعالیت های صادرات و واردات آن است.

شاخص PMI خرید -یک نظرسنجی است که برای بررسی اینکه آیا کسب و کار در مورد اقتصاد خوشبین یا بدبین است، طراحی شده است. خواندن بیش از حد پایه 50.0 بدان معنی است که شرایط در بخش کسب و کار در حال رشد است در حالی که خواندن زیر 50.0 نشان می دهد خلاف این جریان است.

چه چیزی دلار کانادا را حرکت می دهد؟

داده های اقتصاد ایالات متحده

اطلاعات اقتصادی ایالات متحده معمولا تقریبا همزمان با داده های کانادا چاپ می شود. از یک طرف، داده های منفی از ایالات متحده همراه با داده های مثبت از کانادا می تواند منجر به افت شدید ارزش USD / CAD شود.

از سوی دیگر، داده های مثبت ایالات متحده و اطلاعات ضعیف کانادا می تواند USD / CAD را به سمت بالا افزایش دهد!

ادغام و جذب

به دلیل نزدیکی بین ایالات متحده و کانادا، ادغام وجذب شرکت اغلب اتفاق می افتد. این باعث می شود که مقدار زیادی از پول بین دو کشور جریان یابد که تاثیر قابل توجهی در بازار ارز دارد.

برای مثال، برای اینکه یک شرکت آمریکایی یک شرکت کانادایی را خریداری کند، ابتدا باید دلار آمریکا را به دلار کانادا برای مبادله تبدیل کند. تصور کنید که مقدار پولی که از طریق بازار ارز به جریان می افتد فقط برای بستن قرارداد است!

تجارت USD / CAD

USD / CAD در مقادیر مبادله شده در دلارآمریکا معامله می شود. لات های بزرگ استاندارد 100،000 دلار آمریکا و لات های کوچک10،000 ذلار اکریکاست.

مقدار pip، که در دلار کانادا نامگذاری شده است، با تقسیم 1 پیپ از USD / CAD (یعنی 0.0001) با نرخ فعلی USD / CAD محاسبه می شود.

سود و زیان در دلار کانادا تعریف می شود.

برای اندازه ی یک موقعیت لات استاندارد، هر حرکت پیپ به ارزش 10 CAD است.

برای اندازه ی یک موقعیت لات کوچک ، تعداد هر حرکت پیپ به ارزش 1 CAD است.

به عنوان مثال، اگر نرخ ارز فعلی USD / CAD 1.1000 باشد و شما می خواهید یک عدد لات استاندارد را به فروش برسانید، یک pip معادل 9.90 دلار خواهد بود.

محاسبات حاشیه ای در دلار آمریکا صورت می گیرد. با استفاده از اهرم 100:1،1،000 دلار آمریکا برای تجارت 100،000USD / CAD مورد نیاز است.

تاکتیک های معاملاتی دلار آمریکا/دلار کانادا

از آنجایی که USD / CAD تنها در دوره معاملاتی ایالات متحده فعال است، در طول دو جلسه معاملاتی دیگر ممکن است به گونه ای غیر واقعی عمل کند..

این بدان معنی است که شکست قابل توجه در سطح حمایت در USD / CAD در صبح جلسه معاملاتی اروپایی، بیشترمی تواند جعلی باشد.

تماشای تفاوت در نتایج داده های اقتصادی بین ایالات متحده و کانادا نیز یک عمل عالی برای تعیین جایگاه USD / CAD است.

از آنجایی که داده های هر دو و ایالات متحده و کانادا تنها چند ساعت یا چند دقیقه جداگانه منتشر می شوند، واریانس نتایج منجر به افزایش حرکت یک جهته (هم جهت)می شود.

به عنوان مثال، داده های منفی ایالات متحده همراه با داده های مثبت کانادایی دلیل خوبی برای فروش USD / CAD می باشد.

در نهایت، فراتر از نگاه کردن به داده های اقتصادی، گذراندن وقت برای تجزیه و تحلیل رفتار قیمت نفت، بسیار در تجارت CAD کمک می کند.

از آنجاییکه کانادا به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت سیاه در جهان محسوب می شود، تغییرات در قیمت آن، تاثیر بسیار خوبی بر ارزش CAD دارد. در واقع، از سال 1988، نرخ ارز USD / CAD و قیمت نفت به میزان معادل 68٪ همبستگی معکوس داشته است.

چگونه می توانید از این به نفع خود استفاده کنید؟ خوب، اگر متوجه شوید که در طول زمان قیمت نفت در ایستگاه بنزین شما افزایش می یابد، می تواند به شما ایت تاییدیه را بدهد که USD / CAD را به فروش برسانید.

 تجارت USD CAD بهترین شهر کانادا برای زندگی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا