آموزشآموزش فارکسدانشجو - سال دوم

منطقه یورو

اتحادیه اروپا EU یک برادری از 28 کشور است

منطقه یورو

اتحادیه اروپا (EU) یک برادری از 28 کشور است که از یک باند کوچک از شش کشور همسایه در سال 1951 آغاز شده است.

با قدرت جادویی پیمان ماستریخت، به یک بلوک اقتصادی و سیاسی بزرگ تبدیل شد، و در واقع به بزرگترین منطقه اقتصادی در جهان تبدیل شد.

بیایید در مورد نقش عظیمی که در تجارت بین المللی و امور اقتصادی جهانی دارد، صحبت کنیم!

در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، هجده کشور، یورو (EUR) را به عنوان پول مشترک خود به ثبت رسانده اند.

این کشورها دارای منطقه یورو هستند که همچنین اتحادیه پولی اروپا (EMU) یا Euroland نامیده می شود.

اعضای این باشگاه نخبگان عبارتند از: اتریش، بلژیک، قبرس، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی و اسپانیا.

علاوه بر اتخاذ یک ارز مشترک، این کشورها همچنین سیاست پولی یکسانی را که توسط بانک مرکزی اروپا (ECB) تعیین شده است، به اشتراک می گذارد.

یورو بانک مرکزی اروپا ECB نمودار قیمت یورو

منطقه یورو: آمار و شکل ها

  • کشورهای عضو: اتریش، بلژیک، قبرس، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی و اسپانیا
  • اندازه: 1،691،658 مایل مربع
  • جمعیت: 505،665،73
  • تراکم: 300.9 نفر در هر مایل مربع
  • رئیس کمیسیون اروپا: ژان کلود Juncker
  • رئیس پارلمان اروپا: آنتونیو تجان
  • رئیس شورای اروپا: دونالد توسک
  • ارز: یورو (EUR)
  • واردات اصلی: ماشین آلات، وسایل نقلیه، هواپیما، پلاستیک، نفت خام، مواد شیمیایی، پارچه، فلزات
  • اصلی صادرات: ماشین آلات، وسایل نقلیه موتوری، هواپیما، پلاستیک، داروها و سایر مواد شیمیایی، آنتونیو باندراس، پنه
  • لوپه کروز، ژان کلود “عضلات از بروکسل” ون Damme
  • شرکای وارداتی: چین 15.89٪، ایالات متحده 11.97٪، روسیه 11.22٪، نروژ 6.13٪، سوئیس 5.14٪
  • شرکای صادراتی: ایالات متحده آمریکا 19.07٪، روسیه 8.03٪، سویس 7.49٪، چین 6٪، ترکیه 4.14٪
  • مناطق زمانی: GMT، GMT + 1، GMT + 2
  • وب سایت: http://www.europa.eu

اکتشاف اقتصادی

منطقه یورو، که شامل بیش از نیمی از کشورهای اتحادیه اروپا است، به عنوان بزرگترین اقتصاد با تولید ناخالص داخلی 18،455 تریلیون دلار در سال 2011 به حساب می آید. در حالیکه یک اقتصاد خدمات گرا، خدمات در حدود 70 درصد تولید ناخالص داخلی خود را تشکیل می دهند!

در راس آن، منطقه یوروافتخار افتتاح دومین بازار جذاب سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی را نیز دارد.

به عنوان یک اتحادیه اقتصادی، منطقه یورو دارای یک سیستم استاندارد از قوانین، به ویژه برای تجارت است. اندازه کل اقتصاد آنها منطقه یورو را به یک بازیکن مهم در عرصه تجارت بین المللی تبدیل کرده است.

از آنجایی که کشورهای فردی به عنوان یک نهاد گروه بندی می شوند، آنها را قادر می سازد تجارت را را بیشتر با شریک تجاری شماره یک خود، ایالات متحده آسان تر کند.

این مشارکت فعال در تجارت بین المللی تاثیر قابل توجهی بر نقش یورو نیز دارد.

این به این دلیل است که کشورهائی که با منطقه یورو معامله می کنند باید مقدار قابل توجهی ارزهای رزرو را برای کاهش نرخ ارز و کاهش هزینه های معامله داشته باشند.

سیاست پولی و مالی

بانک مرکزی اروپا (ECB) به عنوان هیئت حاکم برای سیاست پولی اتحادیه اروپا عمل می کند توسط ماریو آندرتتی رئیس فعلی , (EBC) منظورم ما ماریو دراگی است، و هیئت اجرایی نیز شامل معاون رئیس جمهور و چهار سیاستمدار دیگر است.

همراه با اسلحه های بزرگ از بانک های مرکزی ملی در منطقه یورو، آنها شورای مدیریتی ECB را تشکیل می دهند که به تغییرات سیاست پولی رای می دهند.

هدف اصلی ECB حفظ ثبات قیمت در کل منطقه است – یک نظم پایدار! برای رسیدن به این هدف، منطقه یورو پیمان ماستریختی را امضا کرد که مجموعه معیارهای خاصی را بر کشورهای عضو ان اعمال کرد. در اینجا برخی از الزامات مورد نیاز ذکر شده است:

  • نرخ تورم کشور نباید از تورم متوسط سه بهترین عملکرد (پایین ترین نرخ تورم) بیش از 1.5٪ باشد.
  • نرخ بهره بلند مدت آنها نباید بیش از نرخ متوسط این کشورها با تورم پایین با بیش از 2٪ باشد.
  • نرخ ارز باید در محدوده مکانیزم نرخ ارز حداقل برای چند سال باقی بماند.
  • کسری دولت آنها باید کمتر از 3 درصد تولید ناخالص داخلی خود باشد.

اگر یک کشور نتواند این شرایط را برآورده کند، با قیمت های سنگین جریمه می شود. بله!

بانک مرکزی اروپا نیز به عنوان ابزار سیاست پولی خود از نرخ حداقل نرخ پیشنهاد و عملیات بازار باز استفاده می کند. نرخ حداقل نرخ بهره بانک مرکزی و نرخ بازپرداخت آن، نرخ بازگشت بانک مرکزی به بانک مرکزی کشورهای عضو آن است. آنها از این نرخ برای کنترل تورم استفاده می کنند.

از سوی دیگر، عملیات بازار باز، برای مدیریت نرخ بهره، کنترل نقدینگی و ایجاد موضع سیاست پولی استفاده می شود. چنین عملیاتی از طریق خرید یا فروش اوراق بهادار دولتی در بازار انجام می شود.

به منظور افزایش نقدینگی، بانک مرکزی اروپا اوراق بهادار را خریداری می کند و با یوروان را پرداخت می کند که پس از آن این پول در جریان می افتد. برعکس، برای جلوگیری از نقدینگی بیش از حد، بانک مرکزی اروپا اوراق بهادار را در برابر یورو به فروش می رسانندو

برعکس، برای جلوگیری از نقدینگی بیش از حد، بانک مرکزی اروپا اوراق بهادار را در برابر یورو به فروش می رساند.

به غیر از استفاده از ابزار سیاست پولی، ECB همچنین می تواند در بازار ارز خارجی دخالت کند تا تورم را بیشتر کند. از این رو، معامله گران به نظرات شورای حکام توجه خاصی می کنند، زیرا این امر می تواند بر یورو تاثیر بگذارد.

شناختن یورو

یورو علاوه بر آنکه ضد دلار نیز نامیده می شود، به نام “فیبر” نامیده می شود. بعضی می گویند این نام مستعار از Trans Atlantic گرفته شده است.

برخی می گویند که این نام مستعار از فیبر نوری Trans Atlantic گرفته شده است که برای ارتباطات استفاده می شود، در حالی که بعضی از آنها معتقدند که از کاغذی است که برای چاپ اسکناس های اروپایی در آن زمان استفاده می شده است! در اینجا برخی از ویژگی های دیگر یورو نیز آمده است.

آنها من را ضد دلار میشناسند!

یورو که به عنوان ضد دلار شناخته شده است،اما یورو / دلار جفت ارزی است که فعال ترین جفت ارز معامله شده است. به همین ترتیب، این نیز نقدینه ترین جفت اصلی است و کمترین پیپ را ارائه می دهد.

من در طول جلسه لندن بسیار سرم شلوغ است …

یورو در ساعت 8:00 صبح GMT، در آغاز جلسه لندن فعال است. اغلب در نیمه دوم جلسه ایالات متحده، حدود ساعت 5:00 بعد از ظهر به وقت گرینویچ اغلب جنبش کمی دارد.

… و چند روابط دارم

EUR / USD اغلب با حرکت بازارهای سرمایه، مانند اوراق قرضه و سهام، مرتبط است. این رابطه منفی با حرکت S & P 500 مرتبط است که عملکرد بازار سهام ایالات متحده را نشان می دهد.

این همبستگی پس از بحران مالی سال 2007 از هماهنگی حذف شد. در حال حاضر EUR / USD با S & P 500 رابطه مثبتی دارد.

یورو / دلار آمریکا نیزبه طور منفی با USD / CHF مرتبط است، و این امر منعکس می کند که چگونه فرانک سوئیس درتاندوم تقریبا کامل در کنار یورو حرکت می کند.

شاخص های اقتصادی مهم برای یورو

تولید ناخالص داخلی – تولید ناخالص داخلی شاخص مرکز رشد اقتصادی در منطقه است. از آنجا که آلمان بزرگترین اقتصاد در منطقه یورو است، تولید ناخالص داخلی آن بیشترین حرکت را به یورو می دهد.

تغییر اشتغال – یورو نیز به تغییر در اشتغال حساس است، به ویژه در بزرگترین اقتصادهای منطقه یورو مانند آلمان و فرانسه.

تولید صنعتی آلمان – این تغییرات حجم تولید را از صنایع تولیدی، معدنی و صنعت سنگ معدن آلمان اندازه گیری می کند. به همین دلیل، این نشان دهنده قدرت کوتاه مدت فعالیت های صنعتی آلمان است.

German IFO Business Environment Survey – این یکی از نظرسنجی های کلیدی کسب و کار کشور است که به صورت ماهانه انجام می شود، این به حساب وضعیت فعلی کسب و کار آلمان و همچنین انتظارات برای شرایط آینده می پردازد.

کسری بودجه – به یاد بیاورید که یکی از معیارهای پیمان ماستریخت، اقتصاد کشورهای منطقه یورو نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی خود را کمتر از 60 درصد و کسری بودجه آنها کمتر از 3 درصد از تولید ناخالص داخلی آن سال را حفظ می کند.

عدم دستیابی به این اهداف می تواند به بی ثباتی مالی در منطقه یورو منجر شود.

شاخص قیمت مصرف کننده – از آنجایی که یکی از اهداف بانک مرکزی اروپا حفظ ثبات قیمت ها است، آنها شاخص های تورمی نظیر CPI را در نظر می گیرند.

اگر CPI سالانه از هدف بانک مرکزی منحرف شود، بانک مرکزی اروپا می تواند از ابزار سیاست پولی خود برای کنترل تورم در چک استفاده کند.

چه چیزی باعث حرکت EUR می شود؟

اصول اولیه منطقه ی یورو

گزارش های عملکرد اقتصادی قوی منطقه یورو به طور کلی و یا کشورهای عضو آن می تواند یورو را افزایش دهد. به عنوان مثال، گزارشات ناخوشایند تولید ناخالص داخلی آلمان یا فرانسه بهتر ازحدی که انتظار می رود می تواند معامله گران را در برابرافزایش یورو تشویق کند.

عمو سام در حال حرکت است

تغییرات ناگهانی در اندیشه های بازار، که عمدتا توسط داده های اقتصادی ایالات متحده بوجود آمده اند، تمایل زیادی به یورو / دلار آمریکا دارند.

انتی دلار بودن یورو، باعث می شود که یوروبا مذاکرات متنوعی از ذخایر متناقض از دلار آمریکا دور شود. یورو به عنوان ارز ذخیره جدید به حساب می اید.

تفاوت نرخ بازگشت

اوراق قرضه بین اوراق قرضه دولتی 10 ساله ایالات متحده و 10 ساله اوراق قرضه آلمان معمولا نشان دهنده جهت EUR / USD است.

اگر تفاوت بین بازده اوراق قرضه ایالات متحده و Bunds گسترش یابد، EUR / USD به نفع ارز با عملکرد بالاتر حرکت می کند.

تمایز مشابه با سود اوراق قرضه، تفاوت نرخ بهره نیز به عنوان یک شاخص عالی برای حرکت EUR / USD خدمت می کند.

به عنوان مثال، معامله گران معمولا نرخ آتی Euribor را با نرخ آتی یورو دلاری مقایسه می کنند.

فقط برای روشن کردن چیزها: “Euribor” یک مخفف است که برای نرخ یورو بین بانکی پیشنهاد می شود، که نرخ استفاده از بانک های منطقه یورو برای معاملات بین بانکی است، در حالی که یورو دلاری سپرده ها در دلار آمریکا است.

تجارت EUR / USD

EUR / USD در مقادیر مبنی بر یورو معامله می شود. لات های استاندارد 100,000 یورو و لاتهای کوچک 10,000 هستند.

ارزش پیپ، که در دلار آمریکا تعریف شده است، با تقسیم 1 پیپ EUR / USD (یعنی 0.0001) با نرخ EUR / USD محاسبه می شود.

سود و زیان در دلار آمریکا تعریف شده است.

برای یک موقعیت یک لات استاندارد، هر حرکت پیپ به ارزش 10 دلار است.

برای موقعیت یک لات کوچک، تعداد هر حرکت پیپ به ارزش 1 دلار است.

محاسبات حاشیه ای در دلار آمریکا صورت می گیرد.

به عنوان مثال، اگر نرخ فعلی EUR / USD 1.4000 باشد و اهرم برابر با 100:1 باشد، در حاشیه موجود 1400.00$ دلار برای خرید یک لات استاندارد 100.000 یورو به فروش می رسد.

با افزایش نرخ بهره EUR / USD، حاشیه بیشتر در ایالات متحده آمریکا مورد نیاز است. هر چه نرخ EUR / USD پایین ترباشد، حاشیه مورد نیاز در دلار آمریکا کمتر است.

تاکتیک های معاملاتی EUR / USD

حرکتهای طرفدار یورو، که به طور معمول بر روی انتشار ارقام اقتصادی قوی از منطقه یورو صورت می گیرد، فرصت هایی برای خریدEUR / USD ایجاد می کند.

حرکت های ضد یورو، که معمولا زمانی رخ می دهد که گزارش اقتصادی ضعیف منطقه یورو منتشر می شود، پایه ای برای فروش EUR / USD فراهم می کند.

از آنجایی که EUR / USD معمولا به عنوان یک معیار از دیدگاه معامله گران در دلار آمریکا عمل می کند، درک جهت دلار آمریکا می تواند راهکارهای تجاری برای EUR / USD ایجاد کند.

به عنوان مثال، اگر معامله گران انتظار دارند که دلار را خریداری کنند، اگر گزارش خرده فروشی فروش ایالات متحده نتایج بهتر از انتظارات را چاپ کند، می توانید فرصتی برای فروش EUR / USD بیابید.

به غیر از انتظار جفت EUR / USD برای بازتولید یا شکستن سطح پشتیبانی و مقاومت قابل توجه، خرید یک تجارت بر اساس بازدهی نیز برای این جفت کار می کند.

EUR / USD به شدت در معرض ابتلا به retracement قرار دارد، بدین معنا که دستورات خرید و فروش در مقادیر قابل توجه فیبوناچی ممکن است برخی از پیپ ها را تولید کند.

با دريافت retracement، ممکن است در مقایسه با پرش در جهت حرکت قیمت بتوانيد وارد تجارت با قيمت بهتري شويد .

اگر شما کمی پرماجرا هستید، دیگر جفت ارزهای یورو مانند EUR / JPY، EUR / CHF و EUR / GBP وجود دارد که میتوانید بررسی کنید! هر یوروکراس دارای ویژگی های باحال و منحصر به فرد نیز است.

به عنوان مثال، EUR / JPY که بی ثبات تر از EUR / USD است، در طول جلسات آسیا و لندن فعال تر است.

EUR / GBP و EUR / CHF اغلب در محدوده زمانی محدود هستند. هرچند که به دلیل سطح پایین نقدینگی، دچار رکود بزرگ می شود.

یورو ارز اتحادیه اروپا اموزش فارکس به فارسی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا