مدیریت ریسک و Drawdown

کاهش سرمایه ی یک فرد پس از تعدادی شکست و ضرر در ترید

مدیریت ریسک و Drawdown

بنابراین ما میدانیم که مدیریت ریسک در طولانی مدت سبب می شود تا سرمایه ی ما افزایش یابد، اما اکنون می خواهیم به شما چیزهای دیگری را نشان دهیم.

اگر از قوانین مدیریت ریسک استفاده نکنید، چه اتفاقی می افتد؟

این مثال را در نظر بگیرید:

بگذارید بگوییم شما 100،000 دلار دارید و 50000 دلار آن را از دست میدهید. چند درصد از حساب خود را از دست داده اید.

پاسخ 50٪ است.

به اندازه کافی ساده است.

این همان چیزی است که معامله گران آن را Drawdown می نامند.

اصطلاح Drawdown به معنی کاهش سرمایه ی یک فرد پس از تعدادی شکست و ضرر در ترید است که به طور معمول از محاسبه ی تفاوت بین حداکثر سرمایه ی مربوطه منهای فرایند های مرتبط به دست می آید.

اکثر معامله گر ها این عدد را بر اساس درصد در حساب های خود می شناسند.

از دست دادن جریان

در تجارت، ما همیشه به دنبال مرز هستیم و این دلیل توسعه ی هر روزه ی سیستم ها توسط تریدر ها است. برخی از سیستم معاملاتی که 70٪ سودآور هستند که به دارای مرزهای بسیار خوبی هستند.

اما تنها به این دلیل که سیستم معاملاتی شما 70٪ سودآور است، این معنی را نمی دهد که در هر 100 معامله ای انجام می دهید، در 7 مورد از هر 10 مورد برنده خواهید شد. چگونه می دانید کدام 70 تجارت از بین 100 تجارت برنده خواهند شد؟

پاسخ این است که شما این کار را نمی کنید. شما می توانید 30 ترید را پشت هم از دست بدهید و 70 تای باقیمانده را به دست آورید.

این هنوز یک سیستم 70٪ سودآور را به شما می دهد، اما شما باید از خودتان بپرسید: “اگر 30 ترید را از دست دهم، هنوز هم می توانم در بازی بمانم؟

به همین دلیل مدیریت ریسک بسیار مهم است. مهم نیست که از چه سیستمی استفاده می کنید، در نهایت ممکن است به صورت پشت هم در چندین ترید ضرر کنید.

حتی بازیکنان حرفه ای پوکر که زندگی خود را از طریق پوکر می گذرانند نیز با اینکه در جریان های پشت هم می بازند باز هم سود می کنند.

این به این جهت است که بازیکنان خوب پوکر، مدیریت ریسک را کنترل می کنند زیرا می دانند که در هر مسابقه ای که بازی می کنند برنده نخواهد شد.

در عوض، آنها فقط درصد کمی از کل پول خود را به خطر می اندازند تا بتوانند آن جریان های از دست رفته را نجات دهند.
و این چیزی است که شما باید به عنوان یک معامله گر انجام دهید.

Drawdown ها بخشی از تجارت هستند.

کلید موفقیت برای تبدیل شدن به یک تریدر حرفه ای فارکس، طرح تجاری است که شما را قادر به مقاومت در برابر این دوره های زیان های بزرگ می کند. بخشی از طرح تجاری شما، داشتن قوانین مدیریت ریسک است.

فقط درصد کمی از سرمایه ی خود را به خطر بیاندازید تا بتوانید جریان های از دست رفته خود را جبران کنید. به یاد داشته باشید اگر قواعد دقیق مدیریت سرمایه را تمرین کنید، به کازینو تبدیل می شوید و در بلند مدت “شما همیشه برنده خواهید شد”.

در بخش بعدی، ما نشان خواهیم داد که چه زمانی مناسب استفاده از مدیریت ریسک است و چه زمانی نیست.