آموزشآموزش فارکسدانشجو - سال چهارم

آیا اگر این موضوع را ندانید ریسک خود را دو برابر می کنید؟

همیشه اطمینان حاصل کنید که از ریسک خود آگاه باشید

آیا اگر این موضوع را ندانید ریسک خود را دو برابر می کنید؟

هنگامی که شما به طور همزمان چندین جفت ارز را در حساب معاملاتی خود ترید می کنید، همیشه اطمینان حاصل کنید که از ریسک خود آگاه باشید.

ریسک ریسک ترید ارزهی خارجی سرمایه و ثروت فارکس

ممکن است شما اعتقاد داشته باشید که شما در حال اسپرد و یا متنوع کردن ریسک خود با معاملات در جفت های مختلف هستید، اما بسیاری از جفت ها تمایل به حرکت در جهت مشابه دارند.

بیایید نگاهی به مثالی از دو جفت ارز بسیار مرتبط در یک دوره ی زمانی یک هفته ای یورو / دلار و GBP / USD داشته باشیم.

بر اساس جدول، با ضریب همبستگی 0.94، در این جفت خاص، همبستگی بالایی وجود دارد. EUR / USD کره بادام زمینی GBP و/ USD ژله است! مانند روغن و آب! مثل بن و جری!

ریسک مدیر کنترل کننده ریسک کرولیشن ارز خارجی و اصلی

خوب، شما تصویر را دریافت کردید. نکته این است که دو جفت دست یکدیگر را می گیرند و با هم آواز “کوم بله یاه” را می خوانند و با هم حرکت می کنند.

مثال همبستگی ارز # 1: EUR / USD و GBP / USDبرای اثبات به شما که اعداد دروغ نمی گویند، در اینجا نمودار 4 ساعته آنها را مشاهده می کنید. توجه کنید که چگونه آنها هر دو در یک جهت به سمت پایین حرکت می کنند.

برای بازگشت به موضوع ریسک، ما می بینیم که باز کردن موقعیت در هر دو جفت EUR / USD و GBP / USD مشابه دو برابر شدن در موقعیت است.

به عنوان مثال، اگر شما یک لات از EUR / USD و یک لات از GBP / USD را خریداری کردید، اساسا 2 لات EUR / USD را خریداری می کنید، زیرا هر دو EUR / USD و GBP / USD در یک جهت حرکت خواهند کرد.

به عبارت دیگر، شما خطر خود را افزایش داده اید. اگر شما EUR / USD و GBP / USD را خریداری کنید، شما شانس داشتن دو اشتباه را نخواهید داشت.

همه شما این را یک شانس می دانید زیرا اگر EUR / USD سقوط کند و شما متوقف شوید، GBP / USD نیز به احتمال زیاد سقوط خواهد کرد و همچنین شما را متوقف خواهد کرد (یا برعکس).

شما همچنین نمی خواهید در یک زمان EUR / USD را خریداری کنید و GBP / USD را به فروش برسانید، زیرا اگر EUR / USD به سمت بالا حرکت کد، سپس GBP / USD نیز احتمالا صعودی است و این قضیه شما را به کجا می برد؟

اگر فکر می کنید سود یا ضرر شما همیشه صفر است، پس اشتباه می کنید. EUR / USD و GBP / USD داراي ارزش پيپ مختلفی هستند و فقط به اين دليل که آنها همبستگي زيادي دارند اين بدان معني نيست که آنها هميشه در محدوده پيپ یکسان حرکت مي کنند.

نوسان در جفت ارز بی ثابت است.

جفت ارز EUR / USD می تواند 200 پیپ صعود کند، در حالی که GBP / USD فقط 190 پیپ افزایش یابد. اگر این اتفاق می افتد، زیان از تجارت GBP / USD (به دلیل استقراضی کردن آن)، بیشتر از درآمد حاصل از تجارت EUR / USD خواهد شد.

اکنون تصور کنید که EUR / USD جفتی بود که تا 190 پیپ حرکت کرد و GBP / USD حرکتی بزرگتر تا 200 پیپ داشته است. شما قطعا یک LOSS دارید!

خریدن یک جفت ارز و فروش یک جفت ارز دیگر که بسیار همپوشانی دارند بسیار غیرممکن است. بیش از پرداخت برای اسپرد برای دو دفعه، سود خود را به حداقل می رسانید زیرا یک جفت سود جفت دیگر را می خورد.

و حتی بدتر، شما می توانید به دلیل مقادیر مختلف ارزش پیپ و بی ثباتی در حال تغییر جفت ارز ترید خود را از دست بدهید.

مثال همبستگی ارز # 2: EUR / USD و USD / CHF

بیایید به مثال دیگری با EUR / USD و USD / CHF نگاه کنیم.

در حالیکه ما شاهد یک رابطه همبستگی مثبت قوی با GBP / USD بودیم، EUR / USD همبستگی بسیار منفی با USD / CHF دارد.

اگر ما به همبستگی یک هفته ای خود نگاه کنیم، دارای ضریب همبستگی کامل -1.00 می باشد. از این منفی تر نمی تواند باشد. به جای بن و جری، آنها تام و جری هستند!

ریسک مدیریت سرمایه و همبستگی ارز در فارکس

EUR / USD و USD / CHF مانند آتش و آب، Bugs Bunny و المر فود است. سوپرمن و کریپتون، بوستون سلتیکس و لس آنجلس لیکرز، منچستر یونایتد و لیورپول.

این دو جفت کاملا در جهت مخالف حرکت می کنند. نمودارها را بررسی کنید:

قرار دادن موقعیت های مخالف با دو جفت با همبستگی منفی، شبیه به گرفتن موقعیت مشابه در دو جفت همبستگی بسیار مثبت می باشد.

خرید EUR / USD و فروش USD / CHF همانند دو برابر شدن در موقعیت خواهد بود. به عنوان مثال، اگر شما یک مقدار زیادی EUR / USD را خریداری کردید و یک مقدار زیادی از USD / CHF را فروختید، اساسا خرید 2 لات EUR / USD را خریداری می کنید، زیرا اگر EUR / USD بالا می رود، USD / CHF کاهش می یابد و شما در هر دو جفت سود می کنید.

که در صورتی که این کار را انجام دادید، مهم این است تشخیص دهید که شما خطر خود را در حساب معاملاتی خود افزایش داده اید.

با بازگشت به مثال و خرید EUR / USD و فروش USD / CHF، اگر EUR / USD در واقع مانند یک سنگ به پایین بیافتد، به احتمال زیاد هر دو معاملات شما متوقف خواهد شد و در نتیجه باید دو ضرر داشته باشید.

شما می توانید ضرر خود را به سادگی با تصمیم خرید EUR / USD و یا فروش USD / CHF، کاهش دهید.

از سوی دیگر، خرید یا فروش هر دو EUR / USD و USD / CHF در زمان یکسان معمولا غیرممکن است زیرا شما اساسا هر دو تجارت را لغو می کنید.

از آنجا که دو جفت در جهت های متفاوتی حرکت می کنند مانند اینکه آنها از یکدیگر نفرت دارند، هر کدام یک طرف را می گیرند، یک سمت سود می کندو سمت دیگر می بازد.

بنابراین در نهایت شما سود کمی به دست می آورید، زیرا جفت دیگر سود آن را می خورد. یا شما می توانید به راحتی با توجه به مقادیر مختلف پیپ و محدوده فرکانسی هر جفت ضرر کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا