آموزشآموزش فارکسدانشجو - سال چهارم

لوریج پایین سبب می شود تا معامله گران تازه کار فارکس زنده بمانند.

درک کردن مزایا و مشکلات تجارت با اهرم را به طور کامل

لوریج پایین سبب می شود تا معامله گران تازه کار فارکس زنده بمانند.

به عنوان یک معامله گر، بسیار مهم است که مزایا و مشکلات تجارت با اهرم را به طور کامل درک کنید.

به عنوان مثال استفاده از نسبت 100: 1 ، به این معنی است که امکان ورود به یک تجارت تا 100 دلار برای هر یک دلار در حساب شما وجود دارد.

با کمتر از 1000 دلار حاشیه موجود در حسابتان، می توانید تا 100،000 دلار با اهرم 100: 1 ترید کنید. این مورد به شما امکان کسب سودی معادل با تجارت 100،000 دلاری را می دهد!

این مثل شخص خیلی نحیفی است که وارد یک بازی مچ اندازی شده و با قدرت زیاد مقاومت می کند.

اگر او بداند چه کاری انجام می دهد، مهم نیست که حریف او آرنولد شوارتزنگر است زیرا اهرمی که ساعدش می تواند تولید کند، معمولا قدرتش افزایش میابد.

معامله گران تازه کار فارکس مدیریت ریسک اهرم اموزش فارکس

هنگامی که اهرم عمل می کند، درآمد شما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. سرتان بزرگ می شود و فکر می کنید شما بزرگترین معامله گری هستید که تا به حال زندگی کرده اید. اما اهرم می تواند علیه شما نیز عمل کند.

اگر ترید در جهت مخالف شما حرکت کند، اهرم، ضررهای احتمالی شما را افزایش خواهد داد.

قبل از آن که مایک تایسون گوش شما را گاز بگیرد، ترید شما از هم پاچیده است.

در اینجا یک نمودار از این که میزان تعادل حساب شما اگر قیمت ها بسته به اهرم شما حرکت کنند تا چه اندازه تغییر می کند وجو دارد.

 

بگذارید بگوییم که شما جفت ارز USD / JPY را خریداری کردید و این جفت از 120.00 به اندازه ی 1% تا 121.20 افزایش یافته است.

اگر شما یک لات 100k دلاری را به فروش برسانید، اهرم به این صورت بر بازده شما تاثیر می گذارد:

 

هرچه اهرم بیشتری استفاده کنید، “اتاق تنفس” کمتری برای بازار برای حرکت قبل از تماس حاشیه خواهد داشت.

شما احتمالا به این فکر می کنید، “من یک معامله گر روزانه هستم، و به هیچ اتاق تنفسی احتیاج ندارم”. من تنها از حد ضرر 20 تا 30 پیپ استفاده می کنم.

خوب، بیایید نگاهی بیاندازیم:

مثال 1

شما یک حساب مینی با 500 دلار باز می کنید که تا 10k$ مینی لات های کوچک را خریداری می کند و فقط نیاز به حاشیه 5٪ دارد.

شما 2 مینی لات یورو / دلار را خریداری می کنید. اهرم واقعی شما 40:1 ($ 20،000 / $ 500) است. شما یک توقف ضرر 30 پیپ را ایجاد می کنید و به آن می رسید. ضرر شما 60 دلار است (1 دلار / پیپ * 2 لات).

شما فقط 12٪ از حساب خود را از دست دادید (60 دلار ضرر/ حساب 500 دلار). موجودی حساب شما اکنون 440 دلار است.

شما فکر می کنید که روز بدی داشتید. روز بعد، شما احساس خوبی دارید و می خواهید زیان های دیروز را جبران کنید، بنابراین تصمیم می گیرید دو برابر کنید و 4 مینی لات یورو / دلار را خریداری کنید.

اهرم واقعی شما حدود90:1 (40،000 دلار / 440 دلار) است.

شما توقف ضرر معمول 30 پیپی خود را تنظیم می کنید و تجارت شما شکست می خورد. ضرر شما 120 دلار است (1 دلار / پیپ *4 لات).

شما 27٪ از حساب خود را از دست دادید (120 دلار ضرر / حساب 440 دلار). موجودی حساب شما اکنون 320 دلار است.

شما معتقدید که جزر و مد به نوبه خود باز خواهد گشت، بنابراین دوباره تجارت می کنید. شما 2 مینی لات یورو / دلار را خریداری می کنید. اهرم واقعی شما حدود 63:1 است.

شما توقف ضرر معمول 30 پیپی خود را تنظیم می کنید و تجارت شما دوباره شکست می خورد. ضرر شما 60 دلار است (1 دلار / پیپ * 2 لات).

شما تقریبا 19٪ از حساب خود را (60 دلار ضرر/ حساب 320 $) از دست داده اید. موجودی حساب شما اکنون 260 دلار است.

تو ناراحت میشی! شما سعی می کنید تا بفهمید کجای کار ایراد داره! با خود فکر می کنید که توقف ضرر های خود را بیش از حد باریک تنظیم می کنید.

در روز بعد شما 3 عدد مینی لات از یورو / دلار خریداری می کنید. اهرم واقعی شما 115:1 (30،000 دلار / 260 دلار) است.

شما توقف ضرر را به 50 پیپ گسترش می دهید. تجارت شروع به مقابله با شما می کند و به نظر می رسد که شما مجبورید دوباره متوقف شوید!

اما اتفاقی که بعد از این می افتد حتی بدتر است!

معامله گران تازه کار فارکس leverage ماشین حساب فارکس

 

شما یک تماس حاشیه دریافت می کنید!

از آنجایی که شما سه لات با حساب 260 دلار را باز کردید، حاشیه استفاده شما 150 دلار بود، بنابراین حاشیه قابل استفاده شما 110 دلار بوده است.

تجارت در برابر شما تا 37 پیپ حرکت کرد و چون شما 3 لات باز کرده بودید، تماس حاشیه دریافت می کنید. موقعیت شما در قیمت بازار منحل شده است. تنها پولی که در حسابتان باقی گذاشته اید 150 دلار است، که مارجین استفاده شده است که پس از تماس حاشیه به شما بازگردانده شده است.

پس از چهار معامله، حساب معاملاتی شما از 500 تا 150 دلار رفته است. 70٪ ضرر! خیلی طول نخواهد کشید تا بقیه را نیز از دست بدهید.

 

چهار بار شکست پشت هم و به یک شکل خیلی غیر معمول نیست. معامله گران با تجربه نیز دارای تجربه هایی مشابه یا حتی طولانی تر هستند.

دلیل موفقیت آنها این است که آنها از اهرم کم استفاده می کنند.

اکثر سرمایه را در اهرم 5:1 استفاده می کنند و به ندرت از اهرم 3:1 استفاده می کنند. به همین دلیل است که معامله گران با تجربه موفق هستند، زیرا حساب های آنها به درستی سرمایه گذاری می شوند!

در حالی که آموزش تجزیه و تحلیل فنی، تجزیه و تحلیل فاندامنتال، تجزیه و تحلیل احساسات، ایجاد یک سیستم، روانشناسی تجاری همه فاکتورهای مهمی هستند، ما معتقدیم بزرگترین عامل در اینکه آیا شما به عنوان یک معامله گر فارکس موفق هستید یا خیر این است که، مطمئن باشید حساب خود را به اندازه کافی سرمایه گذاری کنید و سرمایه را با اهرم هوشمندانه تجارت کنید.

شانس موفقیت شما به میزان قابل توجهی با کمتر بودن سرمایه نسبت به حداقل سرمایه شروع، کاهش می یابد. برای کاهش تاثیرات اهرم بر روی یک حساب کوچک، غیرممکن است.

اهرم کم با سرمایه گذاری مناسب به شما امکان می دهد که خسارت هایی را که بسیار کوچک هستند را متوجه شوید که نه تنها به شما اجازه می دهد در شب راحت بخوابید، به شما اجازه می دهد تا یک روز دیگر هم تجارت کنید.

مثال 2

بیل یک حساب تجاری 5000 دلاری را با 100000 دلار لات باز می کند. او با اهرم 20:1 معامله می کند. جفت ارز که او به طور معمول ترید می کند هر روز از 70 تا 200 پیپ حرکت می کند. به منظور محافظت از خود، او از توقف ضرر 30 پیپی باریک استفاده می کند.

اگر قیمت 30 پیپ مخالف او حرکت کند، او برای ضرر 300 دلار، متوقف خواهد شد. بیل احساس می کند که 30 پیپ معقول است، اما به این مسئله که بازار چقدر می تواند بی ثبات باشد کم توجهی می کند و پس از اینکه متوقف شد، متوجه این موضوع می شود.

پس از چهار بار توقف، بیل به اندازه کافی سرمایه داشته است. او تصمیم می گیرد که به خود فضای بیشتری بدهد، نوسانات را کنترل کند و توقف خود را به 100 پیپ افزایش دهد.

اهرم بیل دیگر20:1 نیست. حساب او به 3800 دلار کاهش یافته است و هنوز بر روی 1000000 $ لات ترید می کند.

اهرم او اکنون بیش از 26:1 است. او تصمیم می گیرد تا توقف هایش را به 50 پیپ کاهش دهد. او یک تجارت دیگر را با استفاده از دو لات باز می کند و دو ساعت بعد از آن توقف ضرر 50 دلاری اش لمس می شود از دست رفته است و او 1000 دلار ضرر می کند.

او اکنون در حساب خود 2800 دلار دارد. اهرم او بیش از 35:1 است.

او با دو باره تکرار می کند. این بار بازار تا 10 پیپ افزایش می یابد. او 200 دلار سود می کند. حساب او به آهستگی به 3000 دلار می رسد. او دو موقعیت دیگر را باز می کند. بازار 50 پیپ کاهش پیدا می کند و ترید او شکست می خورد. در حال حاضر برای او $ 2،000 باقی مانده است.

او فکر می کند “چه جهنمی!” و موقعیت دیگری را باز می کند!

بازار به دنبال کاهش 100 پیپ دیگر است.

از آنجایی که او 1،000 دلار را به عنوان سپرده حاشیه ای قفل کرده است، او فقط 1،000 دلار دارایی در دسترس دارد، بنابراین او تماس حاشیه ای را دریافت می کند و موقعیت او فورا از بین می رود!

معامله گران تازه کار فارکس مارجین کال تماس حاشیه چیست

او اکنون 1000 دلار دارد که حتی برای ایجاد یک موقعیت جدید نیز کافی نیست.

او 4000 دلار یا 80 درصد از حساب خود را با مجموع 8 معامله از دست داد و بازار تنها 280 پیپ را حرکت کرده است. 280 پیپ! بازار 280 پپ را به راحتی حرکت می دهد.

آیا شما هم می توانید ببینید که چرا اهرم قاتل معامله گران فارکس است؟

توجه: به عنوان یک معامله گر جدید فارکس، باید اهرم خود را محدود به حداکثر20:1 کنید. تجارت با نسبت اهرم بالا یکی از رایج ترین اشتباهات توسط معامله گران جدید فارکس است. تا زمانی که تجربه بیشتری کسب کنید، ما به شدت توصیه می کنیم که با نسبت پایین تر تجارت کنید.

معامله گران تازه کار فارکس نحوه محاسبه سود و زیان در فارکس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا