آموزشآموزش فارکسدانشجو - سال اول

درک گزارش COT

درک بازار آینده بورس

درک گزارش COT

برای درک بازار آینده، ابتدا باید بدانید با افرادی که انفاقات را رقم می زنند اشنا شوید و سپس با افرادی که در حال گرم کردن خود برای پیوستن به بازی هستند، اشنا شوید.

این بازیکنان می توانند به سه گروه اصلی تقسیم شوند:

  • معامله گران تجاری که هج می کند (Hedgers)
  • معامله گران غیر تجاری (سفته بازان بزرگ)
  • معامله گران خرده فروشی (سفته بازان کوچک)

چگونه می توان گزارش COT را پیدا کرد

بازرگانان تجاری را نادیده نگیرید

کسانی که معامله ی هج می کنند یا معامله گران تجاری کسانی هستند که می خواهند خود را در برابر حرکات غیرمنتظره قیمت محافظت کنند.

تولیدکنندگان کشاورزی یا کشاورزان که می خواهند ریسک قیمت کالاها را هج کنند، بخشی از این گروه هستند.

بانک ها و یا شرکت هایی که به دنبال محافظت از خود در برابر تغییرات ناگهانی قیمت در ارزها و یا سایر دارایی ها هستند، همچنین جز بازرگانان تجاری در نظر گرفته می شوند.

یکی از ویژگی های کلیدی انهایی که هج می کنند این است که آنها در پایین بازار دنبال حرکت افزایشی هستند و و در بالای بازار دنبال حرکت کاهشی هستند. (درک گزارش بورس)

این به چه معناست؟

درک گزارش بورس اموزش فارکس فکتوری تعریف هجینگ ارزی هجینگ یعنی چه سفته بازی در فارکس

در اینجا یک مثال واقعی در زندگی اورده شده تا موضوع روشن شود:

در ایالات متحده آمریکا یک ویروس وجود دارد که مردم را به زامبی تبدیل می کند. زامبی ها کارهای مخرب مانند آیفون های غریبه را برای دانلود برنامه های آزاردهنده انجام می دهند.

این امر به یک خشونت تبدیل می شود چرا که ادمها بدون ایفون های محبوب شان از خود بی خود می شوند،این مسئله باید قبل از اینکه ملت به نابودی کشیده شوند، متوقف شود!

اسلحه و گلوله ظاهرا در زامبی اثر نمی کند. تنها راه از بین بردن آنها، جدا کردن سر از بدنشان است.

اپل یک “نیاز بازار” را می بیند و تصمیم می گیرد ارتش شخصی سامورایی را برای محافظت از کاربران آسیب پذیر آیفون ایجاد کند.

او نیاز دارد تا شمشیرهای سامورایی از ژاپن وارد کند. تیم کوک، مدیرعامل اپل، با یک شرکت شمشیر سامورایی ژاپنی تماس میگیرد که درخواست دارد بعد از پایان سه ماه، پول شمشیرها را با ین ژاپن پرداخته شود.

اپل نیز می داند که اگر دلار / یورو سقوط کند، باید مبلغ بیشتری برای شمشیر ها پرداخته شود.

به منظور محافظت از خود، و یا به جای ان،در برابر ریسک ارز هج می کند و شرکتها ین اتی می خرند.

اگر USD / JPY بعد از سه ماه کاهش یابد، سود بدست امده از قرارداد آتی افزایش هزینه های معامله ی شمشیر ژاپنی را جبران خواهد کرد.

از سوی دیگر، اگر USD / JPY پس از سه ماه افزایش یابد، از دست دادن شرکت در قرارداد آتی، با کاهش هزینه پرداخت آن برای شمشیر سامورایی، جبران خواهد شد.

معامله گران بزرگ معتقدند:اگر می خواهی برنده شوی باید ان را امتحان کنی.

برخلاف کسانی که هج می کنند که علاقه مند به کسب سود از فعالیت های تجاری نیستند، دلالان آمده اند تا پول بسازند و هیچ علاقه ای به داشتن دارایی های اساسی ندارند!

بسیاری از معامله گران به عنوان دنبال کننده های محکم و مطمئن روند شناخته می شوند، زیرا زمانی که بازار روند صعودی را خرید می کند و زمانی که بازار در روند نزولی است، می فروشند.

آنها همچنان به موقعیت خود ادامه می دهند تا زمانی که حرکت قیمت تغییر کند.

دلالان بزرگ نیز در بازار آتی نقش بزرگی ایفا می کنند زیرا حساب های بزرگ دارند.

در نتیجه، فعالیت های تجاری آنها می تواند بازار را به طور چشمگیری حرکت دهد. آنها معمولا به دنبال میانگین های متحرک و نگه داشتن موقعیت خود تا زمانی که تغییر روند ایجاد می شوند، هستند.

سربازان بی ارزش – معامله گران کوچک

دلالان کوچک، از سوی دیگر، حساب های خرده فروشی کوچکتری دارند. این شامل صندوق های هج و معامله گران فردی می شود.

آنها شناخته شده هستند که ضد روند باشند و معمولا در سمت اشتباه بازار حضور دارند. از این رو، آنها معمولا کمتر از دامداران و معامله گران تجاری موفق هستند.

با این حال، زمانی که آنها به دنبال روند هستند، آنها به طور گسترده ای تمایل دارند در بالای بازاریا پایین بازار متمرکز شوند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا