آموزشآموزش فارکسترم تابستانی

امواج اصلی الیوت

امواج Impulsive

امواج اصلی الیوت

آقای Elliott نشان داد که یک بازار به روز در آنچه که او الگوی موج 5-3 می نامد حرکت می کند. اولین الگوی 5 موجی، امواج Impulse (ضربه ای) و یا Major (اصلی) نامیده می شود. آخرین الگوی 3 موجی، امواج Corrective (اصلاحی) نامیده می شود.

در این الگو، امواج 1، 3، 5 محرک هستند به این معنی که آنها به همراه روند کلی حرکت می کنند، در حالی که موج 2 و 4 اصلاح کننده یا  بازگشتی هستند.

دو موج 2 و 4 را با الگوی ABC corrective (در بخش بعدی بحث شده است) اشتباه نگیرید! ابتدا نگاهی به الگوی 5 موجی Impulsive می اندازیم.

امواج اصلی الیوت Elliott در تحلیل تکنیکال و آموزش فارکس

این هنوز به نظر تا حدودی گیج کننده است. بگذارید کمی رنگ یه این الگو بپاشیم.

امواج اصلی الیوت اندیکاتور دستیار امواج الیوت

این خیلی زیباست! ما رنگها را دوست داریم، بنابراین ما هر کدام از موجها با توجه به میزانشان با رنگ کد بندی کردیم. در اینجا یک توضیح کوتاه از آنچه در طول هر موج اتفاق می افتد وجود دارد. ما  قصد داریم که از سهام ها برای مثال هایمان استفاده کنیم، چرا که سهام ها همان چیزهایی هستند که الیوت استفاده کرده اما واقعا مهم نیست که آن ها چه هستند.

این مثالها به راحتی می توانند ارز، اوراق قرضه، طلا و روغن باشند. نکته مهم این است که نظریه موج Elliott همچنین می تواند به بازار ارز خارجی اعمال شود.

موج 1

سهام باعث می شود حرکت اولیه اش upwards (رو به بالا) باشد. این معمولا توسط تعداد نسبتا کمی از مردم ایجاد می شود که به طور ناگهانی (به دلایل مختلف، واقعی یا خیالی) احساس می کنند که قیمت سهام ارزان است بنابراین زمان مناسب برای خرید است. این باعث می شود که قیمت افزایش یابد.

موج 2

در این نقطه، به اندازه کافی افرادی که در موج اصلی بودند، سهام را بیش از حد ارزش گذاری کرده و سود می برند. این باعث می شود که سهام نزول کند. با این حال، سهام نمی تواند به قیمت پایین قبلی برسد که قیمت واقعا مناسبی بوده است.

موج 3

این معمولا طولانی ترین و قوی ترین موج است. سهام، توجه اکثریت عمومی را جلب کرده است. مردم بیشتر درباره این سهام می فهمند و می خواهند آن را خریداری کنند. این باعث می شود قیمت سهام بالاتر و بالاتر برود. این موج معمولا از حد بالای ایجاد شده در پایان موج 1، تجاوز می کند.

موج 4

معامله گران سود می برند زیرا سهام دوباره گران می شود. این موج تمایل دارد که ضعیف باشد زیرا معمولا افراد بیشتری وجود دارند که هنوز در بازار سهام دنبال روند صعودی هستند و منتظر می مانند تا قیمت ها را در سرازیری خرید کنند.

موج 5

این نقطه ای است که اکثر مردم مشغول کار کردن با سهام هستند و اغلب توسط هیجاناتشان کنترل می شود. شما معمولا مدیر اجرایی شرکت را در صفحه اول مجلات پرتیراژ به عنوان شخص برجسته ی سال می بینید.

معامله گران و سرمایه گذاران با دلایل مضحک شروع به خرید سهام می کنند و وقتی شما با آنها مخالف هستید می خواهند شما را خفه کنند. این زمانی است که سهام بیشترین قیمت را دارد. مخالفان شروع به فروش سهام می کند که الگوی ABC را آغاز می کند.

امواج ضربه ای گسترش یافته

یکی از چیزهایی که شما همچنین باید در مورد نظریه موج الیوت بدانید این است که یکی از سه موج از امواج 1، 3 و 5 همیشه “گسترش یافته” خواهد بود. به بیان ساده تر، همیشه یک موج وجود دارد که طول آن بدون در نظر گرفتن درجه از دو موج دیگر بیشتر است.

به گفته الیوت، معمولا موج پنجم است که گسترش می یابد. با گذشت زمان، این سبک قدیمی از نشانه گذاری امواج تغییر کرده است، زیرا مردم بیشتر و بیشتر شروع به نشانه گذاری موج سوم به عنوان یک موج گسترش داده شده، کرده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا