آموزشآموزش فارکسترم تابستانی

امواج اصلاحی الیوت

روند های بازگشتی

امواج اصلاحی

روندهای 5 موجی سپس بوسیله  3-wave countertrends اصلاح و معکوس شده اند. حروف به جای اعداد برای ردیابی اصلاحات استفاده می شوند. این مثال را از الگوی جذاب اصلاح کننده 3 موجی ببینید!

امواج اصلاحی الیوت elliott اندیکاتور امواج الیوت

فقط به این دلیل که ما از بازار صعودی به عنوان مثال اصلی استفاده می کردیم، به این معنی نیست که نظریه موج الیوت در بازارهای نزول کار نمی کند. الگوی موج 5-3 می تواند چنین باشد:

امواج اصلاحی الیوت elliott پی دی اف آموزش فارکس در تلگرام

انواع الگوهای Corrective Wave (اصلاحی)

به گفته الیوت، 21 الگوی ABC اصلاحی وجود دارد که از ساده تا پیچیده رتبه بندی شده است. شما مجبور نیستید همه 21 نوع اصلاحی الگوی ABC را حفظ کنید، زیرا آنها فقط از سه فرمول بسیار آسان برای راحتر درک شدن، تشکیل شده اند.

بیایید نگاهی به این سه فرمول بیاندازیم. مثالهای زیر برای روند صعودی اعمال می شود، اما اگر با یک روند نزولی مواجه شدید، می توانید آنها را متوقف کنید.

فرمول zig-zag

امواج اصلاحی الیوت آموزش گام به گام فارکس

فرمولهای zig-zag حرکات بسیار تند و سریع در قیمت هستند که در جهت مخالف روند غالب، حرکت می کنند. موج B به طور معمول کوتاه ترین طول در مقایسه با امواج A و C است. این الگوهای zig-zag ممکن است دو بار یا حتی سه بار در تصحیح رخ دهد (2 تا 3 الگوی zig-zag مرتبط با یکدیگر).

مانند همه امواج، هر یک از امواج در الگوهای zigzag می تواند به الگوهای 5 موجی تقسیم شوند.

فرمول Flat

امواج اصلاحی الیوت اندیکاتور دستیار امواج الیوت

در flat ها، طول امواج عموما برابر هستند، با موج B که حرکت موج A را معکوس می کند و موج C که حرکت موج B را خنثی می کند. به طور کلی می گوییم چون موج B می تواند گاهی فراتر از نقطه شروع موج A باشد.

فرمول  triangle

امواج اصلاحی الیوت آموزش فارکس حرفه ای  امواج الیوت چیست

فرمول مثلثی الگوهای اصلاحی هستند که توسط خطوط همگرا یا واگرای روند، احاطه شده است. مثلث ها از 5 موجی ساخته شده اند که در برابر روند به صورت یک طرفه حرکت می کنند. این مثلث ها می توانند متقارن، نزولی، صعودی یا در حال گسترش باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا