آموزشآموزش فارکسترم تابستانی

الگوی هارمونیک Gartley

ساختار و عملکرد

الگوی هارمونیک Gartley

در روزگار قدیم بازرگانی بسیار باهوش به نام Harold McKinley Gartley وجود داشت. او در اواسط دهه 1930 خدمات مشاوره در بازار سهام ارائه می کرد که طرفدارانی بسیار داشت. این سرویس یکی از اولین ها با روشهای علمی و آماری برای تحلیل رفتار بازار سهام بود.

با توجه به روش گارتلی، او در نهایت قادر به حل دو مشکل از بزرگترین مشکلات معامله گران شد: چه زمانی خرید کنیم و چه چیزی بخریم. بعد از مدت کمی، معامله گران متوجه شدند که این الگوها می توانند به بازارهای دیگر نیزاعمال شوند.

از آن به بعد، کتاب های گوناگون، نرم افزار تجاری و سایر الگوهای (که در زیر شرح داده شده اند) بر اساس Gartley ساخته شده اند.

الگوی گارتلی 222

این الگو بر اساس شماره ی صفحه ی پیداشده در کتاب Profits In The Stock نامگذاری شده است. Gartley الگوهایی هستند که الگوی ABCD را که قبلا در مورد آن صحبت کرده ایم، شامل می شود، اما پیش از آن دارای High و Low است.

در حال حاضر، این الگوها معمولا وقتی شکل می گیرد که تصحیح روند کلی اتفاق می افتد و به شکل “M” به نظر می رسد(یا “W” برای الگوهای نزولی).

این الگوها برای کمک به معامله گران مورد استفاده قرار می گیرند تا بتوانند نقاط شروع مناسبی برای حرکت در روند کلی پیدا کنند.

الگوی هارمونیک Gartley الگوی هارمونیک گارتلی چیست

گارتلی هنگامی که اقدامات قیمت در روند صعودی اخیر (یا روند نزولی) قرار دارد، شکل می گیرد، اما در ابتدا برای نشان دادن نشانه های اصلاح را شروع شد.

چیزی که Gartley را در هنگام تشکیل به یک تنظیمات خوب تبدیل می کند، نقطه برگشت یک اصلاح فیبوناچی و سطح توسعه فیبوناچی است. این یک نشانه قوی است که این جفت ارز واقعا ممکن است معکوس شود.

این الگو خیلی سخت میتواند تعیین شود و وقتی که یکبار آن را انجام دهید، زمانی که ابزارهای فیبوناچی ظاهر میشوند بسیار گیج کننده می باشند. کلیدی برای اجتناب از همه سردرگمی این است که همه چیز را در یک مرحله در نظر بگیریم.

در هر صورت، الگو حاوی یک الگوی صعودی یا نزولی ABCD است، اما پیش از آن نقطه (X) است که فراتر از نقطه D است. الگوی “کامل” گارتلی دارای ویژگی های زیر است:

  • حرکت AB باید 0.618 Retracement حرکت XA باشد.
  • حرکت BC هم باید به ترتیب 382. یا 886. Retracement حرکت AB باشد
  • اگر Retracement حرکت BC 0.382 حرکت AB باشد، CD باید 1.272 حرکت BC باشد. در ادامه، اگر حرکت BC 886. حرکت AB باشد، CD باید 1.618 حرکت BC را ادامه دهد.
  • حرکت CD باید 786. Retracement حرکت XA باشد.

Gartley Mutants

با گذشت زمان، محبوبیت الگو گارتلی رشد کرد و مردم در نهایت به نوسانات دلخواه خود دست یافتند. برای برخی از دلایل عجیب، کشف کنندگان این تغییرات تصمیم گرفتند آنها را با از حیوانات نامگذاری کنند.

The Crab

الگوی هارمونیک Gartley رازهای نمودار شمعی در تحلیل تکنیکال

در سال 2000، اسکات کارنی، یک محقق در الگوهای قیمت هماهنگ، “Crab” را کشف کرد. به گفته وی، این دقیق ترین الگو در میان همه الگوهای هارمونیک به دلیل شدت حرکت منطقه بالقوه ی معکوس از حرکت XA است.

این الگوی دارای ریسک نسبتا بالا است، زیرا شما می توانید دستور توقف را در آن قرار دهید. الگوی کامل خرچنگ باید جنبه های زیر را داشته باشد:

  • حرکت AB باید 382. یا 618. Retracement حرکت XA باشد.
  • حرکت BC هم میتواند 382. یا 886. retracement حرکت AB باشد.
  • اگر retracement حرکت BC 382. حرکت AB باشد، CD باید 2.24 حرکت BC باشد. در ادامه، اگر حرکت BC 886. حرکت AB باشد، CD باید 3.618 حرکت BC را ادامه دهد.
  • CD باید 1.618 extension حرکت XA باشد.

The Bat

الگوی هارمونیک Gartley سطوح گسترش اکستنشن فیبوناچی

سال 2001، اسکات کارنی یک طرح دیگر هارمونیک قیمت را به نام “Bat” به وجود آورد کرد. بت توسط 0.888 Retracement حرکت XA به عنوان منطقه معکوس بالقوه تعریف شده است. الگوی بت دارای ویژگی های زیر است:

  • حرکت AB باید 382. یا 500. retracement حرکت XA باشد.
  • حرکت BC هم میتواند 382. یا 886. retracement حرکت AB باشد.
  • اگر retracement حرکت BC 382. حرکت AB باشد، CD باید 1.618 extension حرکت BC باشد.در ادامه، اگر حرکت BC 886. حرکت AB باشد، CD باید 2.618 extension حرکت BC باشد.
  • CD باید 886. retracement حرکت XA باشد.

الگوی Butterfly

الگوی هارمونیک Gartley الگو یا پترن هارمونیک تحلیل بازار

الگوی پروانه حاوی این ویژگی های خاص است:

  • حرکت AB باید 786. retracement حرکت XA باشد.
  • حرکت BC هم میتواند 382. یا 886. retracement حرکت AB باشد.
  • اگر retracement حرکت BC 382. حرکت AB باشد، CD باید 1.618 extension حرکت BC باشد.در ادامه، اگر حرکت BC 886. حرکت AB باشد، CD باید 2.618 حرکت را گسترش دهد.
  • CD باید 1.2 یا1.618 extension حرکت XA باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا