آموزشآموزش فارکسترم تابستانی

الگوی هارمونیک ABCD

ساختار و فاکتورهای مهم

الگوی هارمونیک ABCD

بیایید این درس را با ساده ترین الگوی هارمونیک شروع کنیم. پس چه چیزی می تواند ابتدایی تر از ABC قدیمی باشد؟ ما فقط می آییم به الگوی قدیمی ABC یک حرف اضافه می کنیم و این الگو را تبدیل به ABCD می کنیم.

برای نشان دادن این الگوی نمودار، تمام چیزی که نیاز دارید، چشمانی بسیار تیزبین و ابزار نمودار کاربردی فیبوناچی است. برای هر دو نسخه صعودی و نزولی الگوی نمودار ABCD، خطوط AB و CD به عنوان پایه شناخته می شوند در حالی که BC روند اصلاحی نامیده می شود.

اگر از ابزار فیبوناچی بازگشتی در پایه ی AB استفاده می کنید، BC باید تا سطح 0.618 برسد. بعد، خط CD باید 1.272 فیبوناچی اکستنشن (توسعه یافته) BC باشد.

الگوی هارمونیک ABCD آموزش تحلیل تکنیکال با نمودار و الگوهای قارکس

اما اگر بخواهید دقیقتر از آن باشید، در اینجا چند قاعده بیشتر برای یک الگوی معتبر ABCD وجود دارد. طول خط AB باید برابر با طول خط CD باشد. زمان لازم برای رسیدن قیمت از A به B باید برابر با زمان لازم برای حرکت قیمت از C به D باشد.

Three-Drive

الگوی Three-Drive بسیار شبیه الگوی ABCD است با این تفاوت که سه پایه دارد (در حال حاضر به عنوان Drive شناخته می شود) و دارای دو موج اصلاحی است. در واقع، این الگوی، اجداد الگوی موج Elliot است. به طور معمول در این مورد، شما نیاز به چشم تیزبین خود، ابزار فیبوناچی و کمی صبر دارید.

الگوی هارمونیک ABCD پترن هارمونیک چیست آموزش بازار فارکس به زبان فارسی

همانطور که در نمودارهای بالا می بینید، نقطه A باید 61.8٪ اصلاحی موج 1 باشد. به همین ترتیب، نقطه B باید 0.618 اصلاحی موج 2 باشد. سپس، موج 2 باید 1.272 فیبوناچی توسعه یافته A باشد و درایو 3 باید 1.272 فیبوناچی توسعه یافته B باشد.

با گذشت زمان که کل الگوی Three-Drive کامل شد، شما می توانید ماشه را در تجارت خرید یا فروش خود بکشید. به طور معمول هنگامی که قیمت به نقطه B برسد، می توانید سفارشات خرید یا فروش خود را در فرمت 1.272 تنظیم کنید!

اما ابتدا بهتر است که بررسی کنید که آیا این قوانین هم درست عمل می کنند:

  • زمانی که طول می کشد قیمت، موج 2 را کامل کند باید برابر با زمانی باشد که موج 3 را کامل می کند.
  • همچنین، زمان کامل شدن روند اصلاحی A و B باید برابر باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا