آموزشآموزش فارکسپیش دبستانی

چرا تجارت فارکس – فارکس در مقابل معاملات آتی(futures)

دیگر امتیازات بازار فارکس

چرا تجارت فارکس – فارکس در مقابل معاملات آتی(futures)

بازار فارکس دارای مزایایی بیش از بازار آتی است، شبیه به مزایای آن در برابر سهام. اما صبر کنید، این مزایا بیشتر است… خیلی بیشتر!

نقدینگی

در بازار فارکس روزانه 5.3 تریلیون دلار فروخته می شود و این بازار بزرگترین و پر نقدینگی ترین بازار در جهان است.

این بازار می تواند حجمی از ترید و اندازه ای از معاملات را به خود اختصاص دهد که به راحتی ظرفیت هر بازار دیگری را کاهش می دهد. قرارداد آتی (futures) روزانه 30 بیلیون دلار ترید می کند ؟ این خیلی کم است، نه ؟

فارکس در مقابل معاملات آتی بهترین کارگزار فارکس در ایران

با این نقدینگی محدود این بازار به گرد پای بازار فارکس نخواهد رسید. بازار فارکس همیشه پر از نقدینگی است.

به این معنی که موقعیت ها را می تواند از بین ببرد و سفارشات را با اندکی یا حتی بدون لغزش اجرا کند به استثنای شرایط بسیار ناپایدار.

بازار 24 ساعته

در ساعت 5 بعد از ظهر بازار ترید مثل بازار در سیدنی باز می شود. یا مثل بازار توکیو 7 صبح شروع به کار می کند یا حتی مثل لندن 3 صبح شروع به کار می کند و در تمام ساعاتی که بازار نیویورک مشغول به فعالیت است این بازار یک سره در حال خرید و فروش است.

در حقیقت این یک بازار بدون حدومرز و بدون هیچ درزی می باشد. به عنوان یک تریدر این مزیت این امکان را به شما می دهد تا بلافاصله به اخبار مطبوب یا غیر مطلوب واکنش نشان دهید.

اکر اطلاعاتی از بازار آمریکا و ژاپن برسد در حالی که بازار فیوچر تعطیل است، روز بعد، با باز شدن بازار می تواند یک هجوم وحشیانه را به دنبال داشته باشد.

بازارهای شبانه نیز در قراردادهای فیوچر وجود دارد، اما در حالی که نقدینگی در حال افزایش است، بازار ترید در آن نسبت به بازار قراردادهای لحظه ای بسیار ضعیف عمل می کند.

حداقل کمیسیون یا بدون کمیسیون

با ارتباطات الکترونیکی، کارگزاران در طی چند سال اخیر محبوب و شایع تر شده اند. احتمال دارد یک واسطه شما را وادار به پرداخت کمیسیون کند اما در حقیقت، هزینه هایی که نسبت به بازار فیوچر پرداخت می کنید بسیار ناچیز است.

رقابت بین کارگزاران بازار اسپات فارکس آنقدر شدید است که به احتمال زیاد به بهترین قیمت ها و کمترین هزینه های معاملات خواهید رسید.

اطمینان در قیمت ها

زمانی که در فارکس ترید می کنید، در شرایط عادی بازار، شما اجرای سریع و قیمت مطمئن دریافت می کنید. در مقابل،بازار فیوچر و سهام قیمت مطمئن و عملکرد فوری در ترید را ارائه نمی دهد.

حتی با ظهور ترید الکترونیکی و تضمین های محدود از سرعت اجرایی و قیمتها برای سفارشات در معاملات فیوچر و سهام هنوز هم قابل اطمینان نیستند.

قیمت هایی که  توسط کارگزاران اعلام می شود نشان دهنده ای ترید آخر است و نه الزاما قیمتی که با آن قرارداد نهایی خواهد شد.

با ضمانت ریسک محدود

تریدرها باید به منظور مدیریت ریسک محدودیت های موقعیتی داشته باشند. که این محدوده نسبت به پول موجود در حساب تریدر مشخص می شود.

ریسک در بازار اسپات فارکس به حداقل می رسد، چرا که توانایی پلت فرم های آنلاین به گونه ایست که به صورت خودکار یک درخواست یا تماسی ایجاد می کند که به تریدر هشدار می دهد که از حد پولی که برای ترید در نظر گرفته شده است پا فراتر گذاشته است.

در شرایط عادی بازار، تمام موقعیت های باز شما (در شرایطی که بازار روی عملکرد بسیار سریع است) بلافاصله بسته خواهد شد (قبل از اینکه به مرحله ی ضرر برسید این اتفاق می افتد).

در قرارداد فیوچر، موقعیت شما در هنگام یک ضرر بزرگتر نسبت به بودجه ای که در حسابتان دارید بسته خواهد شد و منجر به کمبود بودجه در حسابتان می شود که این بسیار آزار دهنده است.

مزایا فارکس فیوچر
بازار 24 ساعته بله خیر
حداقل کمیسیون یا بدون کمیسیون بله خیر
لِوریج تا 500 به 1 حساب می شود بله خیر
اطمینان در قیمت ها بله خیر
تضمین ریسک محدود بله خیر

اینگونه که در مقایسه ها دیده می شود فارکس شکست ناپذیر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا