آموزشآموزش فارکسپیش دبستانی

زمان مناسب معاملات ارز

آنالیز بازار برای معاملات موفق

زمان مناسب معاملات ارز

در مثال های زیر ما قصد داریم از تجزیه و تحلیل اساسی برای کمک به تصمیم گیری در مورد خرید یا فروش یک جفت ارز خاص استفاده کنیم. اگر همیشه در طول کلاس اقتصاد خود خوابتان می برد یا فقط می خواهید با سرعت از کلاس اقتصاد فرار کنید، نگران نباشید!

در درس بعد، تجزیه و تحلیل اساسی را تدریس خواهیم داد. اما در حال حاضر، سعی کنید وانمود کنید که می دانید چه اتفاقی می افتد!

یورو/دلار

در این مثال، یورو ارز پایه و بنابراین “مبنا” برای خرید و فروش است. اگر اعتقاد دارید که اقتصاد ایالات متحده همچنان تضعیف خواهد شد، که برای دلار آمریکا شرایط مناسبی نیست، شما بهتر است سفارش خرید یورو/دلار را انجام دهید.

با انجام این کار،  شما یوروهایی خریده اید که انتظارمیرود در مقابل دلار ارزششان بالا رود. اگر اعتقاد دارید که اقتصاد ایالات متحده قوی است و یورو در برابر دلار آمریکا تضعیف می شود، شما بهتر است سفارش فروش یورو/دلار را انجام دهید. با انجام این کار،شما یوروهایی را فروخته اید که انتظار میرود ارزششان نسبت به دلار پایین بیاید.

دلار/ین

در این مثال، دلار آمریکا ارز پایه است و بنابراین “مبنا” برای خرید و فروش است. اگر شما فکر می کنید که دولت ژاپن برای کمک به صنعت صادرات خود قصد دارد تا ین را تضعیف کند، شما بهتر است سفارش خرید دلار/ین را انجام دهید .با این کار، شما دلاری را خریده اید که انتظار می رود در مقابل ین ژاپن ارزشش بالا رود.

اگر فکر می کنید که سرمایه گذاران ژاپنی از بازارهای مالی ایالات متحده پول می گیرند و تمام دلارها را به ین تبدیل می کنند و این کار باعث ضربه زدن به دلار می شود، شما باید یک سفارش فروش دلار/ین ارائه دهید. با این کار شما دلارهایی را فروخته اید که ارزششان در مقابل ین پایین خواهد امد.

پوند/دلار

دراین مثال، پوند ارز پایه و بنابراین “مبنا” برای خرید و فروش است. اگر فکر می کنید اقتصاد بریتانیا از نظر رشد اقتصادی بهتر از ایالات متحده است، شما می بایست سفارش خرید پوند/دلار را انجام دهید.

اگر بر این اعتقاد باشید که اقتصاد بریتانیا در حال تضعیف است و اقتصاد ایالات متحده همچنان قوی است، شما می توانید سفارش فروش پوند/دلار را انجام دهید. با این کار شما پوندهایی را فروخته اید که انتظار می رود در برابر دلار ارزشش پایین بیاید.

دلار/فرانک سوییس

در این مثال، دلار آمریکا ارز پایه است و بنابراین “مبنا” برای خرید و فروش است. اگر فکر می کنید فرانک سوئیس بیش از حد ارزش دارد، شما می بایست سفارش خرید دلار/فرانک سوییس را انجام دهید. با انجام این کار، دلار آمریکا یی را خریده اید که انتظار دارید در برابر فرانک سوییس ارزشش بالا برود.

اگر اعتقاد دارید ضعف بازار مسکن در ایالات متحده به رشد اقتصادی آینده آسیب وارد خواهد کرد که موجب تضعیف قدرت ارز دلار خواهد شد، شما  باید سفارش فروش دلار/فرانک سوییس را انجام دهید. با انجام این کار، شما دلارهایی را فروخته اید که انتظار می رود ارزشش در مقابل فرانک سوییس کاهش یابد.

زمان مناسب معاملات ارز  فارکس قانونی یا غیر قانونی جفت ارز محبوب

تجارت مارجین (حاشیه ای)

هنگامی که شما به فروشگاه مواد غذایی می روید و می خواهید یک تخم مرغ بخرید، نمی توانید فقط یک تخم مرغ خریداری کنید؛ چرا که انها را به صورت بسته های دوازده تایی چیده شده اند و نه به صورت تکی.

در فارکس هم خرید فقط یک یورو به همان میزان احمقانه است. بنابراین یوروها به صورت جمعی، به صورت 1،000 واحدی (میکرو)، 10،000 واحدی (مینی) و 100،000 واحدی (استاندارد) دسته بندی می شوند و شما بسته به کارگزارتان و نوع حسابی که دارید می توانید بسته ها را انتخاب کنید.

“اما من پول کافی برای خرید 10،000 یورو ندارم! آیا  هنوز هم می توانم تجارت کنم؟”

تجارت مارجین اصطلاح ساده ای است که برای ترید کردن با پول قرضی استفاده می شود. این بدان معناست که شما می توانید یک موقعیت 1250 دلاری یا 50000 دلاری را با سرمایه اندک 25 دلار یا 1000 دلار ایجاد کنید. شما می توانید معاملات نسبتا بزرگ را خیلی سریع و ارزان با سرمایه ای اندک اولیه راه اندازید. بگذارید کمی بیشتر توضیح دهیم.

  1. شما معتقدید که سیگنال ها در بازار نشان می دهند که پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا افزایش خواهد یافت.
  2. یک لات استاندار 100،000 واحدی پوند/یورو با خرید پوند بریتانیا با مارجین 2% باز کنید و منتظر بمانید تا نرخ  مبادله ی آن بالا برود. وقتی شما یک لات 100،000 واحدی  پوند/دلار با ارزش 1.50000 خریده اید ،در حقیقت ارزش آن 150000 دلار است. اگر مارجین لازم 2% باشد، سپس 3،000 دلار امریکا در حساب شما کنار گذاشته می شود تا ترید را شروع کنید. در حقیقت شما 100،000 پوند را با 3،000 دلار کنترل می کنید. بعدا به طور عمیق تری به بحث مارجین می پردازیم اما امیدواریم که شما یک تصویر ابتدایی از چگونگی کار با مارجین در ذهنتان ایجاد شده باشد.
  3. پیش بینی شما درست خواهد بود و شما تصمیم می گیرید که بفروشید و موقعیت را روی 1.50500 می بندید و 500 دلار نصیبتان می شود.

هنگامی که شما تصمیم به بستن موقعیت می کنید، سپرده ای که در ابتدا ساخته شده است به شما بازگردانده می شود و محاسبه سود و زیان شما انجام می شود. این سود یا زیان پس از آن به حساب شما اضافه می شود.

حتی بهتر از این زمانی است که با توسعه تجارت خرده فروشی فارکس، برخی از کارگزاران اجازه می دهند تا تریدرها درخواست سفارشات بیشتری داشته باشند. این بدان معنی است که شما نیازی به معامله در تعداد میکرو، مینی یا استاندارد ندارید! اگر 1،542 شماره مورد علاقه شما باشد که می خواهید با آن ترید کنید، این امکان وجود خواهد داشت.

بازپرداخت

برای موقعیت هایی که در زمان تعطیلی کارگزار شما (معمولا ساعت 5:00 بعدازظهر) باز می شوند، یک نرخ سود روزانه وجود دارد، که یک تریدر بسته به حاشیه ی تثبیت شده و یا موقعیتش در بازار، یا آن را پرداخت می کند یا دریافت می کنند.

اگر شما نمی خواهید روی موقعیت خود سودی را دریافت کنید یا پرداخت کنید، به سادگی اطمینان حاصل کنید که تمام موقعیت ها قبل از ساعت 5:00 بعدازظهر روز جمعه بسته شده باشند. از آنجایی که هر تجارت ارز شامل قرض یک ارز برای خرید ارز دیگری می باشد، سود هزینه های بازپرداخت، بخشی از تجارت فارکس است.

سود به پولی که قرض گرفته شده است تعلق می گیرد. سود از ارزی که خریداری می شود،دریافت می شود.

اگر شما  یک ارز با نرخ بهره بالاتر را خریداری می کنید نسبت به ارزی که قرض گرفتید، تفاوت نرخ سود ،مثبت خواهد بود به عنوان مثال دلار/ین و در نهایت شما سود دریافت خواهید کرد. برعکس، اگرتفاوت نرخ بهره منفی  باشد، مجبور خواهید بود پولی پرداخت کنید.

توجه داشته باشید که بسیاری از کارگزاران خرده فروشی تنظیم نرخ های بازپرداخت خود را براساس عوامل مختلف (مثلا حساب لورج، نرخ بهره وام بین بانکی) تنظیم می کنند. در اینجا یک نمودار برای کمک به شما در پیدا کردن تفاوت نرخ بهره از ارزهای پایه تنظیم شده است.

نرخ های سود پایه:

  • ایالات متحده 0.75٪
  • منطقه یورو 0.00٪
  • بریتانیا 0.25٪
  • ژاپن 0.00٪
  • کانادا 0.50٪
  • استرالیا 1.50٪
  • نیوزیلند 1.75٪
  • سوئیس -0،75٪

بعدها، ما به شما استفاده از تفاوت نرخ بهره به نفع خودتان را آموزش می دهیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا