آموزشآموزش فارکسپیش دبستانی

بازیگران بازار فارکس

ایفا کنندگان نقش های اصلی و فرعی در فارکس

بازیگران بازار فارکس

اکنون که شما با ساختار کلی بازار فارکس آشنا شدید، بیایید کمی عمیق تر کند و کاو کنیم تا بفهمیم که دقیقا این افراد در نردبان، چه کسانی هستند.

برای شما مهم است که شما ماهیت بازار لحظه ای فارکس را درک کنید و بدانید چه کسانی بازیگران (ایفا کنندگان نقش های اصلی و فرعی) بازار فارکس هستند.

بازیگران بازار فارکس پلتفرم معاملاتی بورس ایران

تا اواخر دهه 1990، تنها “آدم های بزرگ” میتوانستند این بازی را انجام دهند. الزام اولیه برای ورود به این بازار و ترید کردن این بود که پولی در حدود ده تا پنجاه میلیون دلار داشته باشی که با آن تجارت را آغاز کنی.

در ابتدا فارکس قصد داشت که توسط بانکداران و موسسات بزرگ مورد استفاده قرار گیرد و نه توسط ما “آدم های کوچک”. با این حال، به دلیل رشد اینترنت، کارگزاران فارکس آنلاین اکنون قادر به ارائه حساب های تجاری به تریدرهای خرده فروش مانند ما هستند. بدون اتلاف وقت، اینجا به نقش آفرینان (بازیگران) اصلی بازار فارکس می پردازیم.

بانک های بزرگ

از آنجایی که بازار لحظه ای فارکس غیر متمرکز است، آن بزرگترین بانک در جهان است که نرخ ارز را تعیین می کند. بر اساس عرضه و تقاضا برای ارزها، به طور کلی کسانی هستند که پیشنهاد/درخواست و اسپرد را ارائه می دهند که همه ما برای این مسئله آنها را دوست داریم یا از آن ها متنفر هستیم.

این بانک های بزرگ، که به طور کلی به عنوان بازار بین بانکی شناخته می شوند، هر روز برای خودشان و مشتریان خود مقدار معینی معاملات فارکس را دریافت می کنند. تعدادی از این بانک ها عبارتند از: Citi ،JPMorgan ،UBS ،Barclays ،Deutsche Bank و HSBC

شما می توانید بگویید که بازار بین بانکی بازار تبادل خارجی است.

بازیگران بازار فارکس - بانک های بزرگ سیستم های معاملاتی فارکس

شرکت های تجاری بزرگ

شرکت ها به منظور انجام تجارت در بازار ارز خارجی شرکت می کنند. به عنوان مثال، اپل برای خرید محصولات قطعات الکترونیکی خود از ژاپن ابتدا دلارهای ایالات متحده رابه ین ژاپن تبدیل می کند.

از آنجایی که حجم تجارت آنها بسیار کوچکتر از آنهایی است که در بازار بین بانکی قرار دارند، این نوع از بازیکنان بازار به طور معمول برای تریدهای خود با بانک های تجاری معامله می کنند. ادغام و جذب بین شرکت های بزرگ می تواند نوساناتی در نرخ ارز را ایجاد کند.

در ادغام و جذب شرکت های فرامرزی، بسیاری مکالمات ارزی رد و بدل می شود که می تواند قیمت ها را دستخوش تغییر کند.

دولت ها و بانک های مرکزی

دولت ها و بانک های مرکزی مانند بانک مرکزی اروپا، بانک انگلستان و بانک فدرال نیز به طور منظم در بازار فارکس شرکت می کنند. درست مانند شرکت ها، دولت های بین الملی برای انجام عملیات خود، پرداخت های تجارت بین المللی و مدیریت ذخایر ارز خارجی خود در بازار فارکس شرکت می کنند.

در عین حال، بانک های مرکزی وقتی نرخ بهره برای کنترل تورم را تعیین می کنند، روی بازار فارکس تاثیر می گذارند. با انجام این کار، می توانند ارزیابی ارز را تحت تأثیر قرار دهند.

همچنین مواردی وجود دارد وقتی که بانک های مرکزی می خواهند نرخ مبادله را اصلاح کنند به طور مستقیم یا غیر مستقیم در بازار فارکس مداخله می کنند. بعضی اوقات، بانک های مرکزی فکر می کنند که قیمت ارز بیش از حد بالا و یا پایین است، بنابراین آنها شروع می کنند به عملیات خرید و فروش گسترده تا نرخ مبادلات ارز را تغییر دهند.

بورس بازها

“برای موفقیت باید وارد کار شد”. این جمله احتمالا ورد زبان تمام آدم های بورس باز است.

تقریبا نزدیک به 90% تمام حجم معاملات شامل بورس بازهاست که به عنوان بازیگران بازار فارکس در شکل ها و اندازه های مختلف ظاهر می شوند. برخی از آنها بسیار پولدارند و برخی هم جیبشان خالی است. اما همه آنها به منظور ساختن حجم وسیعی پول به سادگی در فارکس وارد می شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا