آموزشآموزش فارکسراهنمایی

پیوت پوینت برای معاملات

استفاده و کاربرد

پیوت پوینت برای معاملات

ساده ترین راه برای استفاده از سطوح پیوت پوینت در معاملات فارکس شما این است که آنها را مانند سطوح حمایت و مقاومت عادی خود استفاده کنید. درست همانند حمایت و مقاومت، قیمت نیز بارها و بارها این سطوح را تست خواهد کرد.

بارهای بیشتر یک جفت ارز به یک پیوت پوینت متصل می شود و سپس تغییر می کند، هرچه سطح آن قوی تر باشد. در واقع، “Pivoting” به معنی دستیابی به یک سطح پشتیبانی یا مقاومت و سپس بازگشت از آن است. اگر می بینید که یک پیوت پوینت نگه داشته شده، این می تواند به شما فرصت های معاملاتی خوبی بدهد.

  • اگر قیمت نزدیک به سطح مقاومت بالا باشد، شما می توانید این جفت ارز را به فروش برسانید و دستور توقف را دقیقا در بالای مقاومت قرار دهید.
  • اگر قیمت نزدیک به سطح پشتیبانی باشد، شما می توانید خرید کنید و دستور توقف خود را دقیقا در زیر سطح قرار دهید.

بیایید نگاهی به مثال بیاندازیم تا بتوانید آن را تجسم کنیم. در اینجا یک نمودار 15 دقیقه ای از پوند/دلار وجود دارد.

پیوت پوینت برای معاملات سطح پشتیبانی و مقاومت

در نمودار بالا، می بینید که قیمت سطح پشتیبانی S1 را آزمایش می کند. اگر شما فکر می کنید که آن را نگه می دارد، آنچه که شما می توانید انجام دهید این است که در بازار خرید کنید و سپس یک دستور حد ضرر بعد ار سطح پشتیبان قرار دهید.

اگر محافظه کار هستید، می توانید یک حد ضرر را درست زیر S2 تنظیم کنید. اگر قیمت به S2 گذشته برسد، شانس آن این است که به عقب بازنمی گردد، چرا که هر دو S1 و S2 می توانند سطح مقاومت شوند.

اگر شما کمی بیشتر مطمئن هستید که پشتیبانی در S1 نگه داشته می شود، می توانید توقف خود را درست زیر S1 تنظیم کنید. در مورد امتیازات سود خودتان، می توانید PP یا R1 را هدف قرار دهید که می تواند نوعی مقاومت را نیز برایتان به همراه داشته باشد. بیایید ببینیم چه اتفاقی می افتد اگر شما در بازار خرید کنید.

پیوت پوینت برای معاملات دانلود اندیکاتور pivot per day

به نظر می رسد S1 به عنوان پشتیبانی نگه داشته شده و اینکه، اگر PP را به عنوان نقطه سود خود هدف قرار داده بودید، شما  به PT خود می رسید!

البته همیشه اینطور ساده نیست. شما نباید تنها به سطح نقطه محوری تکیه کنید. شما باید توجه داشته باشید که کجا سطوح نقطه محوری با سطوح حمایت  و مقاومت قبلی هم سطح می شود. شما همچنین می توانید تجزیه و تحلیل الگوی شمع و دیگر انواع شاخص ها را برای تأیید بیشتری به کمک بگیرید.

به عنوان مثال، اگر متوجه شوید که یک Doji بالای S1 تشکیل شده است، یا اینکه  Stochastic شرایط اشباع فروش را نشان می دهد، پس احتمال بیشتری وجود دارد که S1 به عنوان پشتیبانی نگه داشته شود. همچنین، اغلب زمان ها، معاملات معمولا بین سطوح پشتیبانی و مقاومت اولیه رخ می دهد.

گاهی اوقات، قیمت سطوح دوم را آزمایش می کند و هر از گاهی، سطوح سوم نیز آزمایش می شود. در نهایت، شما همچنین باید به طور کامل درک کنید که گاهی اوقات قیمت تمام سطوح را می شکند و از آنها رد می شود.

چه کار خواهید کرد اگر آن اتفاق بیافتد؟ به معامله خود ادامه دهیم و شاهد این باشید که حسابتان کوچک و کوچک تر شود؟ یا از مزایا استفاده کنید و برخی از پیپ ها را به حسابتان بر گردانید؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا