آموزشآموزش فارکسراهنمایی

الگوهای چارت مستطیلی

ساختار و عملکرد

استفاده از الگوهای چارت مستطیلی برای معاملات

مستطیل الگویی است که وقتی قیمت توسط سطوح پشتیبانی و مقاومت موازی محدود می شود، شکل می گیرد. یک مستطیل یک دوره تثبیت یا عدم تصمیم گیری بین خریداران و فروشندگان را نشان می دهد.  قیمت چندین بار سطح پشتیبانی و مقاومت را امتحان می کند، قبل از اینکه نهایتا بشکند.

الگوهای چارت مستطیلی الگوهای قیمتی ادامه دهنده

از آنجا، قیمت می تواند در جهت شکست روند یابد، که می تواند رو به بالا یا پایین باشد. در مثال بالا، می توانیم به وضوح ببینیم که این جفت با دو سطح قیمت کلیدی که موازی با یکدیگر هستند، محدود شده اند. ما فقط باید منتظر بمانیم تا یکی از این سطوح شکسته شود و راهمان را شروع کنیم!

مستطیل نزولی

یک مستطیل نزولی زمانی شکل می گیرد که قیمت در طول یک روند نزولی برای مدتی تثبیت شود. این اتفاق می افتد به این دلیل که فروشندگان احتمالا نیاز به مکث و نفس تازه کردن دارند قبل از اینکه جفت ها پایین تر بروند.

در این مثال، قیمت پایین انتهای الگوی جدول مستطیل را می شکند و همچنان به شدت به سمت پایین حرکتش را ادامه می دهد.

الگوهای چارت مستطیلی الگوهای مستطیلی شکل آموزش فارکس

اگر ما در زیر سطح حمایت ، یک سفارش فروش داشته باشیم، می توانیم سود خوبی در این معامله نصیب خود کنیم. در اینجا یک نکته وجود دارد: هنگامی که جفت در زیر پشتیبانی قرار می گیرد، تمایل دارد حرکتی را ایجاد کند که هم اندازه ی الگوی مستطیل است.

الگوهای چارت مستطیلی الگوهای معاملاتی فارکس ویکی فارکس

در مثال بالا، این جفت ارز از هدف بالاتر می رود، به طوری که کسب پیپ بیشتر ممکن می گردد!

مستطیل صعودی

در اینجا مثال دیگری از یک مستطیل وجود دارد، این بار، یک الگوی نمودار مستطیلی صعودی است. پس از یک روند صعودی، قیمت به طور جزئی متوقف شده تا تثبیت شود. آیا شما می توانید حدس بزنید که قیمت در آینده به کدام سمت هدایت خواهد شد؟

الگوهای چارت مستطیلی الگوهای تمدید روند ویکی فارکس

اگر جواب دادید به سمت بالا، پس حق با شماست.ان شکست رو به بالای زیبا را چک کنید! توجه کنید که قیمت پس از شکستن بالای نقطه ی اوج الگوی مستطیلی، به سمت بالا حرکت کرده است. اگر ما درسطح مقاومت یک سفارش خرید داشتیم، می توانستیم تعدادی از پیپ ها را در تجارت نصیب خود کنیم!

الگوهای چارت مستطیلی آشنایی با الگوی کنج

درست مثل مثال الگوی مستطیل نزولی، هنگامی که این جفت می شکند، معمولا یک حرکت ایجاد می کند که حداقل اندازه ی محدوده قبلی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا