آموزشآموزش فارکسراهنمایی

معاملات در نقاط شکست پیوت پوینت

نقاط ورود به معاملات موفق

معاملات در نقاط شکست پیوت پوینت

درست مثل سطح پشتیبانی و مقاومت نرمال، سطح پیوت پوینت هم برای همیشه نگه داشته نخواهند شد. استفاده از پیوت پوینت برای معاملات طیفی مناسب خواهد بود، اما نه برای همه ی زمان ها. در آن زمان که این سطوح نگه داشته نمی شوند، شما باید تعدادی ابزار آماده در جعبه ابزار فارکس خود را برای استفاده از موقعیت به نفع خود داشته باشید!

همانطور که قبلا به شما نشان دادیم، دو راه اصلی برای معاملات در نقاط شکست وجود دارد: راه تهاجمی یا راه امن. هر دو روش مفید خواهند بود. فقط به یاد داشته باشید که اگر شما راه امن را پیش بگیرید، این بدان معناست که منتظر دوباره امتحان شدن حمایت یا مقاومت هستید و در حقیقت ممکن است حرکت اولیه را از دست بدهید.

استفاده از پیوت پوینت برای معامله در نقاط شکست بالقوه

بیایید به یک نمودار نگاهی بیاندازیم تا معاملات شکست بالقوه با استفاده از نقاط محوری را ببینیم. در زیر یک نمودار 15 دقیقه ای از یورو/دلار است.

معاملات در نقاط شکست پیوت پوینت سطح پشتیبانی و مقاومت

در اینجا ما می بینیم یورو/دلار در طول روز یک تجمع قوی داشته و می بینیم که یورو/دلار با فاصله ی زیادی از بالای نقطه محوری باز می شود. قیمت قبل ازاینکه به آرامی در R1 توقف کند حرکتی قوی داشته است. در نهایت، مقاومت شکسته شده و جفت ارز 50 پیپ افزایش یافته!

اگر شما روش تهاجمی را در پیش بگیرید، می توانستید حرکت اولیه را بگیرید و درست مثل اینکه شما جام جهانی را به دست آوردید جشن می گرفتید.

از سوی دیگر، اگر شما راه امن را انتخاب می کردید و منتظر یک تست مجدد بودید، شما یک معامله گر غمگین می بودید. قیمت پس از شکستن R1 دوباره امتحان نمی شد. در حقیقت شرایط یکسان برای R1 و R2 اتفاق افتاده است! توجه داشته باشید که چگونه خریداران یورو/دلار سعی کردند تا برای R3 نیز راه را باز کنند.

با این حال، اگر شما روش تهاجمی را انتخاب کردید، می توانستید فریب بخورید زیرا قیمت نتوانسته بود پایداری اولیه را حفظ کند. اگر توقف شما بیش از حد شدید بود، پس شما باید متوقف می شدید.

بعدا در هر صورت، خواهید دید که قیمت در نهایت شکست را ایجاد کرده است. توجه داشته باشید که چگونه یک بازبینی خط مقاومت شکسته نیز وجود دارد.

معکوس شدن عملکرد

به یاد داشته باشید که وقتی سطوح حمایت شکسته می شوند، معمولا به سطوح مقاومت تبدیل می شوند. این مفهوم «معکوس شدن نقش» نیز به سطوح مقاومت شکسته که سطح حمایت می شوند، اعمال می شود. این فرصت خوبی بود تا از روش “من فکر می کنم جای امن برای پرداخت است” استفاده کنند.

یکی از چیزهای دشواری در مورد انجام معاملات شکست انتخاب جای مناسب برای قراردادن حد ضرر است. بر خلاف معاملات طیفی که در آن شما به دنبال نقاط محوری سطح حمایت و سطح مقاومت هستید، به دنبال حرکت سریع قوی نیز هستید.

در صورت شکسته شدن یک سطح، در تئوری، این سطح به احتمال زیاد تبدیل به ” support-turned-resistance” یا ” resistance-turned-support” خواهد شد. باز هم این معکوس کردن نقش نامیده می شود. از آنجایی که نقش ها معکوس شده اند. اگر خرید کردید و قیمت R1 را شکست، می توانید توقف خود را فقط در زیر R1 قرار دهید.

بیایید به نمودار یورو/دلار باز گردیم تا ببینید که در آن شما می توانید توقف های خود را قرار دهید. این بسیار نادر است که قیمت تمام سطوح نقطه محوری را بشکند و از آن بگذرد، مگر اینکه یک رویداد بزرگ اقتصادی یا اخبار شگفت انگیز منتشر شود.

بیایید به نمودار یورو/دلار بازگردیم تا ببینید که شما آن توقف ها را کجا قرار می دهید و سود می برید. قرار دادن اهداف متوقف و سود با استفاده از نقاط محوری.

معاملات در نقاط شکست پیوت پوینت اموزش افتتاح حساب فارکس

در این مثال، هنگامی که شکست قیمت R1 را دیدید، شما می توانید توقف خود را فقط در زیر R1 تنظیم کنید. اگر اعتقاد داشتید که قیمت همچنان افزایش می یابد، می توانید موقعیت خود را حفظ کنید و توقف خود را به صورت دستی حرکت دهید تا ببینید آیا حرکت ادامه خواهد یافت.

شما باید دقت کنید و مطابق با آن تنظیم کنید. شما در درس های بعدی بیشتر در مورد این درس خواهید آموخت. درست همانند هر روش و یا شاخص دیگر، شما باید از خطرات انجام معاملات شکست مطلع شوید.

اول از همه، شما هیچ نظری ندارید که حرکت ادامه خواهد یافت یا نه. شما ممکن است فکر کنید که قیمت همچنان افزایش خواهد یافت، اما شما فریب خورده اید!

دوم، شما مطمئن نیستید که این یک شکست واقعی است و یا فقط حرکت ناگهانی ناشی از انتشار اخبار مهم است. Spikes in volatility یک رویداد رایج در حوادث اخبار است، بنابراین مطمئن شوید که به روز باشید و از تقویم اقتصادی روز یا هفته مطلع شوید.

شما ممکن است فکر کنید که R1 در حال شکستن است، اما شما متوجه نشدید که یک سطح مقاومت قوی درست از R1 گذشته است. قیمت ممکن است بشکند و از R1 بگذرد، مقاومت را آزمایش کند و به عقب برگردد.

شما باید از دانش فارکس خود درباره حمایت و مقاومت، الگوهای شمع و شاخص های مومنتوم استفاده کنید تا به شما کمک کند تا سیگنال های قویتری در مورد اینکه آیا شکستن واقعی است یا نه بیابید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا