آموزشآموزش فارکسراهنمایی

اندازه گیری احساسات بازار با پیوت پوینت

استفاده از پیوت پوینت

اندازه گیری احساسات بازار با پیوت پوینت

یکی دیگر از راه های دیگر برای به کار بردن پیوت پوینت در استراتژی معاملاتی فارکس شما این است که از آن برای سنجش احساسات بازار استفاده کنید.

این بدان معنی است که شما می توانید بگویید که آیا معامله گران بیشتر مایل به خرید یا فروش جفت هستند. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که چشمتان را از روی پیوت پوینت بر ندارید. شما می توانید از آن به عنوان خط 50 یاردی یک زمین فوتبال در نظر بگیرید.

بسته به اینکه قیمت در کدام سمت است، می توانید بگویید که آیا خریداران یا فروشندگان بازار را در دست دارند. اگر قیمت پیوت پوینت را به سمت  بالا بشکند و از آن عبور کند، این نشان می دهد که معامله گران در این جفت ارز صعودی هستند و شما باید شروع به خرید این جفت کنید.

در اینجا یک مثال از زمانی که قیمت بالاتر از نقطه محوری مانده وجود دارد.

اندازه گیری احساسات بازار با پیوت پوینت اندیکاتور پیوت پوینت در متاتریدر 4

در این مثال، ما می بینیم که یورو/دلار با بازگشته در بالای پیوت پوینت جرکت کرده است. قیمت پس از آن افزایش یافت و بالاتر از همه سطوح مقاومت شکسته.

در حال حاضر، اگر قیمت پیوت پوینت را بشکند و به سمت پایین برود، شما باید شروع به فروش این جفت کنید. قیمت پایین تر از نقطه محوری نشانه ی احساس نزولی است و فروشندگان برای معاملات شانس بیشتری دارند. بیایید به یک نمودار پوند/دلار نگاهی بیاندازیم.

اندازه گیری احساسات بازار با پیوت پوینت دانلود اندیکاتور pivot per day

در نمودار بالا، می بینیم که قیمت که پیوت پوینت را که به عنوان سطح مقاومت نگه داشته می شود را امتحان می کند. چیز دیگری که می دانید این است که جفت مدام پایین و پایین تر می رود.

اگر شما فکر می کنید که قیمت در زیر نقطه ی محوری باقی مانده و جفت را فروختید، شما می توانید پول خوبی به جیب بزنید. پوند/دلار تقریبا 300 پیپ کاهش یافته است! البته، همیشه همه چیز اینگونه پیش نمی رود.

زمان هایی وجود دارد که شما فکر می کنید که معامله گران فارکس روی یک جفت، حرکت نزولی دارند، فقط برای این که جفت ارز برگردد و و به سمت بالا بشکند!

اندازه گیری احساسات بازار با پیوت پوینت کاربرد اندیکاتور مومنتوم momentum

در این مثال، اگر شما ببینید که قیمت پایین تر نقطه محوری شکسته و جفت فروش برود، شما یک روز غم انگیز خواهید داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا