آموزشآموزش فارکسراهنمایی

الگوی گوه – Wedge

ساختار و شکل این الگو

استفاده از الگوهای گوه

گوه همانند یک مکث در روند فعلی می باشند. هنگامی که شما با این شکل گیری مواجه می شوید، نشان می دهد که معامله گران فارکس هنوز در حال تصمیم گیری اند که جفت ارز بعدی را چه زمانی بردارند. گوه ها می تواند به عنوان الگوهای ادامه دار یا معکوس به کار روند.

گوه های صعودی

گوه صعودی زمانی تشکل می شود که قیمت بین حمایت های شیب دار و خطوط مقاومت پایدار شود. در اینجا شیب خط حمایت صاف تر از شیب مقاومت است. این نشان می دهد که دره ها با سرعت بیشتری نسبت به قله ها یه صورت صعودی تشکیل می شوند.

این منجر به تشکیل گوه مانند می شود، دقیقا همان جایی که الگوی نمودار نام خود را از آن می گیرد! با پایداری قیمت ها، می دانیم که یک ریزش بزرگ در راه است، بنابراین می توانیم یک شکست را در بالا یا پایین انتظار داشته باشیم.

الگوی گوه Wedge سهام چه شرکتی را بخریم کانال سهام تحلیل

اگر گوه ی صعودی بعد از روند صعودی شکل می گیرد، معمولا یک الگوی برگشتی نزولی است. از سوی دیگر، اگر در طول روند نزولی شکل گیرد، می تواند سیگنالی برای حرکت رو به پایین ادامه دار خواهد بود. در هر صورت، مهم این است که وقتی شما این الگوی نمودار معاملاتی فارکس را مشاهده می کنید، سفارشات ورود شما آماده هستید!

توجه کنید که چگونه عملکرد قیمت یک قله جدید را تشکیل می دهد، اما در سرعت بسیار پایین تر از دره قبلی یک دره می سازد. این بدان معنی است که بیشتر معامله گران فارکس مشغول فروش هستند تا مشغول خرید. آنها قیمت را به سمت پایین می رانند کاهش دادند تا خط روند بشکنند، که نشان می دهد که یک روند نزولی پیش رو باشد.

الگوی گوه Wedge تحلیل بازار سهام سهام فیس بوک

همانطور که در نمودارهای دیگر فارکس که قبلا مورد بحث قرار گرفت، دیدید، حرکت قیمت پس از شکست تقریبا برابر با ارتفاع شکل گرفته است. اکنون اجازه دهید نگاهی به مثال دیگری از شکل گیری گوه صعودی کنیم. همانطور که می بینید، قیمت از روند نزولی می اید قبل از اینکه تثبیت شود و higher highs و حتی higher low را می کشند.

الگوی گوه Wedge باینری آپشن مارتینگل استراتژی مارتینگل در باینری آپشن

در این حالت، قیمت به سمت پایین شکسته و روند نزولی ادامه یافته. به همین دلیل است که سیگنال ادامه دار پایان یافته است! ببینید که چگونه قیمت یک حرکت خوب رو به پایین را انجام داد که همان اندازه ی ارتفاع گوه است.

الگوی گوه Wedge دانلود نرم افزار پیش بینی رولت

یک گوه ی صعودی که پس ازیک روند صعودی ایجاد می شود معمولا به REVERSAL (روند نزولی) منجر می شود در حالی که یک گوه ی صعودی در طول روند نزولی شکل می گیرد به طور معمول به یک روند ادامه دار (نزولی) منجر می شود.

گوه نزولی

درست مانند گوه ی صعودی، گوه نزولی هم می تواند یک سیگنال معکوس یا ادامه دار داشته باشد. به عنوان یک سیگنال بازگشتی، در پایین یک روند نزولی تشکیل می شود، نشان می دهد که روند صعودی بعدا بر می گردد. به عنوان یک سیگنال ادامه دار، در طول روند صعودی شکل می گیرد، به این معنی است که عملکرد قیمت به سمت بالا ادامه خواهد یافت.

الگوی گوه Wedge روش خرید پله ای سهام

بر خلاف گوه صعودی، گوه نزولی یک الگوی نمودار صعودی است. در این مثال، گوه نزولی به عنوان یک سیگنال بازگشتی عمل می کند. پس از یک روند نزولی، قیمت lower highs و lower lows را می سازد.

توجه کنید که خط روند نزولی که قله (high) را به هم متصل می کند دارای شیب بیشتری نسبت به خط روندی است که دره (low) را را به هم متصل می کند، دارد. پس از شکستن بالای نقطه ی اوج گوه، جفت حرکت خوبی را به سمت بالا انجام داد که تقریبا برابر با ارتفاع تشکیل شده است.

الگوی گوه Wedge اکسپرت مارتینگل کسب درامد از بازی رولت

در این مورد، تجمع قیمت چند پیپ بیشتر از هدف تعیین شده حرکت می کند!بیایید نگاهی به مثالی بیاندازیم که گوه ی نزولی به عنوان یک سیگنال ادامه دار عمل می کند. همانطور که قبلا ذکر شد، زمانی که گوه در حال سقوط در یک روند صعودی شکل می گیرد، معمولا نشان می دهد که روند بعدا دوباره ادامه خواهد یافت.

الگوی گوه Wedge فارکس قانونی یا غیر قانونی

در این مورد، قیمت پس از یک تجمع قوی، برای مدتی تثبیت می شود. به نظر می رسد که این جفت برای یک حرکت قوی دور برداشته. ببینید که چگونه قیمت به سمت بالا می شکندو و به سمت بالاتر پیش می رود.

اگر ما یک دستور ورودی را در بالای خط روند سقوط که نقاط اوج جفت ها را به هم متصل می کند قرار می دادیم، ما قادر نبودیم که وارد روند صعودی قوی بشویم و تعدادی پیپ ببریم. یک هدف صعودی خوب، می تواند هم اندازه ی ارتفاع شکل گوه باشد.

الگوی گوه Wedge کارگزاری فارکس در ایران ثروتمندان فارکس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا