آموزشآموزش فارکسمهدکودک

انواع کارگزاری فارکس

دارای میز معاملاتی و بدون میز معاملاتی

انواع کارگزاری فارکس : دارای میز معاملاتی، بدون میز معاملاتی

گام اول در انتخاب یک کارگزار فارکس یافتن راهکارهای انتخاب شماست. شما محال است با دانش اینکه دقیقا می خواهید چه چیزی سفارش دهید وارد یک رستوران بشوید، درست است؟

البته، مگر اینکه شما یک مشتری دائم باشید، اغلب اوقات، ابتدا منو خود را بررسی می کنید تا ببینید چه چیزی برای پیشنهاد دادن به شما دارند.

انواع کارگزاری آموزش فارکس کارگزاری های متنوع در ایران

دو نوع اصلی از کارگزاران فارکس وجود دارد:

  • دارندگان میز معاملاتی (DD)
  • بدون میز معاملاتی (NDD)

معامله گران میز معاملاتی نیز به نام سازندگان بازار شناخته می شوند. هیچ کارگزار DD نمی تواند به دو دسته ی زیر تقسیم شود؛ مستقیم از طریق پردازش (STP) و شبکه ارتباطات الکترونیکی + مستقیم از طریق پردازش (ECN + STP).

کارگزاران با میز معاملاتی در مقابل کارگزاران بدون میزمعاملاتی

بروکر دارنده ی میز معاملاتی چیست؟ کارگزاران فارکسی هستند که از طريق دايرکتيو (DD) کار مي کنند، از طريق گسترش و فراهم آوردن نقدينگی برای مشتريان خود از آن ها پول می گيرند. همچنین “سازندگان بازار” نامیده می شود.

معامله گران میز معاملاتی به معنای واقعی کلمه یک بازار را برای مشتریان خود ایجاد می کنند، به این معنی که آنها معمولا طرف دیگر تجارت مشتری را می گیرند. در حالی که ممکن است فکر کنید که بحث منافع وجود دارد، اما واقعا وجود ندارد.

سازندگان بازار هم قیمت گذاری فروش و هم خرید را انجام می دهند، بدین معنا که آنها هر دو سفارش خرید و فروش مشتریان خود را می پذیرند؛ آنها به تصمیم گیرنده های فردی تریدرها بی تفاوت هستند.

از آنجاییکه سازندگان بازار کنترل قیمت ها را تا جایی که سفارش ها پر می شود، در اختیار دارند، به نظر می رسد که ریسک کمی برای انها برای تنظیم گستردگی های ثابت وجود دارد. (بعدا متوجه خواهید شد که چرا این مسئله بهتر است.)

همچنین، مشتریان فروشندگان کارگزاران دارای میز، نرخ های واقعی بین بانکی را نمی بینن. نترسید! رقابت بین کارگزاران بسیار سخت است واگر نرخ ها مطابق با نرخ های بین بانکی نباشد ،قیمت های پیشنهاد شده توسط این کارگزاران بسته خواهد شد.

انواع کارگزاری  بهترین کارگزار فارکس در ایران  بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان

معامله  با استفاده از یک Broker دارای میز معاملاتی اساسا به این ترتیب انجام می شود:

کارگزار میز معاملاتی فارکس، بگذارید بگوییم شما یک سفارش خرید برای یورو/دلار برای 100،000 واحد با کارگزار خود تنظیم کرده اید.

برای پر کردن سفارش شما، کارگزار شما برای شروع باید سعی کند یک سفارش فروش تطبیقی ​​را از مشتریان دیگر خود پیدا کند یا معاملات شما را در اختیار فراهم کننده ی نقدینگی ، یعنی یک نهاد قابل قبول که به راحتی یک دارایی مالی را خریداری  کند یا به فروش برساند، منتقل کند.

با انجام این کار، آنها ریسک را به حداقل می رسانند ،همان طور که از گستردگی سود کسب می کنند بدون گرفتن سر دیگر ترید، با این حال، در صورتی که سفارشات تطبیقی ​​وجود نداشته باشد، باید طرف مقابل شما را بیابند.

توجه داشته باشید که کارگزاران مختلف فارکس دارای سیاست های مختلف مدیریت ریسک هستند، بنابراین مطمئن شوید که با کارگزار خود در رابطه با این موضوع اتمام حجت کنید.

یک کارگزار بدون میز چیست؟

همانطور که از نام این کارگزار معلوم است، کارگزاران بدون میز معاملاتی (NDD) برای اجرای سفارشات مشتریان خود  پشت یک میز نمی نشیند.

این بدان معنی است که آنها طرف دیگر تجارت مشتریان خود را نمی گیرند، آنها تنها دو طرف را به هم پیوند می دهند.این کارگزاران پل می سازند ،در حقیقت در نواحی غیر قابل نفوذ و جاهایی که مسیر دشوار است برای معامله گران پلی می سازند تا به سادگی تجارت خود را انجام دهند.

NDD ها یا می توانند از مشتریان خود یک کمیسیون کمی درخواست کنند یا می تواند تفاوت بین هزینه ی بیان شده و هزینه ی درخواستی (spread) را کمی بالا ببرد تا این وسط سودی شامل حالش شود. هیچ کارگزار میز معاملاتی معامله نمی تواند STP یا STP + ECN باشد.

انواع کارگزاری  بهترین کارگزار فارکس در ایران بروکر های کلاهبردار

بروکر STP چیست؟ برخی از کارگزاران ادعا می کنند که آنها کارگزار ECN واقعی هستند، اما در واقع، آنها فقط یک سیستم پردازش مستقیم دارند.

کارگزاران فارکس که دارای یک سیستم STP هستند، سفارش مشتریان خود را به طور مستقیم به ارائه دهندگان نقدینگی آنها که به بازار بین بانکی دسترسی دارند، وصل می کنند.

کارگزاران NDD STP معمولا دارای بسیاری از ارائه دهندگان نقدینگی هستند، هر یک ازاین ارائه دهنده ها قیمت پیشنهاد و قیمت تقاضای مختص خود را دارند.

بگذارید بگوییم که کارگزار NDD STP دارای سه ارائه دهنده نقدینگی مختلف است. در سیستم خود، سه جفت مختلف قیمت پیشنهاد و تقاضا  را می بینند.

Ask bid
1.3001 1.2998 ارائه کننده ی نقدینگی A
1.3001 1.2999 ارائه کننده ی نقدینگی B
1.3002 1.3000 ارائه کننده ی نقدینگی C

سپس سیستم آنها این قیمت ها را از بدترین به بهترین مرتب و دسته بندی می کند. در این مورد، بهترین قیمت در طرف پیشنهاد 1.3000 است (شما می خواهید با قیمت بالا بفروشید) و بهترین قیمت در طرف درخواست 1.3001 (شما می خواهید با قیمت کم بخرید). پیشنهاد/درخواست در حال حاضر 1.3000 / 1.3001 است.

آیا این قیمتی است که شما در پلت فرم خود مشاهده خواهید کرد؟ البته که نه! کارگزار شما یک خیریه باز نکرده است. کارگزار شما تمام این قیمت ها را مجانی مرتب و تقسیم بندی نمی کند.

کارگزار شما به منظور جبران مشکلات که با ان ها سرو کله زده، یک مبلغ جزیی و ثابت به قیمت ها اضافه می کند. سیاست آنها اضافه کردن یک پیپ است، قیمتی که در پلت فرم شما  دیده می شود 1.2999 / 1.3002 خواهد بود. شما یک اسپرد 3 پیپی را مشاهده خواهید کرد. اسپرد 1 پیپی برای شما به اسپرد 3 پیپی تبدیل می شود.

بنابراین زمانی که تصمیم به خرید 100،000 واحد یورو/دلار در 1.3002 دارید، سفارش خود را از طریق کارگزار خود ارسال می کنید و سپس به ارائه کننده نقدینگی A یا B هدایت می شوید.

اگر سفارش شما تایید شده باشد، ارائه دهنده نقدینگی A یا B موقعیت کوتاهی از 100،000 واحد یورو/دلار 1.3001 را دارد وشما موقعیت بلند 100،000 واحد یورو/دلاردر 1.3002 خواهید داشت. کارگزار شما 1 پاپ درآمد کسب خواهد کرد.

این تغییرقیمت پیشنهاد/درخواست نیز دلیل آن است که چرا بیشتر کارگزار STP اسپرد متفاوتی دارند. اگر اسپرد ارائه دهندگان نقدینگی آنها وسعت یابد، آنها هیچ گزینه ای ندارند جز اینکه اسپرد را وسیع کنند. در حالی که برخی از کارگزاران STP اسپرد ثابتی را ارائه می دهند، اما بیشتر انها اسپرد متفاوتی دارند.

بروکر ECN چیست؟

از سوی دیگر، کارگزاران فارکس ECN واقعی، سفارش مشتریان خود را با سفارشات دیگر شرکت کنندگان در ECN تعامل می کنند.

شرکت کنندگان می توانند بانک ها، معامله گران خرده فروشی، صندوق های حمایتی و حتی سایر کارگزاران باشند. در حقیقت، شرکت کنندگان با دادن بهترین قیمت پیشنهادی و تقاضا با هم ترید می کنند. ECN نیز به مشتریان خود اجازه می دهد تا “عمق بازار” را ببینند.

عمق بازار جایی است که در آن سفارش خرید و فروش سایر شرکت کنندگان در بازار به نمایش در می اید. به دلیل طبیعت  ECN ، بسیار دشوار است که کارگزاران فقط به یک افزایش قیمت اکتفا کنند ،بنابراین بیشتر اوقات انها با یک کمیسیون کوچک جبران می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا