آموزشآموزش فارکسابتدایی

چگونه حمایت و مقاومت را ترید کنیم

ابزار اساسی و بسیار مفید فنی

چگونه حمایت و مقاومت را ترید کنیم

اکنون که اصول اولیه را می دانید، حالا وقت آن است که این ابزار اساسی و بسیار مفید فنی را در تجارت خود مورد استفاده قرار دهید. از آنجا که در اینجا ما می خواهیم همه چیز را طوری بیان کنیم که بسیار راحت درک شود، ما چگونگی ترید حمایت و مقاومت را به دو ایده ساده تقسیم کردیم:

1-شکست (break)

2-بازگشت (bounce)

بازگشت

همان طور که از اسمش پیداست، یک روش معامله ی حمایت و مقاومت درست بعد از “بازگشت” است.

چگونه حمایت و مقاومت را ترید کنیم - بازگشت تشخیص سطوح حمایت و مقاومت

بسیاری از معامله گران خرده فروشی فارکس، در تنظیم سفارشات خود به طور مستقیم در سطوح حمایت و مقاومت دچار اشتباه می شوند و سپس فقط به انتظار می نشینند تا به ترید خود جامه ی عمل بپوشانند. مطمئنا این روش ممکن است بعضی اوقات جواب دهد.

اما در این نوع روش معاملاتی به نظر می رسد که سطوح حمایت و مقاومت نگه داشته می شود، بدون اینکه قیمت ها به آنها برسند. شما ممکن است فکر کنید، “چرا من فقط یک سفارش ورودی درست روی خط تنظیم نکنم ؟ به این ترتیب، مطمئنا من بهترین قیمت ممکن را دریافت خواهم کرد.” (چگونه حمایت و مقاومت را ترید کنیم)

چگونه حمایت و مقاومت را ترید کنیم اندیکاتور مقاومت و حمایت

در هنگام درگیر شدن با “بازگشت ها” ما می خواهیم شانس ها را به نفع خودمان بچرخانیم و نوعی تأییدیه که حمایت یا مقاومت نگه داشته می شوند را پیدا کنیم.

چگونه حمایت و مقاومت را ترید کنیم تشخیص سطوح حمایت و مقاومت

به عنوان مثال، به جای اینکه در ابتدا به خرید بپردازیم، ما می خواهیم منتظر بمانیم تا قبل از ورود، اول حرکت “بازگشت” را تجربه کنیم. اگر به دنبال فروش (short) هستید، شما می خواهید که اول بدرستی مقاومت را قبل از ورود خوب درک کنید.

با این کار، از لحظه هایی که قیمت ها سریع حرکت می کنند اجتناب می کنید و سطوح حمایت و مقاومت را می شکنید.

شکست

در دنیای بی عیب و نقص دنیای فارکس، ما فقط می توانیم هر زمان که قیمت به آن سطوح حمایت و مقاومت اصلی و کسب مقدار زیادی پول رسید، وارد و خارج شویم. واقعیت این است که این سطوح اغلب می شکنند. بنابراین، فقط با بازگشت (bounce) وارد بازی شدن کافی نیست.

شما همچنین باید بدانید زمانی که حمایت و مقاومت به شما راه می دهد چه باید بکنید. دو روش برای بازی کردن در شکستن (break) معاملات در بازار فارکس وجود دارد: راه تهاجمی یا راه محافظه کارانه.

راه تهاجمی (تجارت تهاجمی)

چگونه حمایت و مقاومت را ترید کنیم - تجارت تهاجمی

ساده ترین راه برای بازی کردن در شکست (breakout) این است که هر زمان که قیمت به طور قانع کننده ای از منطقه ی حمایت یا مقاومت عبورمی کند، خرید یا فروش را انجام دهید. کلمه کلیدی در اینجا قانع کننده (convincing) است. زیرا ما فقط می خواهیم زمانی وارد شویم که قیمت از سطح حمایت و پشتیبانی قابل توجهی به سادگی عبور کند.

چگونه حمایت و مقاومت را ترید کنیم دانلود رایگان اندیکاتور شگفت انگیز

ما می خواهیم که منطقه ی حمایت یا مقاومت به نحوی عمل کنند که انگار فقط حرکت شکست را دریافت کرده اند.

راه محافظه کارانه (تجارت محافظه کارانه)

چگونه حمایت و مقاومت را ترید کنیم - تجارت محافظه کارانه دانلود رایگان اندیکاتور شگفت انگیز

این وضعیت فرضی را تصور کنید: شما تصمیم گرفتید خرید (long) یورو/دلار را انجام دهید. امیدوار هستید که قیمت بعد از یک “بازگشت” از سطح حمایت ، افزایش یابد. به زودی پس از آن، سطح حمایت می شکند. شما یک موقعیت همراه ضرر دارید که حسابی که دارد به آهستگی دارایی شما را کاهش می دهد.

آیا تو

– شكست را می پذیری و موقعیت را ترک می کنی، و موقعیت خود را از بين ببري؟

یا

– به تجارت خود ادامه می دهی و امیدوار خواهی بود که قیمت دوباره افزایش یابد؟

اگر انتخاب شما دومی باشد، شما به راحتی این نوع روش معاملاتی فارکس را فهمیده اید.

به یاد داشته باشید، هر زمان که یک موقعیت را می بندید، شما طرف مقابل تجارت را می گیرید. بستن تجارت خرید (long) یورو/دلار در شکست یا نزدیک به آن به این معنی است که شما باید خرید (short) یورو/دلار را با همان مقدار انجام دهید.

در حال حاضر، اگر فروش کافی و انحلال موقعیت های از دست رفته در سطح حمایت شکسته اتفاق بیفتد، قیمت به عقب برگشته و دوباره سقوط خواهد کرد. این پدیده دلیل اصلی این است که چرا سطح های حمایت شکسته هر زمان که شکسته می شود ، مقاومت می شود.

همانطور که شما حدس زدید، استفاده از سود این پدیده فقط با صبور بودن حاصل می شود. به جای وارد شدن درست در هنگام شکست، منتظر قیمت باشید تا به سطح حمایت یا مقاومت شکسته شده عقب کشیده شود. درست زمانی که قیمت دچار “بازگشت” می شود، وارد شوید.

چگونه حمایت و مقاومت را ترید کنیم دانلود رایگان اندیکاتور r&s

کمی نصیحت به منظوراحتیاط …

در فارکس این مسئله همیشه اتفاق نمی افتد. باز اندیشی راجع به سطح حمایت و مقاومت شکسته همیشه اتفاق نمی افتد. زمان هایی وجود دارد که قیمت فقط به یک سمت حرکت می کند و شما جا می مانید. به همین دلیل، همیشه از سفارش توقفی ضرر استفاده کنید و هرگز فقط به خاطر امید به پیروزی به یک معامله نچسبید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا