آموزشآموزش فارکسابتدایی

نحوه استفاده از RSI (شاخص قدرت نسبی)

معاملات با کمک اشباع خرید و فروش

نحوه استفاده از RSI (شاخص قدرت نسبی)

شاخص قدرت نسبی، یا RSI، یک شاخص محبوب است که توسط تحلیلگر فنی J. Welles Wilder تهیه شده است. RSI شبیه به استوکاستیک است که در آن شرایط خرید و فروش افراطی را در بازار مشخص می کند. این نیز از 0 تا 100 حرکت می کند.

به طور معمول، قرائت زیر 30 نشان دهنده ی فروش بیش از حد است، در حالی که خواندن بیش از 70 نشان دهنده ی خرید بیش از حد است. به طور معمول، قرائت زیر 30 نشان دهنده ی شرایط فروش افراطی بازار است. خواندن بیش از 70 نشان دهنده ی شرایط خرید بیش از حد در بازار است.

نحوه استفاده از RSI شاخص قدرت نسبی آموزش سرمایه گذاری در بورس و سهام

چگونه با استفاده از RSI معامله کنیم

RSI می تواند درست مثل استوکاستیک استفاده شود. ما می توانیم از آن برای انتخاب نقاط بازگشت بالقوه بسته به اینکه بازار دچار فروش یا خرید افراطی است، استفاده کنیم. در زیر یک نمودار 4 ساعته یورو/دلار است.

نحوه استفاده از RSI شاخص قدرت نسبی فیلتر میانگین متحرک در بورس

یورو  دلار در طول هفته کاهش پیدا کرده است، در طی دو هفته حدود 400 پیپ کاهش یافته است.

در 7 ژوئن، آن را قبلا زیر 1.2000 دسته ترید شد. با این حال، RSI به زیر 30 کاهش یافته است که نشان می دهد ممکن است فروشندگان دیگر در بازار نباشند. قیمت پس از آن برمی گردد و در عرض چند هفته آینده به بالا حرکت می کند.

تعیین روند ترید با استفاده از RSI

RSI ابزار بسیار محبوبی است زیرا می توان آن را نیز برای تأیید شکل گیری روند بازار استفاده کرد. اگر فکر می کنید یک روند دارد شکل می گیرد، یک نگاه سریع به RSI کنید و ببینید که آیا بالا یا پایین تر از 50 است.

نحوه استفاده از RSI شاخص قدرت نسبی آموزش تحلیل فاندانتال فارکس

اگر شما به یک UPTREND احتمالی نگاه می کنید، مطمئن شوید که RSI بالای 50 باشد. اگر به یک DOWNTREND احتمالی نگاه می کنید، پس مطمئن شوید RSI زیر 50 باشد. در نقطه ی شروع نمودار بالا،می بینیم که یک روند نزولی در حال شکل گیری است.

برای جلوگیری از فریب خوردن، می توانیم صبر کنیم تا RSI به زیر 50 رسیده تا روند ما را تایید کند. همین کافی است که RSI پایین تر از 50 باشد، تایید خوبی است از اینکه روند نزولی در واقع شکل گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا