آموزشآموزش فارکسابتدایی

نحوه استفاده از فیبوناچی بازگشتی با پشتیبانی و مقاومت

راه هایی پربازده و موفق

نحوه استفاده از فیبوناچی بازگشتی با پشتیبانی و مقاومت

همانطور که در بخش قبلی گفتیم، استفاده از سطوح فیبوناچی بسیار ذهنی است. با این وجود، راه هایی وجود دارد که می توانید به راحتی شانس را به نفع خودتان بالا ببرید. در حالی که ابزار فیبوناچی بازگشتی فوق العاده مفید است، نباید به تنهایی مورد استفاده قرار بگیرد.

این بسیار شبیه مقایسه آن با بازیکن بازنشسته Kobe Bryant ستاره عالی NBA است. کوبی یکی از بزرگترین بازیکنان بسکتبال در تمام زمان ها است اما حتی او هم نمیتوانست این عناوین را تنهایی بدست آورد.

نحوه استفاده از فیبوناچی بازگشتی با پشتیبانی و مقاومت آموزش سرمایه گذاری در بورس و سهام

به طور مشابه، ابزار فیبوناچی بازگشتی باید در ترکیب با سایر ابزارها استفاده شود. در این بخش، بیایید آنچه را که تا کنون آموخته اید در ذهن داشته باشید و سعی کنید چند معامله ی شیرین را بدست آوریم.

فیبوناچی بازگشتی + پشتیبانی و مقاومت

یکی از بهترین روشهای استفاده از ابزار فیبوناچی بازگشتی این است که سطوح حمایت و مقاومت بالقوه را مشخص می کند و ببینید آیا آنها با سطوح فیبوناچی مطابقت دارند یا خیر.

اگر سطوح فیبوناچی در حال حاضر سطح پشتیبانی و مقاومت را در خود دارند و شما آنها را با دیگر مناطق قیمت که بسیاری از معامله گران دیگر در حال تماشا کردن آن ها هستند، ترکیب می کنید آنگاه احتمال بازگشت قیمت از این مناطق بسیار بالاتر است.

بیایید نگاهی به مثالی از چگونگی ترکیب سطوح حمایت و مقاومت با سطوح فیبوناچی بیاندازیم. در زیر نمودار روزانه USD / CHF است. همانطور که می بینید، اخیرا روند صعودی بوده است. به همه شمع ها نگاه کنید! شما تصمیم می گیرید که معامله ای دلار/فرانک قرار انجام دهید.

نحوه استفاده از فیبوناچی بازگشتی اموزش طراحی سیستم معاملاتی

اما سوال این است: “چه زمانی باید وارد شوید؟” شما از ابزار فیبوناچی استفاده می کنید، با استفاده از کمترین قیمت در 1.0132 در تاریخ 11 ژانویه برای Swing Low و بالاترین نرخ در 1.0899 در تاریخ 19 فوریه برای Swing High.

در حال حاضر نمودار شما با تمام سطوح فیبوناچی بسیار شیرین به نظر می رسد. اکنون که ما چارچوبی برای افزایش احتمال یافتن ورودی قوی داریم، می توانیم به سوال که «در کجا باید وارد شوید» پاسخ دهیم؟

شما کمی به عقب نگاه می کنید و می بینید که قیمت 1.0510 در گذشته سطح مقاومت خوبی بوده و فقط اتفاقی که می افتد این است که با سطح اصلاح 50.2٪ فیبوناچی سازگار می شود.

نحوه استفاده از فیبوناچی بازگشتی فیبوناچی در تحلیل تکنیکال

اکنون که شکسته شده است، می تواند به پشتیبانی تبدیل شود و مکان خوبی برای خرید می باشد. اگر معامله خود را یک جایی در اطراف سطح Fib 50.0٪ قرار دادید، می توانید بسیار خوشحال باشید. قیمت تلاش کرد تا از سطح پشتیبانی عبور کند، اما موفق به بسته شدن در زیر آن را نشده است.

نحوه استفاده از فیبوناچی بازگشتی آموزش سرمایه گذاری در بورس و سهام

در نهایت، این جفت از سطح Swing High عبور کرده و روند صعودی خود را از سر گرفته است. شما می توانید تنظیمات مشابه در روند نزولی نیز انجام دهید. نکته این است که شما باید سطوح قیمت را نگاه کنید.

اول، همانطور که در جلسات اول بحث کردیم، حمایت قبلی یا سطح مقاومت قبلی، جای خوبی برای خرید یا فروش می باشد. زیرا معامله گران دیگر نیز این سطوح را مانند یک شاهین زیر نظر دارند.

دوم اینکه، از آنجا که ما می دانیم که بسیاری از معامله گران همچنین از ابزار فیبوناچی استفاده می کنند، ممکن است به دنبال این باشند که در این سطوح معاملاتی انجام دهند. معامله گران به سطح پشتیبانی و مقاومت یکسان نگاه می کنند، شانس خوبی وجود دارد که در آن سطوح، سفارشات زیادی وجود داشته باشد.

در حالی که هیچ تضمینی وجود ندارد که قیمت از این سطوح بالاتر برود، حداقل شما می توانید به معاملات خود بیشتر اعتماد داشته باشید. بر این اساس، اعداد دارای قدرت هستند!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا