آموزشآموزش فارکسابتدایی

میانگین حرکت به عنوان پشتیبانی دینامیک و سطح مقاومت

نحوه استفاده در معاملات

میانگین حرکت به عنوان پشتیبانی دینامیک و سطح مقاومت

راه دیگری برای استفاده از میانگین های متحرک استفاده از آن ها به عنوان سطوح حمایت و مقاومت است. ما دوست داریم آن را پویا (dynamic) بنانیم زیرا این همانند حمایت های افقی قدیمی و خطوط مقاومت شما نیست. آن ها به طور مداوم بر اساس عملکرد قیمت اخیر تغییر می کنند.

بسیاری از معامله گران فارکس وجود دارد که به این میانگین های متحرک به عنوان حمایت یا مقاومت کلیدی نگاه می کنند. این معامله گران هنگامی که قیمت کاهش می یابد شروع به خریدن می کنند و میانگین متحرک را آزمایش می کند یا وقتی قیمت افزایش می یابد شروع به فروختن می کنند و میانگین متحرک را لمس می کنند.

در اینجا نگاهی به نمودار 15 دقیقه پوند/دلار و به 50 EMA هجوم می بریم. بیایید ببینیم که آیا به عنوان حمایت یا مقاومت دینامیک عمل می کند. به نظر می رسد که آن واقعا خوب برگزار شد!

میانگین حرکت به عنوان پشتیبانی دینامیک و سطح مقاومت میانگین متحرک با مثال

هر زمانی که قیمت نزدیک به 50 EMA رسید و آن را آزمایش کرد، به عنوان مقاومت عمل کرد و قیمت به پایین برگشت. شگفت انگیزاست. یکی از چیزهایی که باید به خاطر بسپارید این است که اینها درست مثل حمایت عادی و خطوط عادی مقاومت و حمایت شماست.

این بدان معنی است که قیمت همیشه به طور متوسط از میانگین متحرک بیرون نمی آید. گاهی اوقات پیش از بازگشت به سمت روند، آن را رد می کند.

زمان هایی هم هست که قیمت آنرا به گونه ی انفجاری رد می کند. آنچه که برخی از معامله گران فارکس انجام میدهند این است که آنها در به دو میانگین متحرک اکتفا می کند و تنها هنگامی که قیمت در وسط فضای بین دو میانگین متحرک است، خرید یا فروش را انجام می دهند.

بیایید نگاهی دیگر به نمودار 15 دقیقه ای پوند/دلار بیاندازیم، اما این بار اجازه دهیم از 10 و 20 EMA استفاده کنیم. از نمودار بالا، می بینید که قیمت به اندازه ی چند پیپ از 10 EMA به آهستگی می گذرد اما پس از آن کاهش می یابد.

میانگین حرکت به عنوان پشتیبانی دینامیک و سطح مقاومت تعریف میانگین متحرک moving average

برخی از معامله گران هستند که از این ها مثل استراتژی های روزانه استفاده می کنند. این ایده درست مانند حمایت افقی و مناطق مقاومت شما است. با این میانگین متحرک باید درست مانند مناطق یا حوزه های سود دهی رفتار شود. منطقه بین میانگین متحرک می تواند به عنوان یک منطقه از حمایت یا مقاومت در نظر گرفته شود.

شکستن و گذشتن از سطح حمایت و مقاومت پویا

اکنون می دانید که میانگین های متحرک می توانند به طور بالقوه به عنوان حمایت و مقاومت عمل کنند. با ترکیب چند عدد از آنها، شما می توانید یک منطقه کوچک خوب برای خودتان داشته باشید. اما شما همچنین باید بدانید که آنها می توانند بشکنند، درست مثل هر سطح پشتیبانی و مقاومت بیایید نگاه دیگر به EMA 50 در نمودار 15 دقیقه پوند/دلار بیاندازیم.

میانگین حرکت به عنوان پشتیبانی دینامیک و سطح مقاومت میانگین متحرک تحلیل تکنیکال

در نمودار بالا، می بینیم که 50 EMA به عنوان یک سطح مقاومت قوی نگهداشته شده. در حالی که پوند/دلار بارها و بارها از آن بالاتر رفته است. با این حال، همانطور که ما با جعبه قرمز آن را مشخص کردیم، قیمت در نهایت شکسته شده و بالا رفته.

رد قیمت دوباره گرفته شد و 50 EMA باز امتحان شد که ثابت کرد که سطح حمایت قوی است. میانگین حرکت نیز می تواند به عنوان سطح حمایت و مقاومت پویشی عمل کند. یک چیز خوب در مورد استفاده از میانگین های متحرک این است که آنها همیشه در حال تغییر هستند.

به این معنی که شما فقط می توانید آن را در نمودار خود قرار دهید و مجبور نیستید مدام آن را بازرسی کنید تا سطح پشتیبانی بالقوه و مقاومت را مشخص کنید. شما می دانید که این خط به احتمال زیاد نشان دهنده یک منطقه متحرک برای سوددهی است. تنها مشکل البته این است که بدانید که از چه میانگین متحرکی استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا