آموزشآموزش فارکسابتدایی

فیبوناچی بازگشتی برای ورود به معاملات

اطلاعات بیشتری از فیبوناچی بازگشتی که باید بدانیم

چگونه از فیبوناچی بازگشتی برای ورود به تجارت استفاده کنیم

اولین چیزی که شما باید در مورد ابزار فیبوناچی باید بدانید این است که آن زمانی که بازار فارکس در جنب و جوش است، بهتر کار می کند. نظر ما این است که در زمانی که بازار روند صعودی را طی می کند برای خرید (long) با کمک فیبوناچی بازگشتی (retracement) اقدام کنید و زمانی که بازار روند نزولی دارد، برای فروش (short) اقدام کنید.

پیدا کردن سطوح فیبوناچی بازگشتی

برای پیدا کردن این سطوح، شما باید آخرین نوسانات مشخص بالا و پایین (swing highs و swing lows) را بیابید. سپس، برای روند نزولی، روی قله آخر (Swing High) کلیک کنید و مکان نما را به جدیدترین دره (Swing Low) بکشید. برای روند صعودی، برعکس عمل کنید، روی دره آخر کلیک کنید و مکان نما را به جدیدترین دره بکشید.

روند صعودی

این نمودار روزانه دلار استرالیا/دلار آمریکا است. در اینجا ما سطوح فیبوناچی را با کلیک کردن بر روی دره در 6955 در 20 آوریل ترسیم کردیم و سپس در 3 ژانویه مکان نما را به سوی قله در 8264 حرکت دادیم. نرم افزار به طور جادویی سطوح فیبو را به شما نشان می دهد.

فیبوناچی بازگشتی برای ورود به معاملات سطوح گسترش اکستنشن فیبوناچی

همانطور که روی نمودار می بینید، سطوح فیبوناچی 7955. (23.6%), 7764. (38.2%), 7609. (50.0%) و 7454. (61.8%) می باشند.

در حال حاضر، انتظار می رود که اگر دلار استرالیا/دلار آمریکا از بالاترین سطح فیبو به سمت پایین رد شود، در یکی از سطوح فیبوناچی بازگشتی حمایت خواهد شد، زیرا معامله گران سفارشات خرید را در این سطوح قرار می دهند زمانی که قیمت ها به بالا بازگشت کنند.

اکنون، بیایید نگاهی بیاندازیم به اتفاقی که بعد از مدتی رخ می دهد. قیمت درست از 23.6 % رد شده است و در عرض چند هفته به سمت پایین حرکت کرده است. حتی سطح 38.2٪ را آزمایش کرده، اما قادر به بستن شدن در زیر آن نبوده است.

فیبوناچی بازگشتی برای ورود به معاملات فیبوناچی غیر بازگشتی

سپس بازار حرکت خود را به سمت بالا از سر گرفته و در نهایت پس از نوسان شدیدی از قله، که همان Swing High است، عبور کرده است. واضح است که خرید در سطح 38.2٪ فیبوناچی می توانسته یک کعامله با سود مناسبی را به دنبال داشته باشد.

روند نزولی

در حال حاضر، ببینید که چگونه ما از ابزار فیبوناچی در طول روند نزولی استفاده می کنیم. در زیر یک نمودار 4 ساعته یورو/دلار ترسیم شده است. همانطور که می بینید، در روز 25 ژانویه قله – Swing High در نرخ 1.4195 قرار داده شده است و چند روز بعد در روز اول فوریه، دره Swing Low در 1.3854 به دست آمد.

فیبوناچی بازگشتی برای ورود به معاملات فیبوناچی قدرتمند ترین ابزار تعقیب روند

سطوح باطگشتی 1.3933 (23.6٪)، 1.3983 (38.2٪)، 1.4023 (50.0٪) و 1.4064 (61.8٪) می باشند. انتظار برای یک روند نزولی این است که اگر قیمت به سمت بالا حرکت کند، احتمالا با مقاومت یکی از سطوح فیبوناچی مواجه می شود، زیرا معامله گرانی که می خواهند روند نزولی را با قیمت های بهتر معامله کنند، ممکن است با سفارشات فروش در آنجا آماده باشند.

بیایید نگاهی به آنچه که بعدا اتفاق افتاده است بکنیم. آیا این نمودار زیبا نیست؟

فیبوناچی بازگشتی برای ورود به معاملات فیبوناچی در تحلیل تکنیکال

بازار سعی کرد تا تسلیم شود، و قبل از تست سطح 50.0٪، کمی پایین تر از سطح 38.2٪ بود. اگر شما تعدادی از معاملات  خرید با حدود سود در سطوح 38.2٪ یا 50.0٪ را داشتید، می توانستید مقداری پیپ به جیب بزنید.

در این دو مثال می بینیم که قیمت در سطوح فیبوناچی دچار مقداری مقاومت و حمایت موقت شده است. از آنجا که خیلی از افرادی از ابزار فیبوناچی استفاده می کنند این سطوح، سطوح حمایت و مقاومت قدرت بالایی دارند.

در حال حاضر، چیزی است که شما همیشه باید در مورد استفاده از ابزار فیبوناچی به یاد داشته باشید و آن این است که آن ها همیشه ساده نیستند! اگر آنها آنقدر ساده بودند، معامله گران همواره سفارشات خود را در سطوح اصلاح فیبوناچی قرار می دادند و بازارها برای همیشه روند داشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا