آموزشآموزش فارکسابتدایی

خلاصه – حمایت و مقاومت ترید

مروری سریع بر مفاهیم

خلاصه – حمایت و مقاومت ترید

هنگامی که بازار به سمت بالا حرکت می کند و سپس عقب می کشد، بالاترین نقطه قبل از عقب کشیدن را مقاومت (resistance) می نامند. همان طور که بازار دوباره راهش به سمت بالا را ادامه می دهد، پایین ترین نقطه قبل از اینکه دوباره به سمت بالا برود را حمایت (support) می نامند.

یک نکته که باید به ذهن بسپارید این است که سطح حمایت و مقاومت افقی یک عدد دقیق نیست. برای کمک به فیلتر کردن این شکست های دروغین، باید به حمایت و مقاومت بیشتر به عنوان یک “منطقه” نگاه کنیم و نه اعداد ثابت.

یک راه برای کمک به شما در پیدا کردن این مناطق این است که طرح حمایت و مقاومت را در یک نمودار خطی بکشید نه یک نمودار شمعی. چیز دیگری که نباید فراموش کنید این است که وقتی قیمت از سطح مقاومت عبور کند، آن مقاومت به طور بالقوه می تواند سطح حمایت شود.

همین امر می تواند برای سطح حمایت نیز رخ دهد. اگر سطح حمایت شکسته شود، به طور بالقوه می تواند به سطح مقاومت تبدیل شود.

حمایت و مقاومت ترید حمایت و مقاومت در فارکس

خطوط روند

در ابتدایی ترین فرم، خط روند صعودی در امتداد پایین مناطق پشتیبانی (دره ها) که به راحتی قابل شناسایی هستند، کشیده می شود.

در روند نزولی، خط روند در امتداد بالای مناطق مقاومت (قله) که به راحتی قابل شناسایی هستند، کشیده می شود.

سه نوع روند وجود دارد:

  1. روند صعودی (روند افزایشی دره ها)
  2. روند نزولی (روند کاهشی قله ها)
  3. روند جانبی (دامنه دار)

کانال ها

برای ایجاد کانال بالا (صعودی)، به سادگی یک خط موازی با همان زاویه با خط روند صعود بکشید. سپس آن خط را به موقعیتی که به بالاترین نقطه ی اخیر میرسد، حرکت دهید. این کار باید در همان زمان که خط روند را ایجاد می کنید، اتفاق بیافتد.

برای ایجاد یک کانال پایین (نزولی)، به سادگی یک خط موازی با همان زاویه خط نزولی ترسیم کنید. سپس آن خط را به موقعیتی که پایین ترین نقطه ی اخیر می رسد، حرکت دهید. این باید در همان زمان که خط روند را ایجاد می کنید، اتفاق می بیافتد.

انواع کانال ها

سه نوع کانال وجود دارد:

  1. کانال صعودی (روند افزایشی قله ها و دره ها)
  2. کانال نزولی (روند کاهشی قله ها و روند کاهشی دره ها)
  3. کانال افقی (محدوده)

سطوح حمایت و مقاومت می توانند به دو دسته ی :بازگشت و شکست تقسیم شوند. در هنگام درگیر شدن با “بازگشت ها”، ما می خواهیم شانس ها را به نفع خودمان بچرخانیم و نوعی تأییدیه که حمایت یا مقاومت نگه داشته می شوند را پیدا کنیم.

به جای خرید و فروش در ابتدا، منتظر بمانید تا قبل از ورود به آن، ابتدا قیمت بازگشت کند. با انجام این کار، از لحظاتی که قیمت ها به سرعت حرکت می کنند و مانند یک چاقو که کره ای را می برند سطوح حمایت و مقاومت را برش می دهند، اجتناب کنید.

در مورد ترید شکست، راه تهاجمی و راه محافظه کارانه وجود دارد. در راه تهاجمی، شما به سادگی خرید یا فروش را در زمانی که قیمت از میان منطقه ی حمایت و مقاومت بدون سختی می گذرد، انجام می دهید. در روش محافظه کارانه، منتظر قیمت هستید تا به سطح حمایت و مقاومت شکسته عقب نشینی کند و بعد از بازگشت قیمت وارد شوید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا