آموزشآموزش فارکسابتدایی

توضیح میانگین متحرک ساده (SMA)

محاسبه و آنالیز رفتار قیمت

توضیح میانگین متحرک ساده (SMA)

میانگین متحرک ساده (SMA)، ساده ترین نوع میانگین متحرک در تجزیه و تحلیل فارکس است. اساسا یک میانگین متحرک ساده با اضافه کردن آخرین قیمت دوره ی زمانی X و سپس تقسیم آن بر X حساب می شود.

محاسبه میانگین متحرک ساده (SMA)

اگر شما روی یک نمودار، قیمت های بسته شدن 5 کندل استیک آخر را با هم جمع می کنید و سپس آن را به 5 تقسیم می کنید. شما قیمت متوسط بسته شدن را در پنج ساعت گذشته دارید! رشته قیمت های متوسط را به هم وصل کنید و شما یک میانگین متحرک دریافت می کنید!

اگر شما باید یک نمودار متحرک در 5 کندل استیک را روی نمودار ارز 10 دقیقه ای تعیین کنید، باید قیمت پایانی 50 دقیقه ی آخر را با هم جمع کنید و بر 5 تقسیم کنید. اگر شما باید یک نمودار متحرک در 5 کندل استیک را روی نمودار ارز 30 دقیقه ای تعیین کنید، باید قیمت پایانی 150 دقیقه ی آخر را با هم جمع کنید و بر 5 تقسیم کنید.

درک اینکه چگونه یک شاخص کار می کند بدین معنی است که شما می توانید بر اساس تغییرات موجود در محیط بازار استراتژی های مختلف را بسازید و تنظیم کنید. در حال حاضر، مانند تقریبا هر شاخص دیگر فارکس، میانگین حرکت نیز با تأخیر انجام می شود.

از آنجا که شما تاریخ میانگین قیمت های قبل را می گیرید، می توانید شاهد مسیر کلی گذشته نزدیک و جهت کلی قیمت آینده در یک بازه ی زمانی کوتاه باشید. در اینجا یک مثال از چگونگی حرکت میانگین ها، که عملکرد قیمت را هموار می سازد، وجود دارد.

توضیح میانگین متحرک ساده SMA moving average در فارکس

در نمودار بالا، ما سه نمودار SMA مختلف را در نمودار 1 ساعته دلار/فرانک ترسیم کردیم. همانطور که می بینید، هر چه دوره زمانی SMA طولانی تر باشد، در فاصله ی بیشتری با حرکت کندتری از قیمت قرار می گیرد. توجه کنید که 62 SMA چقدر دورتر از قیمت فعلی نسبت به SMA های 30 و 5 است.

این به این دلیل است که 62 SMA، قیمت های بسته 62 دوره گذشته را با هم جمع می کند و آن را بر 62 تقسیم می کند. هر چه دوره طولانی تری برای SMA استفاده کنید، کندتر به حرکت قیمت واکنش نشان می دهد. SMA ها در این نمودار به شما احساسات کلی بازار را در این لحظه از زمان نشان می دهد.

به جای آن که فقط به قیمت فعلی بازار نگاه کنیم، میانگین های متحرک به ما دید وسیعتری می دهد و اکنون می توانیم جهت کلی قیمت آینده آن را ارزیابی کنیم. با استفاده از SMA ها، می توانیم بگوییم که آیا یک جفت دارای روند نزولی یا صعودی است یا فقط دارای دامنه است.

یک مشکل ساده ی میانگین متحرک ساده این است که به بی تحرکی ها حساسند و تحت تاثیر آن ها قرار می گیرند. وقتی این اتفاق می افتد، این می تواند سیگنال های دروغین را به ما بدهد. ممکن است فکر کنیم که یک روند ارز جدید ممکن است در حال توسعه باشد، اما در واقع هیچ چیز تغییر نکرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا