آموزشآموزش فارکسابتدایی

الگو های کندل استیک تک

چهار الگوی اصلی شمu ژاپنی

الگو های شمعی تک

یاد بگیرید چگونه با استفاده از الگوهای شمع تک تغییرات معکوس بالقوه ی بازار را شناسایی کنید. در اینجا چهار الگوی اصلی شمع ژاپنی وجود دارد.

الگوی چکش و مرد حلق آویز

چکش (Hammer) و مرد حلق آویز (Hanging Man) کاملا به هم شبیه هستند. اما با توجه به عملکرد قیمت گذشته، معانی کاملا متفاوتی دارند. هر دو اندازه کوچک (سیاه یا سفید) دارند، با سایه های بلند پایین و در قسمت بالا سایه های کوتاه دارند یا اصلا سایه ای ندارند.

الگو های کندل استیک تک اموزش استفاده از کندل ها

الگوی چکشی یک الگوی صعودی بر عکس است که در طول روند نزولی شکل میگیرد. علت این نامگذاری این است که بازار انگار مشغول کوبیدن ضربه ای با چکش به نقطه ی پایین بازار است. هنگامی که قیمت در حال سقوط است، چکش نشان می دهد که نقطه ی پایین بازار نزدیک است و قیمت دوباره شروع می کند به افزایش یافتن.

سایه بلند پایین نشان می دهد که فروشندگان قیمت ها را به سمت پایین کشیده اند، اما خریداران توانستند بر این فشار فروش غلبه کنند و در نزدیکی نقطه open، قیمت ها را ببندند. فقط به این دلیل که شما یک شکل چکش را در یک روند نزولی مشاهده می کنید.

برای انجام معامله باید تأییدیه حرکت صعودی شکل گیرد. نمونه ای از تایید این است که منتظر یک شمع صعودی برای بستن قیمت بالای قیمت بازشده در سمت راست چکش باشید. معیارهای تشخیص برای الگوی چکش:

  • سایه بلند حدود دو یا سه برابر یک بدن واقعی است
  • سایه بالا یا بسیار کوچک است یا اصلا سایه ای ندارد
  • بدن واقعی در انتهای بالای محدوده تجاری است
  • رنگ بدن واقعی مهم نیست

مرد حلق آویز یک الگوی نزولی معکوس است که می تواند سطح مقاومت بالا یا قوی را نیز نشان دهد. هنگامی که قیمت افزایش می یابد، تشکیل یک مرد حلق آویز نشان می دهد که فروشندگان شروع به خرید بیش از حد می کنند. سایه بلند پایین تر نشان می دهد که فروشندگان در طول جلسه باعث کاهش قیمت می شوند و خریداران می توانند قیمت را به سمت بالا بکشند اما فقط تا نزدیکی قیمت باز.

این امر باید زنگ خطری باشد زیرا این امر به ما می گوید که هیچ خریداری باقی نمانده که حرکت لازم برای بالا نگه داشتن قیمت ها را ارائه دهد. معیارهای شناختن الگوی مرد حلق آویز:

  • یک سایه بلند پایین که حدود دو تا سه برابریک بدن واقعی است
  • سایه بالایی یا بسیار کوچک است یا اصلا سایه ای وجود ندارد
  • بدن واقعی در انتهای بالایی از محدوده تجاری است
  • رنگ بدن مهم نیست، هرچند بدن سیاه بیشتر از یک بدن سفید حرکت نزولی دارد

چکش معکوس و ستاره ی دنباله دار

چکش معکوس و ستاره دنباله دار نیز مشابه به نظر می رسند. تنها تفاوت بین آن ها این است که آیا شما در روند نزولی یا روند صعودی قرار دارید. یک چکش معکوس یک الگوی معکوس صعودی است. ستاره دنباله دار یک الگوی معکوس نزولی است.

هر دو الگوی کندل استیک کوچک (پر یا توخالی) هستند با سایه های بلند بالا و سایه های کوتاه پایین و گاهی هم در قسمت پایین سایه ای ندارند. الگوی چکش معکوس هنگامی رخ می دهد که قیمت سقوط کرده است واحتمال بازگشت به بالا را نشان می دهد.

الگو های کندل استیک تک کندل ژاپنی اموزش فارکس

سایه بلند بالای آن نشان می دهد که خریداران سعی کرده اند که قیمت را بالاتر ببرند. با این حال، فروشندگان تلاش کردند تا قیمت را کاهش دهند اما خریداران با معاملات باعث شدند که قیمت در نزدیکی قیمت بازشده، بسته شود.

ستاره دنباله دار یک الگوی نزولی معکوس است که به نظر می رسد با الگوی چکش معکوس شبیه است اما زمانی رخ می دهد که قیمت افزایش یافته است. شکل آن نشان می دهد که قیمت در کمترین سطح خود باز شده و متمرکز شده است، اما به پایین کشیده شده است.

این به این معنی است که خریداران سعی کردند تا قیمت را بالا ببرند اما فروشندگان وارد بازار شدند و این اجازه را به آن ها ندادند. این یک نشانه قطعی نزولی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا